Overraskelsen Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Gutten vår på 2 mnd sovner fint av seg selv i senga si nesten hver kveld ca kl 21 så lenge han er mett og fornøyd. Det har han gjort i snart en mnd. Det samme skjer etter nattamming, han ligger og fekter og pusler litt og så sovner han uten sutring. Leste at det ikke er noe vits å prøve å lære barn å finne søvnen selv før de er 6 mnd. Vi har ikke fått til dette med skrikekur el. Det bare virker som at han har skjønt av seg selv at "her i senga skal jeg sove". På dagtid trenger han byssing eller trilling i vogn for å sovne, og så sovner han ved puppen. Vi er heldig, jeg vet det, men vi gjør vel ikke noe galt ved å legge han alene når han er så liten?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Er han fornøyd så er det vel ikke noe i veien for å legge han alene. Det sies vel at barna skal vennes til å finne søvnen selv fra de er 3 mnd. Her hadde vi det fint også når snuppa var 2 mnd og hadde vært det en liten stund, men så ville hun ikke legge seg så greit om kvelden og det er lange skriketokter når hun skjønner at det er natta. Nå som hun er 3 mnd vil hun ikke sove på dagtid heller og må nå trilles. Det var deilig når jeg bare kunne legge henne i vogna og så la hun seg til for å sove, og jeg håper dette bare er en fase.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå