husmus &2 Skrevet 28. oktober 2009 #51 Skrevet 28. oktober 2009 Nei nei nei, selvsagt er det ikke to!!!!! Jeg skal på ultralyd på fredag faktisk og vi må ta med Prompen fordi jeg har verdens mest udugelige far. At det går ann å forskjellsbehandle sånn er helt utrolig. Fordi FRUEN i det andre hjemmet har svineinfluensa må faren min passe på avkommet og kan da selvsagt ikke passe på stakkars lille promp. Så jeg må ta meg fri to dager fra jobb og barnefar mister en dag på skolen. Sånn er det så de slipper å måtte ta seg fri. Gud bevare at de skulle måtte tilbringe noe tid med barnet sitt. Duster. Jeg sendte en mail til broren min og forlangte at han betalte meg to dagers lønn. Tror vi han gjør det? Neppe. Duster hele gjengen. Så nå har jeg kontaktet Barnepasseren og gleder meg til svigers kommer på besøk i to mnd. Og jeg har solgt en kobberkjele til 2000. Veldig fornøyd med det! Fint bord lykkers.
LilleBjella Skrevet 28. oktober 2009 #52 Skrevet 28. oktober 2009 Hmmm.....kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg et furubord og male det. Skal ha hvit sjenk og vitrineskap, og leter etter et bord som passer. Syns det blir fryktelig blend og kjedelig med et hvitt spisebord, og like kombinasjonen mørkt tre/hvitt. Kanskje jeg kunne kjøpt et bord i valnøtt og malt bena hvite?. Og da kunne jeg forsåvidt også hatt høyrygget stoffstol med mørke ben.
Frøken Freken Skrevet 28. oktober 2009 #53 Skrevet 28. oktober 2009 Hei Ella så ikke det der med invitasjon meg her og der før nå! Var det i dag eller i går? VIl du komme en annen dag? Pliiiis, pliiiis, pliiiis! Jeg har blitt så hekkans sløv. Jeg har ingen venner og ingen aktiviteter, og legger ikke merke til det selv en gang. Jeg gjør ingenting. Og jeg er IKKE i møbelrus. Var nede hos svigers i dag, de har bodd i ti dager i leilighet og det ser mer bebodd ut der enn her. Det har ordnet seg med stelling for vår del. Bruker up-and-go hjemme, og free-flex i barnehagen. Tannpussen er mer strev. Og legginga er mest strev. Hun ligger og gryler nå. Jeg har sittet inne hos henne, men når hun begynner å tøyse og tulle og stå i senga - det fikser jeg ikke. Så ender det med at hun gråter til hun spyr, så er det å bytte på henne og senga, og så er hun vel så sliten at hun sovner. Har jo uansett tenkt å kjøre jernkur, men tenkte å vente til hun ikke var forkjøla mer. Når enn det kan tenkes å bli. Får trøste meg med at sultestreiken er over. Når jeg hever blikket noe, tenker jeg at det ikke er så rart at hun er litt rufsete når hun har fått fire tenner og begynt i barnehage de siste 4 ukene. Far er rådmann. Sjef i kommunen. Så det.
