husmus &2 Skrevet 5. november 2009 #101 Skrevet 5. november 2009 Før jeg tar en liten hvil før jeg begynner å jobbe, så må jeg bare si at JA, her må vi også bli flinkere til å lage middag som han kan delta i, men fantasien er håpløs på det området. Egg, det har jeg ikke prøvd, det skal jeg jammen gjøre. Gud så lite fantasi jeg har.
LilleBjella Skrevet 5. november 2009 #102 Skrevet 5. november 2009 Her drikkes det vann over en lav sko. Fyller opp den koppen hans flere ganger til dagen. Han har som regel med seg vannet overalt og syns det er stor stas å drikke. Skal gjerne dele med mamma også. Vi har vel ikke akkurat tidenes sunneste middager for tiden. I går var det fiskekaker og dagen før fiskesuppe med fiskeboller. I dag skal barnefaren ha en grandis, mens jeg skal spise lasagne på home party. Det går mye i ferdigmat som lager seg selv. Bare det å steke en kylling og lage en saus syns jeg virker slitsomt. Freken: Du som var interessert i tv-benken min, nå er den lagt ut på finn. Hvis du fortsatt vil se. Lav, lang, hvit høyglans, med to dører som vippes nedover uten håndtak. Du kan til og med få den gratis. Så har jeg plantet noen aksjer liksom. I dag skal jeg til en riking å se på et litografi han vil ha solgt. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19655429 Syns det er så fint. Og det selges for 2200 uten ramme på galleriene. Googla fyren og fant ut at han tjente 1,4 mill i fjor, så da har han vel råd til å selge det billig. Ramma i seg selv er jo verdt en tusenlapp.
husmus &2 Skrevet 6. november 2009 #103 Skrevet 6. november 2009 Ja, helt i rute med hva som er vanlig, så er jeg blitt forkjøla. Så lenge Prompen ikke får det så... Jeg kan ikke si jeg gleder meg til selve reisen i dag, men vi får ta det som det kommer. Det kan hende vi går for en bilstolløs biltur i stedet for buss. Får se det ann.... Jeg nekter å kjøre i Paris, så det er litt uaktuelt med å leie bil. Forøvrig så er vi blitt så hysteriske her i hjemmet at Far i huset gikk og fikk Tamiflu i går. Why not. Mac´en følger selvsagt med til Paris, så vi snakkes nok igjen gitt. Lykkers, det er litt tidlig å kjenne spark synes jeg, jeg er kun i uke 13, men jeg har fått kjempemave under kjempemaven min allerede, hvilket gjør at jeg ser ut som jeg er 9 mnd gravid så jeg tør nesten ikke si at jeg ikke har termin før mai. Jeg håper håper håper vi kan ta oss råd til å slå ut litt vegger og slikt, for jeg har SÅ lyst til å innrede et ordentlig barnerom! Det blir koselig med to men jeg skjønner sikkert ikke hva jeg går til. Kanskje jeg får Prompens motsetning neste gang? Iiiiik.
LilleBjella Skrevet 6. november 2009 #104 Skrevet 6. november 2009 Jippi. Jeg har solgt sofaen vår for 6500. Deilig å bli kvitt den og deilig med litt ekstra penger til å kjøpe mer for!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. november 2009 Forfatter #105 Skrevet 6. november 2009 Grattis med salg av sofa- og veldig bra pris da! Apropos bilder, så kan jeg meddele at jeg nå er den stolte eier av ett stk ekte Jysk-kunst- ja dere leste riktig- JYSK kunst. Fantastisk oljemaleri til 250 kr stk, må bare ha noe på veggen inntil vi finner noe skikkelig, hater nakne tomme vegger- så da duger Jysk hehe. Igår kom fossilene hjem fra Bali, og ikke overraskende sier fattern at flisa bør vaksineres, men jeg merker jeg blir mer og mer skeptisk nå som det nærmer seg. Dessuten sa fattern at vi sikkert hadde svinesjuka i sommer, da alle tre lå slakt med feber og hoste- men siden vi ikke ble testa kan man jo ikke vite sikkert.. Kjiiipe greier. Husker ikke helt når jeg kjente liv for første gang sist, men tror det var ganske tidlig- i god tid før den ordinære UL ihvertfall. Kjente ikke direkte spark, men mer dirring/ vibrering i bunnen av magen, kjente liksom at det var noe der inne som romsterte. Morsomt å tenke på at det var mini-flisa liksom. Ang to tette, så kan man vel ikke vite hvordan det blir før man er der selv, i og med at det vil være totalt avhengig av prompens lune på den tida der og den nye babyens personlighet. Får man en "snill" sovebaby som sover og spiser godt, så går det vel strålende, men får man en kolikkbaby blir det jo såklart verre. Er veldig i tvil selv om når vi skal begynne å prøve på nr to, får liksom ikke helt bestemt meg. Blir ikke så lenge til, men HVOR lenge vet jeg ikke. Mr J er klar for en til, så det er vel igrunnen meg det står på. Likte veldig godt å få høstbaby sist, men det er jo upraktisk i forhold til skole/ bhg osv.. Gruble grubleee gruble...
husmus &2 Skrevet 6. november 2009 #106 Skrevet 6. november 2009 Mai barn synes jeg funker veldig bra, da får de bhg plass fra august men har klart å runde året så de er ikke av de aller minste. Her har vi fortsatt ingenting på veggene, jeg vet ikke hva som går av meg om dagen. Vi har i stuen, en tv, tre bokhyller og en sofa. That´s it. Stusselig? JA! Så her er det lite besøk for det kan vi ikke ha når det ser sånn ut. Jeg har en teori om kolikkbarn, men den skal jeg holde for meg selv, jeg tror altså ikke at vi får det. høh!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. november 2009 Forfatter #107 Skrevet 7. november 2009 Hvor har det blitt av Freken? Har tidsklemma tatt deg? Vi har besøk av svigerfar og mr J´s småsøsken denne helga, dvs dårlig med avslapning, og jeg trenger virkelig helgen for å hente meg inn igjen etter jobb-uka. Føler meg liksom veldig vertinne, kjenner dem ikke SÅ godt liksom. Svigerfar har elektriker-utdannelse, så nå har vi ihvertfall fått hengt opp de to lampene i stua, med dimmer og full pakke. Varmekablene på kjøkkenet skal han se på imorgen. Praktisk praktisk, digg å slippe høye elektriker-utgifter hehe. Og lampene ble SÅÅ fiiine!! Strålende fornøyd, med strålende krystall i lampene hoho. Ellers så har flisa begynt å gå mer og mer i det siste, så nå krabber hun nesten ikke lenger. Bortsett fra når hun må forte seg veldig, da er det fortsatt knee-walken som gjelder, og når vi er på nye steder, på besøk osv. Rare greier, for med en gang vi kommer hjem er det opp og gå igjen!
Frøken Freken Skrevet 8. november 2009 #108 Skrevet 8. november 2009 Jeg er ikke tidsklemt, men har en datamaskin som ikke liker dib, hender rett som det er at jeg har skrevet innlegg og så klarer ikke maskinen å publisere. Grusomt irriterende! Det går vel ganske greit med oss. Snupp er forstatt forkjølet, i natt var hun våken kjempelenge igjen og sovnet ikke før jeg lot henne ligge oppå meg! Hun våkner gråtende på en måte, virker som hun har vondt. Vi voksne har jo hatt smerter både her og der (særlig i tunga og halsen, har enda kjempevondt i tunga!!! AUUUU!) så det er jo ikke utenkelig at hun også har vondt. Hun går ikke. Det kom vel som et sjokk, tenker jeg. Men krabber gjennom alle de dyre ullbuksene sine, strømpebukser ol holder ikke i mange uker før de er slitt hull på på knærne. Vi har heller ikke hengt opp noe. Det går så seint her. Jeg holder på å dø!!! Og det blir masse krangling ut av det. LIvet er ganske fint likevel, hadde et sånnt lykkelig øyeblikk over fiskepuddingmiddag på fredag. Snupp spiste fiskepudding og potet med smør over med nevene, var SÅ fornøyd! AUAUAUAU tunga mi:( Stakkars meg.
