Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 noe å bekymre seg over...?? Har vanlige "mensensmerter", noe som jeg har hatt sporadisk heile veien...
benelen Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har hatt det samme her. På tirsdag hadde jeg litt friskt blod og i dag har jeg hatt en del brunt utflod, som en avsluttende mens. (sorry detaljer her...) Jeg har vært hos legen og fått en GU. Hun mente alt så greit ut for min del og at dette kunne ha mange forklaringer, og de kan vel og stemme hos deg. Å ha brunt utflod så tidlig kunne være rester som lå igjen etter siste mens og at dette nå slapp, det kunne være fordi det var økt blodgjennomstrømninger der nede og at det har vært en liten rift i livmoren /noe som er naturlig nå med alt som skjer der). Så lenge jeg ikke fikk kraftige smerter eller store blødninger skulle jeg bare ta det med ro. Men for å være på den sikre siden har jeg nå fått henvisning til ultralyd. Det syntes jeg var veldig fint! klarer nok ikke slappe helt av før neste uke når jeg har hatt den. Jeg ble mye roligere når jeg hadde fått snakket med legen. Dersom det ikke gir seg for deg ville jeg anbefalt deg å gjøre det samme! Men som sagt, det kan være mange forklaringer!
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Takk for svar:) Vi tåler å dele detaljer her.. hehe...Jeg har heldigvis ultralyd om 1,5 uke uansett pga tidligere egglederbetennelse...men det beroliget meg det du hadde fått beskjed om. Flott at de sender seg for å sjekke uansett! Jeg kontakter lege dersom det fortsetter / eller kommer smerter. Mensensmerter er vel ikke smerter...
benelen Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Ja, jeg regner med at de fleste her inne tåler slike detaljer. hehe Slik jeg forsto det på legen så var det ikke menssmerter det hun mente når hun sa smerter. Da måtte det være mer menskramper. Det var hvertfall veldig vanlig at dette skjedde uten at det trengte å bety noe. Nå føler jeg meg slik som tidligere i uken, sliten og jeg kjenner at det presser/strekker seg litt der nede. Greit at du skal ha ultralyd snart da. Du får jo sett litt da. Er det privat eller gjennom legen? kan jo være at de kan fremskynde timen litt om du føler deg urolig. Hvor langt er du på vei? selv er jeg 5+4 i dag.
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Det er gjennom legen. Bor på en plass uten private klinikker! dessverre:) Kan jo prøve å mase litt.. hehe .. Jeg er 6+3 i dag. Hører vel med å være litt bekymret. Min første graviditet iallefall. Aner jo ikke noenting om hvordan det skal/ skal ikke kjennes ut:)
benelen Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Hehe ja da er vi i samme båt. Første gang for meg også. Utrolig spennende og nervepirrende på en gang! Jeg kunne fått privat ul i dag, men siden jeg ikke er lengre på vei så føler jeg at det ikke hjelper så mye. blir heller mer stressa av å ikke se noe hjerte... hehe Jeg har tidligere hatt celleforandring og legen sa at det kunne gjøre at det kan være mer blodgjennomstrømning i livmoren som igjen førte til litt blod. Det kan være det samme for deg siden du har hatt betennelse... Tror nok det går bra med oss jeg.
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 jaa kjempespennende:) Jeg har bare såååå lyst at dette skal gå bra:) Vi satser på at det går bra med ss begge:) Jeg er positiv innimellom:p hehe Det er sikkert riktig det du sa om betennelsen og celleforandring ja! Det hadde jeg ikke tenkt på Får spørre gynekologen når jeg skal på ultralyd. Overdrev og skrev at jeg hadde hatt blødninger på et sånt skjema jeg måtte sende inn i forkant:p Lurt at du venter til du kan se et hjerte på UL ja tror jeg:) Vent en uke:)
Solisolden Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg hadde også brunt utflod og menssmerter i starten. Det begynte ca 9dpo og varte til jeg var litt over seks uker. Men alt var fint og er i morgen 12 uker! Da jeg var på førstegangskontroll spurte legen om jeg hadde hatt blødninger og da jeg fortalte om spottingen sa han at det var heeelt normalt Lykke til!!
benelen Skrevet 17. oktober 2009 #9 Skrevet 17. oktober 2009 så kjekt å høre. Gratulerer med 12 uker! Men det er ikke lett å ikke blir litt stressa, hvertfall ikke når det er første gang! hehe.
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 Så bra at alt er bra med deg Hjelper å få høre positive historier også Lett å tenke verste fall hele tiden.. hehe.. Ikke lett å være ny:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå