Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vis jeg vil ut en kveld, kan gutten få MME den kvelden jeg er ute? eller vil han bli dårlig i magen av det?

Hvordan fungerer dette i det hele tatt egentlig? Nybegynner på detta:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har aldri hørt noe om at de kan bli dårlige i magen av mme. Selv brukte jeg en god del mme helt fra starten av, da jeg ikke var helt komfortabel med ammingen. Etter bare 4 uker gikk jeg over til annenhver gang med pupp og flaske, og jeg sluttet med ammingen allerede etter 3-4 mnd. Da var ikke snuppa interessert lenger. Etter det fortsatte jeg med kun mme. Har aldri merket at hun har blitt dårlig i magen.

Når det gjelder ditt tilfelle, så vet jeg ikke helt. Hvis du fullammer, så vet jeg ikke hvordan det blir. Men jeg tror ikke han kommer til å bli dårlig av det. Spørsmålet er vel om han tar flaske eller ikke.

For meg var det ikke noe problem å la jenta mi være alene hjemme med pappan, for hun tok flaske helt fint. Problemet var vel heller at jeg ikke kunne være ute mer enn så og så mange timer, fordi jeg begynte å lekke. Ikke gøy! Men etterhvert som jeg ammet mindre, så kunne jeg jo være lenger borte uten at det ble helt vått.

Lykke til, og kos deg ute!

Skrevet

Du må vel nesten bare prøve for å finne det ut?! Vi har brukt MME helt fra fødsel, i perioder et par ganger om dagen (fordi hun ikke ble mett eller fordi jeg har vært ute), andre perioder ikke i det hele tatt. Frøkna vår har aldri reagert på det, magen takler det fint og hun tar både pupp og flaske om hverandre uten problemer.

Skrevet

Jeg ville prøvd med MME noen ganger først for å sjekke at babyen din vil ha det. Hos oss går alt ned på høykant, mens naboen sliter big time med alt annet morsmelk.

De første gangene kjøpte jeg ferdig utblandet NAN, hadde ikke tenkt annet enn å sjekke at han spiste det. Han ble ikke så dårlig i magen at det ble mye skriking, men han ble litt uvel og sutrete. Jeg prøvde deretter NAN HA1, den kjøpes på apoteket og er for de med litt sensible mager. Den har funket utmerket på minien min. Nå har jeg begynt å gi MME på kvelden også, så han har vent seg til den, og det er godt å vite til de gangene jeg skal ut og pappan skal mate.

Prøv forresten MME på dagtid. Hvis det skulle bli trøblete og mye grining er det best om er på dagen og ikke om natta når du sikkert helst har lyst å sove ;-)

Skrevet

Jeg fullammet, og ga mme når jeg en sjelden gang var ute! Gikk helt fint det:) Bare husk å prøv ut i forkant, så du ikke blir sittende med skjegget i postkassa;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...