grace&hope Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Tenker på deg og lurer på hvordan det går!?
to snart tre Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Hei. Så hyggelig:=) Ja jeg er her fortsatt, bare vært ute på reise med jobben noen dager og derfor ikke vært på nett:=) Hvordan går det med deg???? Har du kommet i gang igjen med medisiner? Fikk du forresten litt annet regime og merker på medisinene enn sist? Har tenkt på deg mange ganger og "sett" etter deg her inne:=) Holder på med progrynova nå i forbindelse med fryseforsøk. Fikk mensen en uke før tiden (og det er kjempe bra!!). Fikk mensen på dag 32 i syklus i går, så nå er jeg i "normal" syklus igjen etter mange år med ca 40 dager sykluser. Så da er det ul for å sjekke slimhinnen min fredag neste uke og innsett av fryse egg en av de første dagene i uke 44. Så om eggene mine overlever opptiningen (har 4 på frys) så er jeg ruger igjen om under 2 uker:=) Hold meg oppdatert da:=) Klem, klem
grace&hope Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har ikke vært her så mye i det siste, bare innom litt nå og da og tittet litt:-) Mye jobbing for min del også, men det er greit, for da går dagene litt fortere. Så spennende med fryseforsøk, da!! Og så bra at du fikk komme i gang så raskt igjen. Jeg fikk mens på søndag, ringte klinikken på mandag og fikk heldigvis være med på en ny runde på denne syklusen. Begynner med medisiner i slutten av måneden, også blir det uttak i slutten av november (uke 48, tror jeg). Samme regime som sist, de vil ha mange egg å jobbe med. Men denne gangen blir det ICSI, da. Veldig spennende, men så gla for å rekke et forsøk til før jul. Lykke til!
to snart tre Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Så kjempe bra at du er igang om et par uker du også, det er jo helt suverent!!! Åh jeg håper så virkelig du lykkes denne gangen altså!! Og at du får ut mange egg som blir befruktet.... Har personlig dessverre litt mer tro på fersk forsøk enn frys (lest om så mange her inne som ikke har like stor tro på frys og som kun har blitt gravide på fersk forsøk, og så er det jo litt skummelt å vente å høre om egget overlever opptiningen), skal snakke litt med klinikken om det på ul til fredag - bare for å få deres profesjonelle mening om akkurat dette. Men jeg skal fylle meg med positive tanker og håpe og håpe og håpe og håpe...at et av fryseeggene gjør meg til verdens lykkeligste jente om få uker. Men så lenge vi begge lykkes og får en liten så får vi jo bare stå på og smøre oss med den velkjente tålmodigheten:=) Hadde en normal/naturlig syklus mellom det negative forsøket i august og fryseforsøk nå. Litt deilig med en medisinfri måned må jeg innrømme, samtidig som man gjerne vil komme igang igjen. Hvordan var medisineringen din og bivikningene for deg sist forresten?
grace&hope Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2009 Skjønner godt at du er spent på fryseforsøk. Synes hele denne prosessen er ekstra stressende fordi det er så mye som kan gå galt hele tiden, man har ingen garantier. Dessverre. Men heldigvis får vi hjelp, det er i alle fall en liten trøst for meg:-) Jeg håper også at du er verdens lykkeligste jente om noen uker!! Krysser det som krysses kan. Enig, godt å ha litt tid uten medisiner. Men veldig godt å vite at nå skal jeg komme i gang igjen. Jeg gikk på spray morgen og kveld i 12 dager, også 9 dager med Gonal-f 112,5 sammen med spray. Hadde veldig lite bivirkninger, bortsett fra noen dager med vanvittig hodepine. Og på slutten følte jeg meg veldig "full av egg", kjente at det var noe som skjedde inni der. Jeg er ganske lett å stimulere, da, siden de tok ut 17 egg og jeg gikk på en ganske liten dose. Legene er posititve fordi jeg er ganske ung i prøverørssammenheng. Hold meg oppdatert! God helg:-)
to snart tre Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Så bra at du er lett å stimulere da, noe annet hadde jo vært nok en ting som kan være stressende:=) Vi forsøkte jo både ivf og icsi på første forsøk (pga bittelitt lavere kvalitet på mannens svømmere..) og da var det ingen av de som bel forsøk befruktet via ivf som faktisk ble befruktet, mens av de 6 eggene som vi forsøkte befrukte via icsi så ble 5 befruktet og alle ble bra. 1 egg inn og 4 på frys i august. Så jeg tipper at du kommer til å klekke mange gode egg denne gangen, og at dere gjennom icsi kommer til å få maaaaaaaaange flotte gullegg! Som vil gi dere både en og flere barn om ønskelig.=) Jeg heier på deg!!!! Nå går jeg på progrynova og bare gleder meg til ul til fredag. Håper bare at den blir som de ønsker og at eggene overlever opptiningen, slik at jeg kan glede meg i det minste over å bli en ruger igjen. Så nå får vi bare telle dager og glede oss over alle små hindringer i prosessen som går vår vei, og evt heller hyle litt om det er små "bomper" på veien som gjør tankene litt mer kaotiske.=) Hold meg oppdatert da! Så hyggelig å holde kontakten med deg igjen:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå