*pinkypai_jente06+gutt10* Skrevet 16. oktober 2009 #1 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har fått påvist høyt stoffskifte som følge av svangerskapet. Venter på mer utredning og skal på sykehuset for å snakke med "ekspertene" neste uke.. Har masse kjipe symptomer: svimmel og uvel, vondt i hodet, konstant sulten og føler jeg aldri får i meg nok energi, skjelvinger i henda, tungpustet og har periodvis hjerteklapp, høy puls og veldig høy forbrenning. Jeg jobber som assistent i barnehage og må sette meg ned hele tiden, orker ikke stå lenge om gangen siden jeg blir svimmel. Jeg må spise ofte og selvfølgelig tisse ofte siden jeg drikker MYE vann. Dette er vanskelig å kombinere med å jobbe å småbarnsavdeling med ettåringer hvor alle vil bæres og det hele tiden er noen som gråter osv.. Jeg kan ikke bare gå fra når jeg føler behovet, og i perioder er jeg også alene.. syntes det er skummelt! Har en lang sykmelding bak meg pga psykisk stress/mobbing på min forrige arbeidsplass, så jeg kan egentlig ikke sykmelde meg før februar. Er nå 13+3. Et krav for å få svangerskapsenger er jo at det kan være til skade på fosteret.. Og en av flere alvorlige konsekvender med høyt stoffskifte er at man kan abbortere, føde for tidlig og fosteret kan få komplikasjoner ved fødsel (f.eks fødes med høyt stoffskifte..) Jeg mener at jeg kan etter dette ha krav på svangerskapspenger i stedenfor sykmelding.. Er jo syk (dvs at jeg kan få sykmld), men egentlig kan man jo fint være i full jobb med høyt stoffskifte. Tenker mer på at hvis jeg ikke kan ta hensyn til kroppens signaler så kan dette føre til alvorlige konsekvenser.. derfor sv.skapspenger. Hva syntes dere??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140822364-kan-jeg-ha-krav-p%C3%A5-svangerskapspenger-med-h%C3%B8yt-stoffskifte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå