Gå til innhold

Menssmerter/murringer, noen med lignede erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, prøvde først denne på anonymforumet, men tenkte at jeg kanskje fant noen med mer lignede erfaringer her :-)

Heisann :-) Jeg velger å legge denne posten under anonymforumet da det ikke er nok ett "er jeg gravid?!?!?!" emne. Jeg har ikke glemt en eneste p-pille, og tatt den til nogenlunde samme tidspunkt hver dag (microgynon), har gått på de i 5 år.

Problemet er at jeg har hatt noe som ligner på menssmerter i snart to uker nå, samt litt økt utflod, jeg er også småkvalm (men tror det kommer mest av at jeg er sulten, eier ikke matlyst for tiden). Jeg tror ikke at jeg er gravid, for da har jeg isåfall hatt mensen mens jeg har vært det, for ingen får vel slike symptomer så tidlig?

Skal prøve å sette opp en oversikt her:

Uke 1:

Mandag - tar siste pille før pillefri uke.

Onsdag og torsdag - sex.

Fredag - mensen

Uke 2:

Tirsdag - begynner med pillen igjen.

Onsdag - mensen ferdig (en dag "for tidlig")

Torsdag og lørdag - sex.

Lørdag - Begynner så smått å få noe som ligner på menssmerter, samt økt utflod (hvit, "seig", lukter ikke)

Uke 3:

Svake stikkinger i eggstokkene, mest på venstre side. Konstante svake menssmerter (kun rundt livmoren og omeng, ikke rygg etc). Ikke helt bra i magen, avføring daglig (akkurat som det pleier å være når jeg har mensen, det kommer "begge" veier, heheh)

Uke 4:

Nåværende uke.

Som 3 uke , men litt mindre utflod, fortsatt hvitt. Fortsatt på do daglig (er ikke dårlig i magen, men daglig er ofte for meg, pleier å være 2-3 dager mellom, bortsett fra den uken jeg har mensen, har ikke spist noe mer enn jeg pleier). Temp ca 37, pleier å ligge på 36,5.

Skal ta den siste p-pillen nå på mandag før en ny pillefri uke.

Er det noen som har opplevd noe lignede, evt har en teori om hva det kan være? Har aldri opplevd dette før.

Jeg burde vel ta en test for sikkerhets skyld, men det er jo fortsatt en uke til jeg skal ha mens, så det vil vel ikke bli noe utslag på denne?

Skrevet

Snakket med en lege i dag, og hun ba meg ta en test, tok en CB digital som var negativ. Men det er jo fortsatt en uke til jeg skal ha mens, så skjønner ikke hvordan hun kan stole på denne.

Legen min har ferie, og så er det kurs på de andre så jeg får ikke time på 1-2 uker. Menssmerter/magesmerter blir ikke tatt så alvorlig på legekontoret.. Så de kan ikke presse meg inn noen plass.

Er som om jeg har mensen, bare at jeg ikke blør, ganske plagsomt :-(

Kanskje noe betennelse av noe slag?

Skrevet

jeg fikk mensmurringer den dagen jeg var ferdig med mensen jeg.er ikke så værst akkurat nå,men det kjennes ut som jeg får en giga mens,bare at jeg var ferdig med den for 2 dager siden.

horfor vet jeg ikke jeg heller.tok en vanlig CB på ettermiddagen igår,selv om jeg har hatt mens,men den var neg.

Skrevet

Ja det er akkurat slik jeg har det. Fikk menssmerter to dager etter at jeg var ferdig med mensen. Altså for 2 uker siden i morgen.

Tror mensen kommer hele tiden (tror jeg blør, men er bare mer utflod enn vanlig), men på de 5 årene jeg har gått på p-piller har jeg omtrent kunne stilt klokken etter den, så skjønner ikke en ting her.

Skrevet

hmm,ja jeg lurer også på hva det er som foregår.vet det er mulig å være gravid selv om man har hatt mensen men uansett da.

det er bare 3 dager siden mensen dro her da,fikk murringene samme dag. får tester i posten snart,så om det ikke gir seg,tar jeg en ny test.

tror ikke det er noe der,men må jo se uansett:-)

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg hadde gjort om jeg hadde fått positiv test. Samboeren min har allerede to barn, og vi har ikke stor nok leilighet til en til, den er egentlig alt for liten til oss fire i utgangspunktet. For å ikke snakke om økonomien (er student), uffameg.. Men jeg er da så babysyk også. (kanskje jeg tenker så mye at jeg får symptomer?)

Men altså, jeg tviler på at jeg er gravid, men jeg skulle ønske jeg hadde en forklaring på hva som skjer.

Skrevet

huff,da er det ikke enkelt nei:( men det blir vel en på deg snart også tenker jeg:-)

har prøvd i 6 pp vi nå,men jeg tror ikke jeg er gravid pga murringene jeg heller da.men det er rart ja,har aldri vært borti noe sånt jeg heller...

kan få symp på bare å tenke mye på det ja,var slik til meg første mnd uten hormonspiralen.hehe

Skrevet

Begynte å tenke litt her nå.

P-pillene jeg tar har akkurat det samme innholdet i hver pille.. Jeg hadde ikke hentet ut nye på apoteket da jeg skulle begynne på nytt brett, så jeg begynte på ett jeg hadde piller for en uke igjen på (hadde brukt det til å utsette mens i sommer). Etter at det var tomt begynte jeg på det nye brettet (og sammenlagt er jeg ferdig med en periode, 3 uker nå på tirsdag).

Kan dette ha noen betydning? Pillene har jo samme effekt uansett?

Skrevet

joda,det kan være en sammenheng der ja.p-piller og prevensjon klusser til syklusen mye om det ikke er helt perfekt.

tror ikke det er 100% det samme stoffet i alle pillene på et brett heller..

Skrevet

Jeg har jo brukt nytt brett til å utsette mensen uten problemer (men max 2 uker, hvis ikke får jeg mellomblødninger).

Kanskje det er noe annet om man begynner på ett, så bytter? hmm..... Nå ble jeg litt bekymret her, håper ikke sikkerheten ble nedsatt pga det

Skrevet

ja tror det blir litt annerledes når du begynner et annet sted på et brett enn pille nr 1.men hvordan sikkerheten er,vet jeg ikke.

jeg brukte p-piller i 5 år før jeg bestemte meg for å slutte og få mitt første barn.(11år siden)men det tok 9mnd fra jeg sluttet på pillene til jeg ble gravid,så det skal godt gjøres å bli gravid på dine premisser da.

håper det går som du vil da.får krysse fingrene for det:-)

lykke til:-)

Skrevet

Ikke noe forandring i dag, fortsatt vondt i magen. Men har mer utflod, trodde seriøst jeg hadde fått mensen da jeg sto opp i dag. Blir kvalm når jeg spiser noe, og har ikke matlyst i heletatt, men blir jo bare enda mer kvalm av å ikke spise.

Jeg blir gal snart, dette må da være noe jeg innbiller meg, greier fint å både få feber og magesmerter ved å kjenne litt for godt etter, men man kan vel ikke tenke seg fram til økt utflod?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...