Gå til innhold

Hjelp....er dette begynnelsen på slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært ute og reist noen dager på storbyferie med veldig mye gåing og den andre dagen hadde jeg litt brun utflod når jeg gikk på do, ikke friskt blod. Ble urolig, men det kom ikke noe mer den dagen. Så neste dag hadde jeg også bitte litt brun utflod da jeg gikk på do på slutten av dagen, men ikke noe senere. Kom blank utflod immellom, unnskyld beskrivelsen ;-). Så i dag, to dager senere hadde jeg brun utflod med noen blodstriper i på papiret når jeg var på do i sted.... Kan dette bare være rester av blod, eller kan det være noe mer alvorlig. Har ikke vondt i magen og er 9+1 i dag.... Noen som har lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager å måtte skremme deg, men du spør etter lignende erfaringer. Det skjedde meg også i uke ni slik du beskriver. Jeg hadde vondt lavt nede i korsryggen i tillegg. Og en snau uke etter at disse bittesmå boldsporene oppsto kom det mer og ble konstater SA.

Ring legevakt eller lege og få henvisning til UL, stå på ditt hvis du møter motstand der. (Men for meg var det ikke noe problem, fikk komme rett på gyn på sykehuset). Kom deg til sjekk og få et svar -fortvilende å gå slik å lure.

Jeg hadde hatt en laaang hard treningstur den dagen det startet ordentlig med blødning, men de sa på sykehuset at dette ikke hadde noe med saken å gjøre. Det tåler en gravid kropp. Og det tror jeg på, for jeg er sikker på at fosteret hadde dødd et par uker tidligere, for da begynte rygsmertene og dessuten så jeg det som var fosteret og det var mindre enn det burde vært ved ti uker.

Skrevet

Jeg hadde to episoder med brun utflod og noen få dråper blod på papiret i 1 tri.

Var på ordinær ul i går og der lever det en sunn og frisk baby. Ikke noe galt der i gården..

Begge mine episoder skjedde etter sex. Først kom det brune og etter litt tid kom det litt frisk blod. Tolker det friske blodet som at "såret" etter sex hadde gått litt opp igjen og derfor blødde litt.

Brun utflod med blod kan både være ufarlig, og det kan være det verst tenkelige. Jeg valgte selv å ikke sjekke om det var noe galt med min baby i frykt for å få en beskjed jeg ikke ville klare å håndtere, men jeg råder deg til å ta en sjekk dersom du føler det er noe galt.

Tro meg, gå i uvissheten før du hører hjertelyden er en laang tid!!

Skrevet

Hei, begge to

Fint å få to så fordkjellige historier. Fortsatt ikke smerter og nå har jeg vært to ganger på do uten tegn til blod eller brun utflod. HAr første legetime på onsdag, så jeg tror jeg venter med å ta kontakt til da. Prøver å få legen min til å rekvirere en UL da. Eller kanskje jeg burde ringe til sykehuset mitt direkte? Noen som vet hva som er best?

Skrevet

eg hadde det akk som du beskreiv i veke 6. var sikker på at det hadde gått gale.hadde det ikkje slik sist eg gjekk gravid. fekk legen til å sende meg på tidlig ultralyd. alt såg bra ut. gyn sa at dette var ofte noko som skjedde. like vanlig som uvanlig. i dag er eg 10 veker på vei og har ikkje hatt noko meir blødningar. mykje skjøre slimhinner trur eg har årsaka. lykke til, kom deg på ultralyd du:)

Skrevet

Tror ikke du kan ringe sykehuset direkte. Må ha en henvisning fra lege. Privat ul kan man evt bestille selv.

Skrevet

Da har jeg vært på UL på Ullevål og det ser ut som det er en missed abortion, desverre. Har hatt mer blødning de siste to dagene og også litt friskt blod, men ingen smerter. Alle svangerskapssymptomer har også vært der..Legen fant fosterposen og plommesekken, men alt var mindre enn det skulle og bildet var uklart som han sa. Han så ingen tydelig kontur av fosteret og heller ingen hjertelyd. Jeg skulle vært 9+4 i går. Var helt oppløst i går, men mer med fatning i dag. For å være sikker tok de en blodprøve (HCG) og jeg skal tilbake på torsdag for en til og en ny og større UL sjekk. Men føler på meg at dette svangerskapet er over. Lykke til alle dere andre. Håper ikke dette engster noen, de aller fleste svangerskap går bra og dette er første gang det går galt for meg.

Skrevet

Det var trist å høre:( Håper det går bra med deg. Skjønner at det er tungt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...