Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, hei!

Dette kan du kjøpe via www.helseriet.dk eller www.helsehelse.dk

Dette er en kur som kommer fra Danmark. Jeg går selv på denne. Blir spennende å se om antall egg og kvaliteten har forandret seg. Jeg skal ta ut egg i uke 45. Men du må gå på kuren i minst 3 mnd. Lykke til!

Kanonkuren til kvinder:

Menstruasan tabletter - normalisere homonproduktionen. 2 tabletter skal smelte under tungen 3 gange daglig en ½ time før eller efter måltider.

Ren Bidro eller Melbrosia - normalisere homonproduktionen og giver stærkere æg. 1 kapsel til morgenmaden.

Biortomin - vitamintilskud 3 stk. dagligt(andre vitaminpiller kan også bruges)1 vitaminpille til mogenmanden.

Ovarium D 6 - ekstrakt af æggestok som styrker disse. 2 tabletter 3 gange dagligt.

E-vitamin - stryker kredsløbet og homonbalancen. 350 mg. Pr. dag til et måltid.

Kelpasan - har betydning for fertiliteten. 2 stk. til morgenmaden. Må ikke tages hvis man har for højt stofskifte, da de kan sætte dette i vejret. For højt stofskifte gør det svære at blive gravid. Kelpasan kan godt undlades fra kanonkuren.

Folin/Folsyre skal spises af alle der ønsker graviditet fra 3 mdr. før man ønsker at blive gravid til og med 12. graviditetsuge. 1 stk. om dagen.

Har vel ikke fått påvist dårlig eggkvalitet, men siden eggene ikke blir befruktet så er det vel ikke helt umulig. Hmm.. jeg rekker nok ikke den kanonkuren, så jeg får kjøre på med C-vitamin, folsyre, e-vitamin og litt sink/selen :)

Takk for tips!

Hei Millamolly, jeg har påvist dårlig eggkvalitet. denne gangen har jeg dytta innpå sink, folat, multivitamin og ikke minst jod. Vet ikke om det har bedret eggene mine da skal ha uttak ca på onsdag, men en ting er ihvertfall sikkert: jeg er mye mer våken, opplagt og har fått mer energi. Så noe godt har det ihvertfall gjort. Har også tatt wheatgrass shots (2 ts i vann per morgen) i ca to måneder før jeg startet med forsøket nå. Vet ikke om det virkelig virker, men er mange som påstår det så tenkte at det skader ikke å prøve... Skal prøve huske å si ifar i løpet av neste uke hvordan eggene var denne gangen i forhold til før. :)

Annonse

Hei Millamolly,

var på 2.UL idag (syklusdag 10) og det ser faktisk bedre ut enn det noensinne har gjort før. Om det er vitaminer + wheatgrass i kombinasjon med bitteliten økning i medisin eller om det er det ene eller det andre er jo ikke godt å vite. Det gjør ihvertfall ikke vondt verre. Skal ha uttak torsdag og innsett lørdag, sier ifra senest lørdag om hvordan eggene var ved innsett (så sant jeg finner igjen denne linken) - kan jo hende eggene er "råtne" selv om det ser bra ut nå, dette er jo et uforutsigbart game :)

Glemte forresten å si at jeg denne gangen også tar Albyl-e, som er blodfortynnende. På klinikken sier de at det bedrer blodgjennomstrømningen til livmora. Det er litt usikre forskningsresultater på om det virker eller ikke, dvs det er stridende resultater. Noen resultater sier ingen virkning, noen sier ja. Så det kan du kanskje ta opp med klinikken din også? Og hvis du ikke allerede gjør det, så hjalp det på min eggkvalitet å bruke en kombinasjon av menopur og puregon, så kanskje du kan prøve det? Menopur kan visstnok ha litt bedre virkning både på tynne damer og på damer litt oppi årene (jeg er snart 37).

Aha! Jeg har forsøkt Menopur før. Da fikk jeg kun 3 egg. Så byttet til Puregon og fikk 9 egg. Tror legene er veldig redd for at jeg skal bli overstimulert fordi jeg får alltid lav dose (150 puregon). Jeg tar også blodfortynnende så den saken er allerede i boks :) Men nå skal jeg knuffe innpå litt ekstra vitaminer også og se om det gjør susen! Kanksje prøve kombo Puregon +menopur om ikke går bra denne gangen, men tipper de ikke vil det siden jeg har fått så lav dose av hver av dem før. Vrient puslespill dette her! Hihi.

Uff ja veldig vrient, det er jo til å bli sprø av ;)

Og ikke så lett for ymse klinikker heller, siden forskjellige folk reagerer på forskjellige ting. Litt bingo, kan man vel si. Jeg prøvde også 150 menopur en gang, det gikk ikke, var for lav dose og flere follikler hadde sluttet å vokse så hadde bare to egg til uttak. Det var noe dritt. Satser på at det går mye bedre med deg! :)) Nå er jeg oppe i 250 tilsammen, 175 puregon og 75 menopur. Har forresten hørt at man kan få lavere antall egg med menopur enn med puregon. Ha en fin kveld!

Hei Millamolly,

da har jeg vært til uttak, det har gått et døgn og jeg har allerede satt inn to spirer. Så da stempler jeg inn her for å fortelle litt om resultatene så langt: 9 egg ut igår, 7 befrukta idag - det er MYE bedre enn det jeg noensinne har hatt før.

Så da er konklusjonen min at vitamingildet mitt faktisk har fungert. Nevnte det på klinikken også, og de sa at det skulle jeg absolutt ikke se bort ifra var grunnen til at denne gangen er den desidert beste gangen for min del så langt.

Det jeg har tatt er altsåsink, multivitamin, folat, wheatgrass (2 ts i vann hver morgen i to måneder, slutta før oppstart sprøyter), jod (har høy tsh men leger sier den er innenfor normalverdi så trenger ikke medisiner. Det nekta jeg å tro på og har stappa i meg dobbel dagsdose jod i to måneder nå, føler meg rett og slett bedre i kroppen og fått mer overskudd/energi av det så ingen tvil om at virker).

I tillegg har jeg gått på blodfortynnende albyl-e.

Så Millamolly, det går tydeligvis an å bedre sin egen eggkvalitet til en viss grad ihvertfall.

Nå blir det spennende å se hvordan de eggene som blir kultivert videre klarer seg. Er nå plutseliug superoptimistisk og håper jeg kan få ett eller to på frys, det blir i så tilfelle første gang.

Klinikken var veldid fornøyde, de sa at jeg går helt mot strømmen siden jeg får bedre resultater for hver gang og ikke motsatt - ofte får man visst mindre og mindre egg for hverft forsøk.

Så jeg anbefaler deg å helle på med vitaminer!

Lykek til.

P.S. Skal si ifra så snart jeg vet noe mer om eggene som odles videre...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...