Gå til innhold

lurer

Ønsker..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du,

Jeg går på denne "miksen" nå, - for første gang. Er 11 uker på vei (i morgen), og det er det lengste jeg har kommet i et svangerskap. Har hatt 3 MA tidligere, rundt uke 8-9.

- Det går kjempegreit! :) Sprøytene er ingenting å bekymre seg for. Få noen til å vise deg hvordan du setter dem første gangen (kanskje du kjenner noen som kan (sykepleier/bioing. etc, så blir det enda tryggere). Det er skummelt å stikke seg selv første og andre gangen, deretter går det helt fint. Nå tror jeg det hadde vært rart og ubehaglig om noen andre skulle satt dem på meg, og ikke jeg som jo "vet best" hvordan dette skal gjøres på meg.

Jeg vet jo ikke om dette vil virke, men jeg er positv nå. Jeg har en helt annen opplevelse enn tidligere, og det er faktisk godt å vite at denne gangen gjør vi noe konkret og annerledes for at det ikke skal ende i ny abort.

Lykke til, det er i alle fall ingenting å være redd for :)

hei majami

så betryggendes og lese. håper virkelig det går bra og at den sitter med dette :) men hvor lenge skal du gå på den mixen?

legen snakket om at jeg skulle ta sprøytene i hele svangerskapet. og det andre i de 12 første ukene.

men får vel først bli gravid før jeg bekymrer meg om det ;)

krysser fingra for deg :)

Hei igjen,

Takk for gode ønsker :) Jeg har fortsatt en god følelse, selv om jeg selvfølgelig er bekymret. Ikke noe annet å vente når man har opplevd flere MA'er... Er 12 uker i morgen, og har ny UL på fredag.

Jeg har lest at folk får litt ulike beskjeder om hvor lenge de skal gå på dette. Jeg har stor tiltro til spesialisten jeg går til. Hun sier at jeg skal slutte med Crinone nå rundt 12-13 uker. Da skal morkaken ha tatt over og behovet for progesteronstøtten er ikke den samme. Jeg har fortsatt igjen crinone til 10 dager til, og tenker å bruke det jeg har igjen og slutte litt gradvis... (crinone er dyrt...)

Albyl-e og Fragmin fikk jeg også beskjed om at jeg kunne slutte med ca rundt uke 13-15 (tror jeg). Hun sa også at det var veldig vanlig å bli redd for å slutte på disse medisinene. Da jeg var hos henne forrige gang snakket vi om dette, og hun sa at det var helt ok om jeg ville fortsette på disse to hele svangerskapet. Etter hva jeg har lest om andres erfaringer, anbefaler vel Ullevål å bruke det til 8 mnd og mange andre får også råd om å gå på dette hele svangerskapet. Foreløpig tror jeg nok derfor at jeg fortsetter.

Overraskende nok synes jeg at det blir godt å slutte med crinonen, mens fragmin-sprøytene gjør meg ingenting å fortsette med. Trodde det skulle være motsatt da jeg begynte!

Lykke til med prøvinga - håper du blir raskt gravid og at du kommer godt i gang med det nye regimet. Igjen; ingenting å grue seg for .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...