Gå til innhold

halsbrann!!!! noe som hjelper????

Anbefalte innlegg

har halsbrann ca. 70 % av dagen, ganske så plagsomt i grunnen... har kjøpt noe som heter "gaviscon" på apoteket, tyggetabletter. men de smaker så ille og skummer opp så fælt at jeg ikke klarer svelge det. noen som har tips om noe som hjelper og ikke smaker så ille?? ville vært evig takknemlig...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140821414-halsbrann-noe-som-hjelper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker gaviscon selv, men måtte venne meg til smaken.Slet veldig i begynnelsen selv, men etter at jeg smakte flytende gaviscon, så var de pillene ikke så ille allikavel. Men har hørt at lovehearts hjelper og har erfaring med at is hjelper. Håper du finner noe som passer for deg, for halsvbrann er ikke godt!

Annonse

Hvis lovehearts ikke hjelper så kan du prøve noe som heter Titralac. Kan brukes av gravide står det på boksen, og smaker ganske godt.

Jeg bruker å sutte på dem og blir bedre med en gang. Mye bedre enn Gaviscon og Novalosid som må tygges.*BLÆH*

Hei!

Har ikke vært noe plaget med halsbrann selv , men jeg har hørt at lovehearts(tror det heter det) skal hjelpe. Du vet sånn godteri som det står hyggelige ting på. runde med hjerter på :). Har en kamerat som har en del halsbrann og han sa det hjalp.

Lykke til!

• 5 uker senere...

Annonse

Hei!

Min kiropraktor tøyde/masserte muskelfestene langs ribbena og mellomgulvet mitt. Ga rett og slett magesekken og tarmene mer plass. Siden har jeg ikke hatt halsbrann. Har spist flere måltid med sterk og fet mat uten problemer. Er gravid i uke 31.

Lykke til!

• 1 måned senere...

Drikk surmelk! ;-)

Funker bedre enn vanlig søtmelk siden den er syrnet! Drikk en liten kopp på morgenen, under måltid som gir syre/inneholder mye syre, etter hvert eneste måltid (uansett hva du spiser) og før du legger deg.

Her er det ikke nødvendigvis snakk om store mengder nei, men en liten kopp jevnt og trutt gjennom hele dagen.

Min erfaring er at det er lurt å holde seg unna alt av usyrede melkeprodukter som vanlig lettmelk, sjokomelk o.s.v., i tillegg til at yoghurt, cultura/biola-produkter med smak (bær, mye sukker, men også naturell) gir mye syre (noe som er litt rart, men de gir altså motsatt effekt når det gjelder syre). Brød/korn-produkter kan også skape halsbrann.

Alt dette er sikkert veldig individuelt da...

På meg hjelper det også med MANDLER - og det virker fort, og med en håndfull.

Og det inneholder masse bra næring, så jeg ville helt sikkert prøvd det ut før jeg gikk over på lovehearts (sukker) og medisiner fra apoteket.

Lykke til - pyton med halsbrann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...