Indigo 08-10-13 Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Akkurat begynt dette med temping. Lurer på om det er snakk om timer, et døgn eller flere dager når det gjelder spørsmålet i overskriften? Dag 13: 36,11 Dag 14: 36,61 Dag 15: 36,47 (Dagens dato!) Først av inatt begynte jeg å kjenne fysiske tegn på EL, stikkinger i mage, kvalme, osv.. Tror dere tempraturhoppet fra dag 13 til 14 er et tegn på EL? Trenger litt synsing her jeg:)
Mamma'n til Andreas og knøttet Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 For meg ser det ut til at du har hatt EL.. Man kan oppleve en liten tempdip dagen man har EL. Når tempen stiger er EL over for denne gang.. Det at du har EL symptomer nå er antakelig at det er nå egget har sluppet.. Best sjans for å bli gravid er på EL-dagen eller dagen før.. Siden sæd lever lenger enn egget, er det bedre at sæden venter på egget. Begynte du tempingen 1. dag i syklusen din?
K ♥ tærten Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Mandag 12.10.2009 36,32 Tirsdag 13.10.2009 36,42 Onsdag 14.10.2009 36,68 Torsdag 15.10.2009 36,86 Fredag 16.10.2009 36,84
Mamma'n til Andreas og knøttet Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Mulig du hadde EL mandag 12. oktober Håpefulle....
K ♥ tærten Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Hei. Skulle liksom skrive litt rundt alle temperaturene også, men det nektet visst nettet meg. Jeg føyer meg til svaret over at tempen stiger etter el. Tenkte jeg derfor skulle poste mine temperaturer rundt el denne syklusen. Jeg fikk positiv el-test søndag og mandag. Temp'en steg fra tirsdag, så regner derfor med at jeg hadde eggløsning enten mandag eller tirsdag. Det beste skal jo være å ha sex litt før eggløsning. Jeg har fått beskjed av aupunktøren min at vi hadde sex for ofte(!) og at annehver dag holdt mer enn nok. Da traff man eggløsning uansett når den var. Har prøvd dette denne pp'en, men det ble en omgang på el-dagen også Håper det sitter en ny spire hos deg fort igjen
Indigo 08-10-13 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2009 Begynte først av på dag 13 i syklus med temping, så er helt nytt og selvfølgelig vanskelig å vurdere med bare 3 målinger! Men syns det var litt sånn ??? at tempen steg 0,5 grader sånn ca. rundt el? Skal sies at jeg har brukt el-tester i 7 dager fram til dag 14, og alle har vært negativ, dvs. at teststreken har vært svakere enn kontrollstreken (billigstrimler). Likevel har teststreken blitt sterkere dag for dag. Så lurer på om jeg har el nå, iom at jeg kjenner disse murringene! Men ikke greit å si. Er jo bare 2 1/2 uke sia ex.u. Kanskje jeg må vente i evigheter på el!?! Blir bedre å analysere tempen når jeg har holdt på ei stund, men forhåpentligvis sitter spira snart igjen ja:) Så hvis jeg forstår det riktig; tempen stiger ETTER at el har vært. Dvs. at når tempen har steget, da har toget gått? Altså for sent å ha sex?
K ♥ tærten Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Yes, tempen stiger etter el. Du er vel fruktbar 1-2 dager etter el, så alt håp er vel ikke ute... Ønsker deg lykke til og håper på spire for oss alle snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå