Gå til innhold

Eggløsning, men tviler..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt dobbel prego denne ppen og i dag fikk jeg positiv eggløsningstest, men jeg har en ekkel følelse inni meg. Blir jeg gravid nå blir det samme termin som babyen jeg mistet i januar, og det føles så feil. På den annen side har vi prøvd nå i et år, og har egentlig ingen tid å miste i forhold til å få en etterlengtet nr 2. Jeg er mildt sagt forvirret, men det er noe i meg som tviler og som redd for å bli gravid akkurat denne ppen, tror jeg begynner å bli helt tullerusk av denne prøvingen. Tror også at det har blitt forsterket av at jeg har fått tilbud om ny jobb, og hadde vært greit og jobbet noen måneder før jeg gikk ut i perm, men kan jo heller ikke planlegge dette. Dette ble veldig rotete, men måtte bare dele det meg noen...... Ønsker dere alle en god helg! Klem fra forvirret

Videoannonse
Annonse
Gjest herr og fru strert
Skrevet

Jeg ville prøvd som vanlig. Jobb ordner seg alltids, du kan jo jobbe selvom du er gravid, hvis du skulle bli det akkurat denne mnd :) Dette med følelsene rundt å ha mistet er aldri lett, men jeg syntes det var mye lettere å takle at jeg hadde mistet i det øyeblikket jeg fikk en ny sjanse og var gravid igjen. Følg magefølelsen men prøv også å tenke rolig gjennom hva den bunner i. Handler det om jobb eller om følelser? Hva sier mannen din? Vil det du tviler på nå, føles annerledes neste måned? Til sist kommer jo det vanlige "ikke stress"-rådet, men det er jo ikke alltid lett. Håper du finner utav det, og lykke til uansett. Klem

Skrevet

Hei vennen. Mitt råd er: hopp i det og ta det som det kommer. Jeg vet hvordan du har det i forhold til tiden du mistet. Sitter her og nærmer meg den terminen i januar som jeg skulle ha hatt. Det er fryktelig sårt. Har prøvd noen mnd å bli gravid, men så langt ingen resultater. har bestemt meg nå for å ta alt som det kommer, glemme el-tester osv. Ha sex hvis du har lyst, kos deg. Så får du kanskje en gledelig overraskelse i november. Tenker som så at hvis en blir gravid på nytt så vil det kanskje hjelpe litt på den smerten vi har gjennomgått også. Når det gjelder jobb, så er det ingen hindring. De får bet.fra nav første dag du evnt. blir sykemeldt. Stooor klem og lykke til med hva du enn bestemmer deg for.

Skrevet

Tusen takk jenter! Dere er gode da :-) Jeg får se hva kvelden bringer.....

Stor klem til dere begge to

Skrevet

Jeg sier som katta over her sa. Hopp i det!! Det kommer nok til å gå bra, men sjønner ar datoen er sår. Blir jeg ikke gravid denne pp blir jeg å gå forbi termindatoen jeg hadde i sommer og det har jeg ikke lyst til, men forhåpentligvis bærer jeg på en liten spire til da.

Skrevet

Takk for at du delte dine tanker Carina. Ikke lett det her. Vet at jeg grubler for mye noen ganger og at jeg bare bør hoppe i det. Det er jo slett ikke sikkert det klaffer denne ppen heller selv med pergo - ingen garanti. Håper du snart får en etterlengtet spire igjen, stor klem J

Skrevet

hopp i det vennen! Vet så godt hvordan disse vonde følelsene rundt det å miste er.... Min erfaring var at det hjalp VELDIG å bli gravid igjen så raskt etter exu og jeg tenkte da at det skulle gå fint med den 1. termindatoen når den kom. Men så mistet jeg jo igjen og jeg kjenner at nå blir det ekstra vondt hvis det ikke har blitt klaff flr 1. termindato 17. desember...... Men det er ikke bare lett å ha termindato på samme dag som den man mistet heller..... Skjønner at det er et dilemma, men så er det det igjen da; har man råd til å hoppe over en pp da? Jeg har ikke det, men du må gjøre det som føles riktig for deg. Og det med jobb; det må du ikke tenke på. Nav betaler fra 1. dag du er sykemeldt pga svangerskapet. Ønsker deg masse lykke til uansett hva du velger å gjøre:)

Skrevet

Tusen takk for svar Maddemor! Håper du har lykken med deg i denne ppen og at du svar får en liten spre igjen :-) Stor klem J

Skrevet

Sier også som disse kloke kvinnen over her, Hopp i det:) Jeg føler iallfall at jeg ikke har en eneste pp og miste......går også på dobbel pergo denne gangen og har også eggløsning denne mnd. Og vil også ha termin rundt det vi skulle hatt om vi ikke hadde mistet første gang.....men sånn er nå livet da:)

Så kjære J-76, har du vært på ul og målt follikkelposene eller.......selv var jeg på gy i går, på syklus dag 12 og fant en fin stor pose på 19 mm, og dette er det beste resultat jeg har hatt noe gang:) På ekel pergokur har pose vært mellom 11-12 mm rundt syklus dag 12!!!

Så jeg sier bare dette jeg, vi flesker til denne mnd. kjære deg og blir gravide begge to........

Stor klem fra meg:)

Skrevet

Hei

Syns du bare skal hoppe i det, jeg.

Kanskje en trist dag, blir en fantastisk dag likevel. Hvem vet.

Tror nok ikke jeg kommer til å hoppe over dersom jeg kommer dit.

Lykke til

Klem

Skrevet

Takk for oppmuntring, men denne gangen var den indre stemmen så sterk at jeg har valgt å stå over. Faktisk kjennes det litt befriende å gå inn i to uker uten symptomjakt og tolking av alle kroppens fenomen :-) 1 år siden sist.........Kommer sterkere tilbake i neste pp og håper håper på innpass i august klubben. Takk for at du tok deg tid til å svare meg, lykke lykke til! KLEM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...