Gå til innhold

ang ketolyse..noen med peiling,se hit:)


MammatilMarcusoglillespiren<3

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på ketolyse for to uker siden...og jeg hadde etter to dager eksrem hodepine...og kvalme..kastet nesten opp...men jeg merker ikke den dag i dag at jeg har gått ned noe som heslt...var ei som sa at kroppen tæret på karbene og slikt..derfor jeg fikk slike bivirkninger,,..stemmr d? og hvorfor går jeg da ikke ned noe? eller kan d hende jeg har gått ned slev om jeg ikke merker d selv? har ikke velt enda skjønner dere..sikkert litt teit men..er ltit sånn imot veiing...vil heller se og kjenne d på kropp og klær:)

 

Ivertfall..kan jg jo skrive hva jeg spiser en dag så kan dere si om d kanskje er noe jeg må forandre på:

 

2 egg og et par spisskjeer coage cheese+ 3-4 skiver rent kalkun pålegg og majones.

 

1 egg og en paprika med en halv boks smøreost..tine krem ost.

 

200 gram kylling strimler eller kjøttdeig,eller biff med masse salat og masse rømme.

 

2-3 store ss skjeer cottage cheese med kanskje litt bær eller 5-6 skiver kokt skinke+ masse krydder og halv paprika.

 

er d noen som har noe forslag til noe jeg bør sløyfe eller legge til / spise emr av eller noe slikt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ketose er jo absolutt ikke bra for en som er gravid ville jeg tro. Ketose vil si at kroppen går inn og tærer på sine reserver.

Når man blir sjekket for ekstrem svangerskapskvalme blir man sjekket for at de ikke vil at kroppen skal gå i ketose. De blir man i så tilfelle lagt inn for intravenøsernæring.

 

Hvorfor velger du denne form for diett nå?

Men jeg regner jo absolutt med at du har diskutert det med din lege først.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeheh...nei ikke gravid og ikke ammer jeg heller;) Men hvis du fremdeles vil legge til noe som kan hjelpe meg så sier jeg takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det ser ut som om du spiser riktig i forhold til ketose. Pass på å drikke nok vann. Det tar noen dager, kanskje en uke å venne seg til. Kroppen er jo vant til å leve på karbohydrater, så når den plutselig må bruke fett som brennstoff så er det ikke rart at en får en reaksjon. Men jeg kan love deg at når du blir vant til kostholdet kommer du til å føle deg mye piggere og ha mye mer overskudd. I tillegg vil ikke blodsukkeret gå opp og ned, men holde seg stabilt. Dette fører til at man naturlig vil slutte å småspise.

Selv sverger jeg til lavkarbo som en livsstil. Kroppen min tåler ikke særlig med karbohydrater. Jo mindre karbohydrater jeg spiser, jo bedre har jeg det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller viktigste med ketose er å passe på antall karbohydrater. (som du vet)

Husker ikke om det var max 25 eller 50 per dag for at kroppen skal gå inn i ketose etter 3 dager.

Kjempe viktig å ikke gå over dette for da går kroppen ut av ketosen igjen.

 

Funker veldig godt på mannen min, han har mer å ta av enn meg.

Med meg funker det ikke så bra men jeg er heller ikke overvektig. Men forsøkte det før sommeren for å gå ned noen ekstra kg før badesesongen.

 

Bestill eventuelt mat fra Riktig ernæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Du må spise mere fettholdig mat. Paprika skal du være litt forsiktig med.. er endel karbohydrater i det. Det er noen som må være ekstra forsiktige med karbene, som bare tåler f.eks 10-12 karber per dag.. hvis du spiser mere feit mat (alt av oster, kjøtt, bacon, egg, salamipølser, avocado osv) så vil maten var lengere i magen på deg, du vil bli mer mett av det, og du kan klare å ha i deg mindre mat med karber i.. maten/produktene bør være så "reine" som mulig.. vær forsiktig med sukkerfrie drops, tyggis og sånt.. det er stoffer i det som omdannes til karbohydrater. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...