Gå til innhold

Har vært på ul i dag...

¤ 4 røde nisser små ¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og de er begge fortsatt store og fine.Er 29+3, og de veier visst ca en kg hver:)

Den ene er "så godt som festet" i bekkenet og tvilling nr 2, sitter i sete leie. Huff. Håper han snur seg etterhvert...

Hvordan går det med dere og deres søte små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går bra, var på ordinær UL 30 september og til legen 7. oktober og alt såg fint ut :-) Eneste jeg stusser på er at jeg skal til lege og jordmor nesten samtidig i begynnelsen av november, altså en mnd etterpå, er ikke dette litt lenge å vente? Er da ca. i uke 23, hvordan har ditt opplegg vært frem til der du er? Syns på en måte ikke de tok det så alvorlig når de var toegga, men vil jo ha litt tettere oppfølging fordeom! Men kan jo være jeg som er litt paranoid også da, og at det ikke er vanlig med mange kontroller så tidlig.. :-)

Skrevet

Jeg begynnte ikke i kontroller på sykehuset før uke 21, før det var det liten oppfølging, nå er det derimot annehver uke, jordmor og jordmor og lege. er i uke 25

klem

Skrevet

Nå fant ikke jeg ut at det var tvillinger før jeg var 25 uker på vei da,fikk ikke ultralyd når jeg skulle pga flytting osv. Men nå er jeg på kontroller nesten hver uke. I går var jeg på ul, mandag skal jeg til jordmor og på torsdag igjen skal jeg på ny ul. De har også beynnt å måle livmorhalsen. Det skal jeg i tillegg gjøre annenhver uke fram til uke 33 er det vel. Så ja, det er endel kontroller fremover. Men det føles ganske betryggende synes jeg. Godt å bli fulgt ordentlig opp... ;)

De tror mine er toeggede også, så jeg vet ikke om det har noe å si. Uansett kan du be om flere kontroller, men det kommer nok etterhvert:) Lykke til

Skrevet

Jeg er 33+1 og venter en gutt og en jente. Var på kontroll på onsdag (var da 32+5), og da veide de henholdsvis 2 og 2,1 kilo. Masse lykke til til dere begge;)

Skrevet

Tror det har mye å si for hyppigheten på kontrollene hvor vidt det er en- eller to-eggede tvillinger.

Selv venter jeg en-eggede, og er nå i uke 20. Går nå til UL på KK i Bergen en gang pr uke, for å følge med på vekst og at begge har like mye fostervann, dette er visst en kristisk periode med tanke på utvikling av tvilling-tvilling transfusjonssyndrom, og det må fanges opp tidlig om det skal kunne behandles.

Kontroll i går, alt vel:-)

Men blir litt stresset over de hyppige kontrollene, gruer meg hver gang, men like lykkelig hver gang jeg går ut og alt er bra.

Går også jevnlig til fastlegen med urinprøve, måling av blodtrykk, blodprøver osv.

Så føler meg godt passet på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...