Gå til innhold

Kan jeg lage pizza nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha barnebesøk i 4-tiden i dag og guttungen har bestilt hjemmelaget pizza. Nå skal vesla på 2 mnd snart sove, så det hadde passet veldig fint å kunne lage pizzaene klare da når hun sover, men vil det gå greit med tanke på deig, heving osv? Og hvordan er det å bake ut en pizza og steke på rist? Må lage 3 stykker og ene langpannen er opptatt, så har bare 2 langpanner og rist igjen. Går det greit tro?

Noen erfaringer her?

Skrevet

Ja, det har jeg gjort flere ganger. Du kan jo bare la være å ta på fyllet, men kjevle ut deigen osv. nå, og gjøre alt klart?

Har aldri stekt annet enn grandis på rist. Ser for meg at det blir litt "ruglete!?

Gjest amandine
Skrevet

Tror jeg hadde halvstekt bunnenen og gjort alt det andre klart så du bare hiver det sammen når det nærmer seg;) Evt lager det til pizzasnurrer...

Skrevet

Må du steke alle på likt? Ellers kan du jo steke 2 først, så bruke ene brettet om igjen.

Om du lar vær å ha så mye gjær i deigen går det fint å ta fyllet på, men om du lager bunn og fyll nå, og har varmt fyl på vil deigen heve enda mer. Det du kan gjøre er å halvsteke dem, da stopper du heveprosessen, så har du bare ost på senere og steker dem ferdig=)

Skrevet

Tusen takk for gode tips :-)

Da setter jeg snart i gang. Tror jeg gjør det slik da at jeg lager deigen med kaldere vann enn vanlig, baker alle ut og gjør klart fyllet og osten slik at det bare er til å lempe det på og steke når det nærmere seg. Og steke en etterpå ja. Det tenkte jeg faltisk ikke på, at jeg kunne ta dem i to omganger *ammetåke, rødme litt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...