LilleBjella Skrevet 9. november 2009 #109 Skrevet 9. november 2009 Hm. Vil du definere dere som syke freken? Jeg vet ikke i hvilken kategori tungevondt havner i. Jeg har nemlig ikke tenkt å bli syk. Jeg har vel strengt tatt ikke tenkt å kline med noen av dere, så det går kanskje bra? Vel, jeg antar du hadde sendt en melding om dere lå til sengs med feber og det hele. En kollega måtte til legevakten med sin svinesyke datter i helgen. Alle barna har vært syke, og hun eldste fikk pusteproblemer pga slim og hevelser. Ekkelt. En 13åring kan jo gi beskjed, ikke like lett med en ettåring. I går lagde jeg hønsefrikasse og kanelkake til mamma og pappa. Nam nam. Flink jeg er. Neste gang skal jeg koke høna kvelden før, slik at den ikke er så jævlig varm når jeg skal rense den, pluss at da kan jeg ta bort hønsefettet før jeg lager saus av kraften. For fyttigrisen så mye fett det er i høns. Visste dere det? Men fett er jo godt da. Tror jeg må jobbe litt. Kort uke. Hjemme kontor i morgen. Og på torsdag kommer lillesøster på besøk, så da skal jeg ha fri fredag og mandag. Deilig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. november 2009 Forfatter #110 Skrevet 9. november 2009 Hønsefrikasse, hva er det for noe? Kokt høne?? Typisk en sånn rett som jeg har hørt om, men aldri vært i nærheten av å spise selv, og som jeg ikke har peil på hva dreier seg om. Flisa fortsetter med sin deeeilige døgnrytme, så i helgen fikk vi sovet til 11 begge dagene. Herrrliiiig. Men likevel er jeg pokkers trøtt idag, satt altfor lenge oppe igår og tviholdt på helgen. Ikke særlig smart, når klokka ringer kl 06.30 okke som. Fikk også forsinkede 1-års presanger til flisa i helgen, blant annet en babydukke med massevis av hjemmestrikkede NYDELIGE dukkeklær til. Fantastisk forseggjorte og fine strikkesett med kjoler, bukser, luer, matchende sokker, gensre osv- en hel stor pose vettu, som oldemoren hadde vunnet på basar. De kommer jo til å bli SÅ populære etterhvert sikkert, og hvis neste baby blir like lita som flisa var ved fødsel, kommer de faktisk til å passe til babyen de første ukene også. Kuuuult hehe. I tillegg fikk vi noen klær til flisa av den 18-årige tanten, utelukkende i rosa og hvitt- siden hun ifølge henne har aaaaltfor lite rosa klær. Og det kan jeg jo forsåvidt si meg enig i- hun har lite rosa, men det er en god ting, ikke dårlig. Det blir nok MER enn nok rosa etterhvert om noen år, når prinsessealderen med Barbie-stil slår til for fullt.
LilleBjella Skrevet 9. november 2009 #111 Skrevet 9. november 2009 Sove til 11? Det er jo fjortistendenser. Det greier jeg utelukkende om jeg har vært på en seriøs fyllekule og lagt meg klokka seks. Hvis jeg legger meg tolv våkner jeg god og utvhilt klokka åtte. Lørdag dro vi oss til kvart på ni, men jeg burde jo bare stått opp når jeg våkna og hatt en liten me-time i stua på morgenen. Min mann derimot, kunne sovet hele dagen. Hønsefrikasse: Kok en hel høne i godt med vann. Gjerne et par timer. Sleng oppi grønnsaker, f.eks. gulrot, kålrabi, sellerirot, poteter og purre. Ta ut høne og grønnsaker. Rens høna. Lag saus av mel, smør, kraft og fløte og smak til med salt, pepper og dijon-sennep. Nam nam. Skikkelig husmannskost som smaker utmerket. Det er noe med disse rotgrønnsakene som er helt himmelsk godt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. november 2009 Forfatter #112 Skrevet 9. november 2009 hehe, fjortis ja, det kan du kanskje si, men så lite som jeg har fått sovet på ukedagene i det siste, kunne jeg sikkert sovet hele dagen om det gjaldt å bli 100 % uthvilt. Flisa legger seg jo seint også, som regel mellom halv ni og ni, så derfor sitter vi gjerne oppe ganske seint, for å få litt kveld for oss selv. PLUSS at jeg lider av kronisk lakenskrekk da, ikke å forglemme:D Og og og- flisa har jo klart å bli forkjøla igjen, så nettene har vært mildt sagt urolige i det siste, 38 i feber og surkle surkle. Mistenker nye tenner på gang også, for hun sikler enormt for tida, og det pleier hun jo aldri å gjøre vanligvis. Det forklarer nok litt av nattevåket også. Skal prøve å få kikka litt inn i munnen hennes ikveld, men det er jommen meg ingen enkel sak. Hønsefrikasse hørtes digg ut, bortsett fra at jeg er skeptisk til høne. Men det smaker kanskje ganske likt som kylling? Jeg har nemlig et svææært så ambivalent forhold til and og delvis due- etter en udelt negativ Peking And- opplevelse i Beijing.
