Gå til innhold

4 mann på vei, ny bil!

hm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange biler som har 7 seter men det er jo ikke plass til vogn eller noe annet når de bakerste setene er i bruk. Noen som kan anbefale en bil??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har fire barn og har en Ford Galaxy. MEd 7 seter er det ikke plass til vogn, men vi bruker bare 6, og da har du kjempestor plass. Vi har Simo kombi. Nå bruker vi Simo sportstrille, og da kjører jeg bare vogna rett inn uten å legge den sammen. På ferie har vi ikke med stor vogn, men har mer enn god nok plass til bagasje for en 4-ukers ferie .Vi er kjempefornøyd med bilen!

Skrevet

Vi og venter barn nr 4, og har akkurat kjøpt en Ford Galaxy =)

Vi har prøvd ut med vogna i bilen, når alle 7 setene var oppe, og det gikk. Vi har Teutonia Mistral vogn, som blir ganske flat sammenlagt. Den måtte stå med den ene "langsiden" ned, god plass var det ikke, men det gikk =) Vi regner med og bare ha 6 seter oppe, og som hun over skrev, da har du stor plass til vogn!

Skrevet

trur wolksvaagen har en caddy maxi life 7 seter...der kan en kjøre vogna rett inn bak og likevell ha 7 seter...(har eg hørt) den er veldig stygg,men fantastisk praktisk:) sikkerhet er eg usikker på....

denne bilen kommer vi til å vurdere når vi får 3-4 mann:)

Skrevet

tusen takk for gode tips! Har vurdert Galaxy men visste ikke om det gikk an å kjøre inn ved siden av sete nr 6, da fikk jeg svar på det:-) Blir nok Galaxy eller Caravelle, men Caravellene er så kjempedyre...

Kanskje jeg skal sjekke ut caddyen også? Spørs om mannen går med på praktisk foran stilig...?? hehe

Skrevet

Her i gården venter vi bare nr. 3, men allerede nå tenker vi at vi har lyst på nr. 4 også, så vi ska kjøpe VW Touran, har du 6 seter oppe der så får du fortsatt plass til barnevogn på siden ;-) I tillegg er den ikke så dyr og ganske fin å se på er den også...

Skrevet

Vi har faktisk en Touran i dag men det er ikke mye plass i den... Du får kanskje inn vogna ved siden av sete nr 6 men det er ikke plass til en liten bag en gang bak setene. Det er jo ofte man skal ha med mer enn vogna. I tillegg er ikke de bakerste mye gode å sitte i... Så, kan absolutt anbefales om du har 3 og de ekstra setene kun er for enkeltturer. Men mine sier de sitter vondt i de bakerste setene og det er jo ikke heller greit... Så nå blir det Galaxy eller Caravelle en gang før 4. mann kommer

Skrevet

Vi er 7, snart 8 i familien. Har en 9-seter Caravelle og er kjempefornøyde. Den er ikke ny, men går som en klokke. Du har god oversikt når du kjører og mye bagasjeplass som kan bli enda mer ved å legge ned litt av eller en hel seterad.

Skrevet

VI venter nr 4 og har kjøpt oss en chrysler grand voyager. Kjempefornøyd!! Ungene er også fornøyd med gode seter og god plass, uten at bilen er et monster. Hadde en sharan tidligere, veldig lik galaxy- men det hadde blitt mindre plass og upraktisk for den som må sitte bakerst. Lykke til:-)

Skrevet

Hei.

Vi har en 7 seter chrysler, grand voyager. Der har man plass til vogn fordi om alle setene er i bruk.

• 2 uker senere...
Skrevet

caravelle har min foreldre hatt i mangen år og vi er 4 søsken:) den er helt fantastisk:) enda betre når en tar ut de to bakerste setene, da får en stort bagasje romm og 8 seter:)

en kan jo kjøpe en brukt caravelle, da er de ikke så dyre:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har en renault grand espace,7 seter,gått fint den med tvillingvogn,meeen litt trangt er det,nå venter vi enda en så nå har vi kjøpe en brukt opel Vivaro med 8 seter lang mod og god bagasje plass:)

Skrevet

tror jeg ville gått for en crysler gran voyger en caravelle/annen kasse bil... jeg hadde ikke villet ha vogna ved siden av et av barna...i tilfelle en brå brems eller noe da blir jo vogna slengt av gårde.

lykke til ..vi er på leting vi og.

• 5 uker senere...
Skrevet

ingen som har efaring med volvo xc90 og 6 seter+ barevogn da?

Skrevet

Heisann.

Vi venter nr 4 i august, og har en VW Sharan, helt utmerket god bil med en god del større plass enn lillebror Touran.

Det er 7 separate og like gode seter som man regulerer individuelt.

Det er god plass for de voksne i de to bakerste setene og man sitter like godt der som i framsetet.

Det gjør man ikke i en Touran, da de to bakerste bare er klappseter og ikke å anbefale for en voksen på en kjøretur over 15 min.

Man kan bl.a velge å sitte to foran, to i midten (dvs ta ut det midterste i midten) og to bak...

Sharan er litt dyrere enn en Touran, men med fire barn hadde jeg ikke villet hatt noe annet...ikke med tre heller for den saks skyld.

Er utrolig hvor mye man trenger bare på en liten tur.

I denne bilen triller vi vognen rett inn uten å legge ned kalesjen en gang. (Har en TFK)

Da har vi tatt ut sete nr 7 vel og merke, men om svigermor skal være med er det bare å knipse det på plass igjen.

Har da en skiboks å legge alt annet i, pluss at det er litt plass bak de bakerste setene.

Det er en av de største bilene du får kjøpt uten at det er en "minibuss"...

I tillegg bruker den lite drivstoff,( noe jeg er litt opptatt av,) noe jeg er usikker på om en Chrysler gjør, kanskje noen av de andre damene kan svare på det...

Uansett lykke til med valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...