Gå til innhold

Når begynte deres barn å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Patrick er 1 år for en uke siden, men han er en "rompe-aker" så tror nok det tar sin tid;) Han går masse når han holder seg, men han er ikke interissert i gåbilder, gå når vi holder osv. Men vi stresser ikke:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste krabba då han var 10 mnd og gjekk då han var 14 mnd.

Lille krabba då ho var 14 mnd og gjekk då ho var 19 mnd.

Skrevet

Gutten min begynte å krabba da han var 9 mnd og gikk når han var 13,5mnd.

Skrevet

Jenta mi begynte å krabbe da hun var 12 mnd. Hun er nå 17 mnd og tok sine første skritt uten støtte for 2 uker siden.

Mulig det er et dumt spørsmål, men når "definerer" dere det som at barna deres går? Når de har tatt sine første skritt uten støtte eller når de går selv hele tiden? Jenta mi går jo som sagt noen skritt uten støtte, men foreløpig er hun mest interessert i å leie oss eller gå med gåbil.

Skrevet

Jeg definerer det som når de går en del uten å bli leid/gåbil. Men de føste skrittene er jo på en måte å gå det og, hehe;) Godt å se at ikke alle er så tidlig ute. Så mange såm, automatisk spør om småen går når han nylig fylte året liksom. Alt er jo "normalt" opptil 17-18 mnd.

Skrevet

Krabbet rett før han ble 10 mnd (på julaften faktisk) men hadde stått og gått langs møbler fra han var 8 mnd.

Gikk uken han ble ett år.

Skrevet

min er 14.5 mnd, men vil ikke hverken stå eller gå uten å holde seg i noe.

Men går som bare det om vi leier ham med begge hendene, eller han går rundt bord o.l Kan dytte stoler fremover, men vil ikke bruke gåbil hehe... lille søte raringen min.

Men jeg tenker det kommer når det kommer...

Skrevet

ktabbet ved 7-8 mndr.. første skritt 12 mndr, gikk ved 13 mndr

Skrevet

17 mnd. Marsjerte i vei uten noen form for støtte da han først slapp seg. Gått å holdt seg siden han var 10 mnd.

Skrevet

Fantastisk tråd! Snupp begynte å krabbe ordentlig da hun var et år, nå er hun 13,5 mnd og viser ingen interesse for å gå selv. Går langs møbler og når hun blir leid.Tipper hun kommer til å vente lenge før hun begynner å gå. "ALLE andre" har selvsagt unger som har gått i 10-mndsalderen...

Skrevet

eldstemann begynte å gå da han var 14,5 mnd, vesla begynte å gå da hun var 11 mnd.

Skrevet

begge to begynte forresten å krabbe rundt 8 mnd alder :)

Skrevet

Det er faktisk ganske uvanleg at ein slik tråd blir såpass lang utan eitt einaste tidleg barn, lurar på kor dei tidlege barna er blitt av?

Eg reknar at barnet GÅR når det går frivilleg ut på golvet utan å ville støtte seg til noko/utan å ta sikte på næraste møbel for å holde seg fast. Altså litt meir enn det å gå 2-3 skritt mellom mamma og pappa f.eks.

Eldste gjekk ordentleg med det same han slapp seg, vi var på eit handlesenter dagen etter hans første tre skritt, og då vi hadde talt over 50 skritt slutta vi ;-p

Lille tok sine første, halvvegs frivillege skritt på bursdagen min, like før 17 mnd, men ho gjekk ikkje sjølv før ho var knapt 19 mnd.

Skrevet

Min jente krabbet da hun var 8 mnd, tok sine første vaklende skritt noen dager før 1 årsdagen og stabbet rundt på mer eller mindre stødige ben fra 13 mnd.

Skrevet

Vesla mi krabbet fra 11 mnd. og tok sine første skritt 14 mnd. Men ble usikker og gikk ikke av seg selv igjen før 15 mnd. Jeg hadde også hørt at det var vanlig ved 1-års alder,og jeg lurte på om jenta mi hadde noen svakheter.. Men i ettertid har jeg hørt om flere barn som går etter 14 mnd. enn før.. Men mødre med tidlige barn er jo flinke til å få sagt det! :-) Og det er lov å skryte av sine engler.. :-)

Skrevet

Flisa begynte å krabbe på 9 mnds- dagen (presis!), og begynte å gå ved 11,5 mnds alder=)

Skrevet

Gjennomsnittet er ca 15 mnd, normalområdet er 12 - 18 mnd.

Alle barn er kjempeflinke uansett om dei er 10 eller 15 eller 20 mnd når dei lærer å gå :o)

Moro å sjå (igjen) kor store variasjonar det er!

Skrevet

Krabbet når han var 7 mnd, gikk når han var 11 mnd.

Skrevet

Krabbet da han var 7-8 mnd....gikk først da han var nærmere 16 mnd.

Skrevet

Gikk når han var 13 mnd. Gikk noen skritt her og der uten og holde seg før den tid og men..

Skrevet

Minsten begynte å krabbe da han fylte 6 mnd, reiste seg 1 uke før 7 mnd:-/, Begynte så smått å gå da han var 10 mnd, men det var ikke før han fylte året at han sluttet å krabbe, Heldigvis:-)) Var sikker på en stund at jeg ville ha en av disse 9 mnd som løp, min største skrekk, han er såpass uveren som han er, ingenting som stopper han.

Skrevet

Eldste gikk en uke før hun fylte 14 mnd. Husker ikke når hun begynte å krabbe, det er for lenge siden.

Lillesøster begynte å "rompe-krabbe" (sikkert det samme som HI sitt barn) da hun var 8,5-9 mnd gammel. Tok sine første skritt uten støtte da hun var 10 mnd, men rettet opp fort i det og har gått langs møblene eller krabbet siden. :-) Hun fylte ett år i går, forresten.

Har hørt at babyer "må" krabbe ordentlig før de går. Mange som har sett måten lillesøster krabber på, og samtlige som kjenner til babyer som har gjort det samme sier de *har* krabbet før de gikk, selv om det kun var én dag. Lurer veldig på dette, og hvis hun ikke går før 1-års kontrollen i slutten av oktober, så skal jeg spør helsesøster om det. Noen andre som vet om dette stemmer?

Skrevet

de må ihvertfall være på alle 4 før de kan reise seg opp fra gulvet uten å dra seg etter noe. Så ja, de fleste MÅ krabbe før de kan reise seg og dermed gå, men noen hopper over krabbinga og bare reiser seg på alle 4 for deretter å reise seg opp på 2. Så det finnes jo forskjeller.

Alex er forøvrig 15, snart 16 mndr, og han går ikke uten støtte, men reiser seg opp fra gulvet på egen hånd hvis han virkelig vil:p Så jeg håper det kommer snart! Er overrasket over at det kom før han ble 2, pga klumpføttene hans. Er veldig stolt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...