Gå til innhold

Jeg var på ul i natt etter en del blødninger.....

Anbefalte innlegg

jeg er nå i følge mens temin 6+2 i dag. Så i går ettermiddag fikk jeg små blødninger uten smerter og da de ikke stoppet tok jeg kontakt med legevakten. Legevakten sendte meg rett på sykehuset til ul. På uln fant de en plommesekk som var 4 mm stor men han kunne ikke se mere. han sa at jeg mest sannsynlig hadde mistet en av to embryo. Blødningene har stoppet og jeg har tatt blodprøve for å måle hcg nivået, skal ta ny prøve på mandagen.

Men lurer på en ting, hva er plommesekken og burde det ikke vært et mini foster der?

Fortsetter under...

Om plommesekken: i de første leveukene får fosteret næring fra en slags eggeplomme, slik vi kjenner det fra fugler. Eggeplommen sitter i en plommesekk, plassert på fosterets mageside. Ganske raskt, fra fjerde til sjette graviditetsuke, tar morkaken litt etter litt over ernæringen av fosteret, og i slutten av sjette graviditetsuke, er plommesekken tilbakedannet og fosterets magevegg lukket.

Kroppen din "absorberer" den knøttlille zygoten (befruktet egg som har begynt å dele seg) slik at det ofte ikke finnes retser av den. Helt naturlig (: Det er kun snakk om grunnstoffer, alt sammen.

Tidlig i omtrent i halvparten av samtlige tvillinggraviditeter går det ene fosteranlegget til grunne.

Håper det var i allefall litt oppklarende..lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...