Gå til innhold

Sunnybeach!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia! Har endret nick fra Bompi80 - som du kanskje kjenner igjen fra småtroll 0-1 på DinBaby! Gratulerer så mye med svangerskapet. Håper h*n sitter i klisteret denne gang! Jeg er 6+3 uker på vei og har termin 10. juni! Hadde vært superkoselig om vi kunne følge hverandre her i tiden framover!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hey!!

Da kjenne æ dæ jo igjen :-)) Å hadde vært råarti å følge hverandre ja ;-) Æ e litt mindre på vei enn dæ da, men d gjør nu ikke nåt :-)

E førstemann blitt stor nu? :-)

Hær blir d 1 års dag i november! :-) Litt dumt å være kvalm osv med en aktiv nestn 1 åring, men d går sæ nåkk til ;-)

Skrevet

så gøy å se flere "kjente" nic.fra småtroll 0-1 år:)

æ e 5+3 uke i dag..minste mi har 1 årsdag om 11 daga:)største blir 6 om 18 daga:P

e også væældi spent på kordan detta ska gå,me en oversosial 1 åring som e klatremus nr.1:D meeen e no msæt spent på d å bli 3 barnsmor da...kordan e d me dokker da,e dokker mye trøtt å kvalm om dagan ?

Skrevet

Førstemann er litt over 10 mnd og har bursdag i begynnelsen av desember :-) Merker at det er litt slitsomt med fulltidsjobb, logistikk til og fra barnehage og en ny graviditet.. får nesten ikke tid til å kjenne etter hvordan jeg føler meg. Men det er mye gode følelser også :-D

Er jo ikke akkurat langt mellom oss, selv om ukene er lange (spesielt i 1. trimester). Håper virkelig at denne spiren sitter!!! Kan jeg spørre når du har mistet de andre gangene (eller har det vært litt spredt?)? Jeg krysser fingrene for at spirene våre sitter godt fast :-)

Har du kommet deg i jobb ennå? Og synes du hverdagene går "rundt"?

Skrevet

Jeg er heldigvis ikke kvalm, men er veldig trøtt og sliter med å klare å jobbe 100 % (må jobbe over noen dager for å ta inn tapt arbeidstid andre dager pga barnehagelogistikk). Ellers er jeg i god form. Kjenner at det stikker og drar seg under symfysebeinet, og er veldig oppblåst på ettermiddag / kveld... :-§

Har forresten høyt blodtrykk som henger igjen fra forrige svangerskap. Litt bekymret for det - ble sykemeldt 4 uker før termin på grunn av redsel for svangerskapsforgiftning (utviklet seg aldri). Blodtrykket nå er det samme som det var da, og jeg er jo bare 6+4).. Skal ta en 24 t. blodtrykksmåling i november for å sjekke om det er konstant, eller om det endrer seg i løpet av et døgn. Satser på at det er "blodtrykksangsten" som skaper det høye overtrykket, og at undertrykket varierer litt.

Skrevet

bank i bordet,jeg er ikke kvalm til nå:)men d kan fort komme..sist hadde jeg dager hvor jeg var kvalm hele dagen,klarte ikke mye mer enn sofan da..da jobbet jeg ikke og d var jeg glad for:)

men nå er jeg begynt i ny jobb for ikke så lenge siden,så håper d går bedre denne gang..

men merker godt at jeg blir trøttere og trøttere ja:P

blir du mye svimmel da,pga.blodtrykket?hørtes ikke noe særlig ut,men bra de følger d opp hværtfall..men har de misstankke om at d kan utvikle seg til svangerskapsforgiftning denne gangen?

Skrevet

Heia, Tankespinn ;) Litt træg å svare :P

Høres ut som du har d travelt ja!! Kanskje like greit så sleppe du kjenne at du e dårlig :-P Men man vet jo at stress også kan framkalle kvalme, halsbrann osv, så du må ta vare på dæ sjøl ;)

Jobba i mange mnd ;) Lillemann bynnte i b.hage da han va 8 mnd ;)

Mista spredt, men oftest mellom uke 8 og 12, 1 gang mista æ tvillinga i uke 14- va fanimæ som 1/3 dels fødsel :(

Men drikke babyklister å positive tanka :-)) Vi har jo fådd d til før!! ;)

Håpe du har d bra, å at du har tid å stikke innom bim/dib av og til :)

Kos dæ masse ;)

Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Heia Sunny!

Det stemmer at lillegutten din begynte i barnehage tidlig.. Har det gått bra? Brukte noen dager ekstra på gutten vår før han virket komfortabel. Nå ser det ut til å gå strålende :-)

Huff, det er skrekken min - å måtte føde ut et dødt foster (eller flere). Jeg synes du virker utrolig sterk som klarer å gå på med nytt og frisk pågangsmot gang på gang. Må være en liten seier hver dag og uke som går! Det er det forøvrig for meg også, men jeg har ikke mistet før, så kan ikke sette meg inn i hvordan det føles. Har du hatt det på følelsen før det har skjedd, eller har det kommet like overraskende hver gang? Jeg kan tenke med å miste i uke 14, når man endelig har kommet over de 12 magiske ukene, må være ekstra trist.

Jeg tenker i allefall positive tanker for dere :-)

Her går det greit nok. Hadde noen veldig tunge dager forrige uke og i begynnelsen av denne, hvor jeg var så vanvittig trøtt og sliten, pluss hormonell og tok veldig lett til tårene. Føler meg bedre nå, og har faktisk ikke lagt meg ennå (sovner vanligvis kl 20)!!

Jeg har vurdert om jeg burde be om sykemelding på 20 %, men jobbsituasjonen min tilsier ikke at det er mulig nå - dessuten føler jeg meg litt bedre igjen. Har akkurat fått tilbud om en rolle på jobb som tilsier endel ansvar. De har tatt hensyn til at jeg ikke kan jobbe overtid på grunn av barn, så jeg tror jeg skal klare å sjonglere rollen når jeg er gravid - forhåpentligvis ar akkurat kommet tilbake fra første permisjon og de har lagt flere planer for meg.. Men, men.. sånn er det :-)

Hadde blodtrykk på 145/85 når jeg var på første legekontroll. Det er jo relativt høyt, så skal ha en døgnmåling med blodtrykksapparat i november. Det har hengt igjen siden sist svangerskap, før første svangerskap hadde jeg 110/70. Håper veldig at blodtrykksmålingen viser at blodtrykket varierer, og at det synker når jeg slapper av.

Har du tenkt på Svineinfluensavaksinen? Jeg tror jeg kommer til å ta den når den blir tilgjengeliggjort for gravide i 1. trimester. Det som veier tyngst er at jeg har verdens beste gutt som jeg må passe på at har en mamma. Har lest innlegg her på BIM og div. artikler, samt at faren min er lege, det blir anbefalt å ta vaksinen over alt.

Håper du har en strålende kveld og at solskinnet lyser i magen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...