Gå til innhold

Problemer med avføring i tøybleiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med at barnet mitt på 1 år ofte har bløt bæsj. I engangsbleier går dette greit, da det er enkelt å tørke av stumpen med bleien, og så bare rulle bleien sammen og kaste den i søppelet. Men i tøybleier blir dette mye verre. Rispapiret har ofte krøllet seg litt, så bæsjen dekker mye av bleia i stedet for rispapiret. Og så blir det å vaske dem i vasken og kanskje må jeg til slutt få opp igjen restene av bæsjen fra sluket med litt dopapir. I tillegg er jeg gravid og brekker meg lett...

Flere som sliter med dette, eller som har hatt samme problemet? Finnes det en løsning? Er det noen rispapir som fungerer bedre enn andre?

Jeg har brukt tøybleier i ca 5 mnd nå, men får nesten lyst til å gå tilbake til engangsbleier. Trenger sårt noen gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bæsjer min på potte, så egentlig vet jeg ikke, men jeg mener å ha sett en del ganger på tøybleieforutmet på tettinntil.no(verdt å ta en titt der!) at folk har forskjellige erfaringer med forskjellig papir. Det er et som heter Popli som visstnok skal være stort. Ellers er det noen som ikke er så tynne at de krøller seg. Prøvd Disana fleecepapir? Det er litt tykkere, mykt papir. Kanskje det holder seg bedre? Har også hørt noen som legger to papir inni bleien.

Skrevet

sønnen min har hatt bløt avføring helt til han sluttet med bleier for ca 6 mnd siden.bløt pga allergi.

jeg sluttet helt med å bruke rispapir, tok heller hele bleia og spylte rett ned i do med dusjhodet...er dusjen langt vekke fra doen, så vet jeg at en får tak i dusjhodet til å koble til vasken på clas olson...har også noen ganger bare spylt rett nedi dusjen,..tatt av den dingsen som dekker avløpet i dusjen...eller bare rett i en bøtte og heve det i do etterpå og spylt bøtten. rispapir ble bare masse mer gris, krøllet seg som regel eller satt fast på stumpen hans, så orket det ikke...

Skrevet

det finnes tykkere papir på markedet, sjekk ut Disana fleecepapir. Den kan til og med vaskes hvis det bare er urin på den.

Vi brukte den når Trollet var nyfødt, det holdte det meste av MM-avføringen. Når at han spiser fast føde har vi gått over til noe tynnere, men jeg beholder en rull Disana i tilfelle han skulle få løse avføring.

• 2 uker senere...
Skrevet

vi har prøvd sånn rull med rispapir fra nøstebarn - det var katastrofe, nesten så samboeren nedla veto mot tøybleiebruk... nå bruker vi imsevimse-papiret - toddler: http://www.bleieboden.no/kategori.php?kategori=13&subkategori=19 det fungerer godt! det er store gode ark. tror ellers jeg skal teste disana som har blitt nevnt hvis det blir enda bløtere igjen, og smører seg mer utover...

Skrevet

Som nevnt over her, ville jeg ha testet ut et annet papir. Vi bruker Mother Ease Biopapir, tror det er ganske likt Disana Fleecepapir. Tjukt og godt, og det kommer ikke gjennom slik det gjorde med rispapir hos oss. Hvis det ikke er bæsj på, tåler det noen runder i maskina også,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...