Gå til innhold

Helt ny her inne, forstår ikke helt ukeangivelsene:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kjempe overlykkelig for at jeg nå er gravid, og gleder meg masse til å bli mamma:) det er likevel også veldig skremmende:) håper bare alt går bra i ukene fremover:)

Jeg er nå i følge barn i magen i min 6 svangerskapsuke, men på terminkalkulatoren på babyverden er jeg 5+1 uker på vei. Det jeg lurer på er på hvilken uke skal jeg lese på? Uke 5 eller 6? synes dette er veldig innviklet:) Håper på hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er litt vanskelig.. Men, du er i din uke 5 og babyen er 4 uker. Skjønner?

Tror det var slik det var...

Skrevet

Hm du er ikke alene om å synes det:)

Jeg er 4+6, og da er jeg vel i 3 uke i morgen? Vil ikke det si at Lykkelig24 ögså er i 3 uke? Altså at embryoet er 3 uker

Skrevet

Nå sa jeg at jeg er ikke 100% sikker på om det var slik det var:)

Nei, da er du i din 5 uke.. Altså du er altid 1 uke lenger enn babyen. Jeg gikk altid etter babyverden sin, det gjorde også legen og jordmoren min.

Skrevet

Hmm ja dette er ikke enkelt, men jeg tror embryoet nettopp har begynt i uke 4 hvis jeg forstår dette rett? og jeg i 5 uke.

Skrevet

Hmm vart veldig usikker hvis det du sier stemmer så er vi jo i samme uke,du er jo bare 2 dager bak meg:)

kjenner du noen symptomer enda eller?

Skrevet

Hei! Det er litt innviklet dette ja, men hvis du er 5+1 i dag så vil det si at du er 5 fullgåtte uker og 1 dag på vei og at du da er i din 6.uke. Babyen ligger da to uker etter deg, da du hadde eggeløsning ca 2 uker etter første dag i siste mens..Vet ikke om du ble noe klokere av dette...vanskelig;)

Skrevet

Enig med deg.... ikke lett å forstå eller om hvilken uke man er i.... jeg er som deg,5+1 idag.... som jeg har forstått så skal vi lese på"mors uke 5 og fosteres uke 3"... men seff,det kan hende jeg oxo tar feil.....

Skrevet

oki da skal jeg lese på svageskapsuke 6 og embryoets uke 4? ikke sant? eller tuller jeg bare igjen? hehe dette var innviklet:)

Skrevet

Og så koslig at du er like langt på vei:) ja jeg også har lest det slik som du gjør, men så begynte jeg å lese på det med fullgåtte uker og at hvis man var 5+1 så hadde man 5 fullgåtte uker. men ble veldig forvirret etter å ha lest om dette, håper tess kan oppklare dette for oss:)

Lykke til videre med svangersskapet:)

kjenner du noen symptomer nå?

Skrevet

På barnimagen-siden skal du da lese på din uke 6 og fosterets uke 4. På babyverden derimot skal du lese på uke 5 for der regnes det etter fullgåtte uker...bare for å gjøre det enda vanskeligere for oss;)

Skrevet

Oki da var det litt mer oppklarende, tusen takk:) jeg er bare en som må ha det inn med teskje sjønner du:) hehe:) ha en fin helg videre:)

Skrevet

Bare hyggelig! Brukte litt tid på å skjønne dette selv ved forrige graviditet;) Go helg til deg/dere også;)

Skrevet

Ja det er jeg. Jeg er 4+6 i dag:)

Ja jeg skjønte ganske fort at jeg var gravid. Veldig ømme bryster og det kjennes ut som om jeg får mensen HELE tiden:)

Du da?

Skrevet

Jeg sjønte ikke at jeg var gravid, det var bare ei venninde som mente at jeg skulle ta en test da jeg sa jeg hadde menslignende smerter, treg og oppblåst mage, så det var nok de første tegnene. Har fortsatt en del menslignende smerter, og begynner å kjenne litt i brystet, noen plasser virker det litt hardt, men kjenner ikke noe til kvalmen enda, håper jeg slipper den, men er vell kanskje litt tidlig å få den denne uka?

Håper det gåt bra for begge to i ukene fremover da:) Hjertet begynner vell å slå å rundt denne uken:)

Skrevet

Brystene begynner å bli litt harde også ja, og værre blir det vel. Jeg hadde en spotan abort i mai og den gangen var brystene veldig harde og vonde, jeg var ikke kvalm da og håper jeg slipper det nå også.

Jeg vet ikke når kvalmen pleier å komme men har ei venninne som var kvalm fra dag 1.

Ja til uken begynner hjertet å slå:))

Jeg tok testen i dag, men samboeren min kommer ikke hjem fær i morgen. Gleder meg veldig til å fortelle nyheten:))

Vi får håpe det:) Lykke til:)

Skrevet

Oki bra det er flere, var redd for at det va unormalt, det holder vell på å skje noe sikkert da:) uff så trist med spontanabort da, håper virkelig jeg slipper det, dette er første gang jeg er grravid, skjedde ved første EL etter at jeg sluttet på p-pillene, så må si jeg ble litt overrasket over at det gikk første gang, men håper håper på at jeg kommer til å gå i 8 mnd til:) Jeg hater å være kvalm så jeg håper virkelig jeg slipper det, men kjæm no kvalmen så er det no ikke så mye jeg kan gjøre, håpe på at den ikke vare så leng isåfall da:)

Oi såpass ja, da kan jeg tenke meg du er storhumør:) blir spennende å fortelle samboeren din da:) men de har kanskje planlagt det, iallefall en stor glede å se GRAVID tegnet:)

Masse lykke til:)

Skrevet

Hei hei:)

Jeg er også 5+1 i dag og klødde meg virkelig i hodet når jeg var innom både bim og babyverden.. Litt merkelig at det står forskjellig, men forsto det også som ei over her forklarte, at man er 5 ferdiggåtte uker og er på vei inn i 6. uken:) Uansett så er embryoen 2 uker etter oss..

Ikke lett å forstå dette her..

Merker ikke så mye..men har supervonde pupper. Mensmurringen er blitt borte. Kan vel ikke kalle meg kvalm, men har brekt meg et par ganger.. Når er det tid for legetime? Er førstegangs..

God kveld :o)

Skrevet

Uff ja det var en grusom opplevelse, men man må bare tenke at det var nok det beste. Er jo en grunn til at det skjer.

Får håpe vi slipper unna kvalmen..

Ja jeg er overlykkelig. Vi har tatt det som det kommer men vi har vel begge håpet på at det skulle skje ganske fort så han blir nok veldig glad han også:)

Ubeskrivelig den gleden man føler når man ser de to strekene:))

Men tiden går så altfor sakte nå i begynnelsen, vil helst rope det ut men må jo bare holde det hemmelig i noe som føles som en evighet:)

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...