LilleBjella Skrevet 10. november 2009 #113 Skrevet 10. november 2009 Du, i dag er tjukken ett år, og da syns jeg ikke det er en grunn til at vi skal henge her inne lenger. Da får vi flytte hele tråden over på neste forum. Så forbaska koselig er det tross alt ikke her inne. Og det eneste jeg bruker dib til for tiden er jo å prate med dere. I går var jeg hos Freken, og ja hun lever. Huset er fortsatt like stort og flott, og jeg kan bekrefte at snuppelure hoster i søvne. Dakar liten. Hyggelig var det i hvert fall, og jeg var ikke i seng før halv ett. Frost var det også plutselig da jeg gikk. Makan. I dag har vi vært hos fotografen. Tjukken var ikke helt i sitt ess, liiiitt skeptisk til mannen (som ikke var Christian Freken). Men tror han fikk noe som kan brukes. Og nå gleder jeg meg til tjukken våkner, for da skal vi åpne pakker. ps, høne og kylling er strengt tatt det samme. Når du kjøper grilla kylling i ferskvaredisken så er den nøyaktig like stor som de frosne hønene som ligger i frysedisken. Smaker det samme også. Kylling my ass. De heter vel kylling fordi de er jomfruer:) Som at kviger er kviger helt til de er ku. Har ikke så mye med størrelse å gjøre. Og en nypult høne smaker for alt jeg vet vel så bra som en prippen kylling.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. november 2009 Forfatter #114 Skrevet 10. november 2009 Grattis med dagen til Tjukkemann!! Høres ut som at han får en fin dag med dere begge to hjemme=) Her er ikke dagen like bra- jeg er sjuk, hjemme fra jobben med vondt i hals og hode.. Sov helt til 13.30 etter en ELENDIG natt med MYE nattevåk- flisa sover kjempeurolig, men nå vet vi ihvertfall hva grunnen er, helt sikkert; to nye tenner på vei oppe- en hjørnetann og en jeksel. I tillegg tryna hun og falt rett på bordkanten igår kveld, så det begynte å blø der inne i munnen. Tannkjøttet er jo kjempeømt der de nye tennene kommer opp, og begynner å blø for ingenting. Hvordan får man bort blodflekker fra klær? Vanish? Jeg tror faktisk at jeg ikke skal vaksinere flisa likevel; barn under tre år får den jo ikke i Sverige bl.a og blir litt skeptisk i og med at det først var anbefalingen her i norge også, før de plutselig ombestemte seg. Virker en smule forhastet synes jeg, og de aller aller fleste som får svinesjuka blir jo ikke alvorlig syke. Kan godt flytte tråden over på småtroll 1-2, så blir det litt mer liv der inne. For makan til slapt forum skal man lete lenge etter. Eller- det er vel på linje med "barn som pendler"- forumet og "far svarer mor" hehe. Skal vi flytte over dit når husmus kommer tilbake til noreg da kanskje?
husmus &2 Skrevet 11. november 2009 #115 Skrevet 11. november 2009 Jeg skulle akkurat til å spørre om det selv. Om vi ikke skal flytte nå. Gratulerer med Tjukkebollas bursdag. Her ble det inntatt te og kake på Crillon i stedet. Fint skal det være. Synes det var fornuftig bruk av 30 euro. Stakkars prompen som flyr som en engel, i motsetning til alle andres drittunger. Nå skal jeg legge meg for jeg må visst på jobb i morgen. Flytter vi da?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. november 2009 Forfatter #116 Skrevet 11. november 2009 Yes, lets move. Føler det kanskje blir litt feil at vi fire ferskingene kommer brautende inn og lager egen tråd der inne, men på den annen side trenger det forumet all det liv og røre det kan få. SÅ da lager jeg en ny tråd for oss der inne NUH.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå