lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 neste helg skal jeg i bursdag(om jeg klarer å gå fra lille gull da) så pumper meg og fryser. hvor mye tror du de drikker ca hvert måltid ? hvordan varme opp? skal mest sannsynlig ikke drikke, er første gang så er det noe er vi 5 min unna liksom(slutt nå hønemor, hehe) er nesten 3 mnd neste helg. hvor mye ca må jeg ha fra ca 19 på kvelden til ca 11 dagen etterpå???melk altså
Cruella De Vil Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Hei! Det varierer jo endel hvor mye de drikker, men på MME-pakken står det at de i 2-4 måneders alderen drikker 140-200 ml per måltid, tilsammen 700-1000 ml i døgnet. Melken varmes opp i vannbad, f.eks. er et litermål greit å bruke. Fyll opp med varmt vann og putt flasken oppi (så mye vann at det dekker melken i flasken). Husk å riste på flasken jevnlig, siden antistoffene mm kan bli ødelagte ved for høye temperaturer (ingen krise når du bare gir på flaske noen timer, men greit å passe på likevel . Er melken fryst, kan den tines i kjøleskapet, ta den ta ut dagen før. Det står forresten masse bra info om frysing av melk og slikt hos ammehjelpen, se http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2009 TAKK skal ta meg en tur på den siden å se, takker for svar
MiMa09 Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Men et tips, sjekk at babyen din faktisk vil ha tint morsmelk. Jeg hadde fryseren full til slike anledninger, og det viste seg at han på ingen måte var interessert i melka da. Den lukter litt annerledes, og det var nok til at flaksa omtrent gikk veggimellom og sirenen ble satt på full guffe. Og han min er vant til flaske, han spiser både MME og MM som har stått i kjøleskapet og varmes opp. Tror de fleste babyer syns det er greit altså, men vet også om mange som absolutt ikke vil ha. Litt kjipt å bare ha tint melk hvis det skulle vise seg å ikke falle i smak.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2009 ja takk!!! skal teste litt ut i uka.har hørt dette faktisk, så vi skal ta opp å se.
septbaby09 Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg lurer på hvor mye man må regne pr porsjon jeg?? morsmelk, og hvordan fryser dere morsmelken? Jeg fryser i plastposer, men blir ikke så mye i hver pose liksom..
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2009 jeg fryser i avent sine plastbegre. hvor mye per måltid, det vet jeg heller ikke. tror noen har sagt ca 150-200 ml men kanskje noen andre vet
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2009 ja det står jo over der ja, uff husker jo ikke hva som står over når jeg skal svare, men da husket jeg rett. må nok bare prøve seg frem med hvor mye, sikkert forskjellig ken jeg tenke meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå