Gå til innhold

Noen som vet, ang barnets leie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I uke 35 har jm skrevet på helsekortet mitt at leie på barnet er HB. Vil dette si at hodet er bevegelig?

I uke 38 har hun skrevet HKF, noen som vet hva dette betyr?

Greit å vite om hodet er festet i tilfelle vannavgang... Er 39+4 i dag....

Skrevet

HB betyr hodet bevegelig ja. HKF betyr nok hodet knapt festet.

Skrevet

HB betyr at hodet er bevegelig ja.. Men veit ikkje ka HKF betyr..

Skrevet

Takker for svar!!

Noen som ver hva det vil si at hodet er knapt festet da????

Skrevet

Har aldri hørt begrepet "hodet knapt festet"... Entet er det festet eller ikke. venter min nr 3, og har hørt at hodet kan gli litt opp og ned før det fester deg helt, kanskje det er det hun mener??

Skrevet

Hei.

Jeg fikk beskjed at hb betyr at hode en nede i bekkenet. Hode knapt festet betyr at det er nesten festen, men kan beveges bitte litt..

Skrevet

så rart...Jeg skrev nettopp en link der jeg spurte om det samme, altså hva HKF betyr. Trodde det enten var festet eller ikke jeg, men er jo førstegangs så hva vet vel jeg :P

Skrevet

Takk for svar!

Er bare så usikker på om hodet faktisk er festet, for barnet snur seg fra en side til en annen mange ganger om dagen. Men føler hodet er lenger nede enn for en uke siden. Sakl på kontroll igjen onsdag, så da skal jeg spørre hva det betyr! Hvis jeg ikke har født før da!!! Krysse fingrene!! Termin tirsdag!!!

Skrevet

På siste kontroll skrev gynekologen min HF. Og det vil jo si at hodet er festet. Noe jeg syns var litt rart siden jeg er andregangs og hører ofte her inne at hos andragangs fester ikke hodet seg før ganske seint i sv.skapet. Jeg er 37 uker i morra.

Men men-jeg får stole på gyn. Skal på ny kontroll på tirsdag,så får høre hva han sier da.

Har hodet først festet seg,så vil det vel ikke "løsne"?!

Skrevet

Jordmor påstod at hodet var festet hos meg - ved å røske grådig i det; murringer resten av dagen. Men så snudde han seg gitt - og i det ryggen er på andre siden er jo ikke hodet festet:) Så han var nok bare godt nede i bekkenet.

Tror ikke det er slik at hodet flytter seg igjen etter at det først er ("årntli") festet, men tror absolutt at det ikke er så enkelt å slå fast for helsepersonell alltid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...