LilleBjella Skrevet 28. oktober 2009 #54 Skrevet 28. oktober 2009 Hun vi kjøpte huset av er rådmann i bærum kommune. Så jeg føler derfor det er litt eksklusivt. I dag satt jeg meg ned i sofaen for første gang på en uke faktisk. Slå den. Nå har jeg sittet her i en time og kjeder meg. Hva skal man nå finne på liksom? Vel, jeg har jo igjen å male "biblioteket", og et par stoler som skal pusses opp, men trengte en pause. I dag skal jeg legge meg tidlig, dvs før klokka ti. Tjukken har sluttet å våkne for smokk på natta, i hvert fall bare unntaksvis. Ikke at jeg bryr meg, jeg sover jo godt med ørepropper i hver natt, men på sikt er det bra for meg også. Og i dag sov gutta til ni. Over tre timer lenger enn stakkars meg. Buhu. Jada, jeg kan komme når som helst. Eller relativt ofte i hvert fall. I helgen skal jeg og barnefaren kose oss, og kanskje være litt romantiske i badekaret. Eller noe sånn som kan bygge forholdet. Skal nyte en helg uten altfor masse planer. Men jeg kan komme en tur neste uke. Bortsett fra torsdag. Da skal jeg på homeparty og shoppe klær hos ei venninne, og da skal jeg overnatte i sandnes. Mandag? I morgen skal jeg på møbel-maraton. Gruer meg for jeg vet av erfaring at jeg kommer til å bruke altfor mye penger.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #55 Skrevet 28. oktober 2009 Jøss- er du på Facebook Freken? Kult og velkommen skal du være (eller var det en annen med samme navn som deg jeg adda kanskje? hehe, ooops isåfall) Jeg synes kombinasjonen mørk treplate og hvite bein er dritlekkert, men det er nesten UMULIG å få tak i...har lett og lett og lett, og selvom et par av de store møbelkjedene hadde noen varianter, så var de ikke så fine synes jeg- litt sånn tynne og pinglete bord på en måte. Så sikkert en god ide å male beina selv, Ella - det kommer nok til å bli stilig sammen m de hvite skapene. Litt kontrast, men samtidig enhet. Flisa sov til halv tolv idag, har hun fått sovesyken mon tro? Vi har også up and go-bleier, men må jo likevel få vaska bort bæsjen, og det er der hovedproblemet ligger. Hun har blitt helt vill i nikkersen og protesterer enda sterkere enn vanlig ved bleieskift, påkledning osv, og SKAL spise akkurat det samme som vi spiser HELE tiden. Hvis hun ikke får smake hyler hun som en stukken gris, helt til hun får det som hun vil. Trassalder allerede???
husmus &2 Skrevet 28. oktober 2009 #56 Skrevet 28. oktober 2009 Mitt praktbarn har fortsatt ikke behov for up & go. Så vet dere det. Og jeg har kranglet med til at bestefar kommer hit og sitter barnevakt i morgen. At det går ann og være så vanskelig. Meg eller han? Who knows. Jeg skjønner ikke hva som går av meg, jeg vil og ha møbelsyken. Jeg merker den begynner å snike seg innpå littegrann. I går kjøpte jeg telys. Vanligvis ville jeg ha brukt 50.000 allerede på møbler. Hva har skjedd? Jeg har forresten hengt meg helt opp i at vi må gjøre den om til en treroms og ser for meg både det ene og det andre for hva jeg kan gjøre på barnerommet og hvilke bøker jeg skal lese i sengen. Her er det også tannpuss streik. Så rart. Han rister på hodet og kniper igjen. Jaja, jeg får trøste meg med at de skal jo skiftes ut om fem år så det er kanskje ikke så gæærnt om det bare er stubber igjen.
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #57 Skrevet 29. oktober 2009 Skal, skal ikke gi Prompen influensavaksinen. Jeg vurderer det litt mer siden vi skal ut og fly, men er jeg hysterisk? Lykkers mener det, og det er bra. Jeg tenker at jeg tar den jævla T banen hver dag, er ikke det verre? Hvis vi rekker det, tar vi vaksinen neste uke, men jeg vet søren ikke om prompen. Jeg er lei av hele driten, men samtidig så begynner nervene å bli tynnslitte. Litt overdrevet kanskje men..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #58 Skrevet 29. oktober 2009 Det er vel like stor sjans for å bli smitta på en stappfull t-bane/ trikk som på et fly vil jeg tro? Jeg føler ihvertfall at virusene svever rundt meg når jeg sitter på toget til jobb, Folk hoster og harker og snørrer i offentlighet. Merker at jeg er litt mer skeptisk til slikt nå enn før. Vet søren ikke om flisa skal få vaksina heller, men tenker at jeg lander på ja til slutt. Får snakke litt med fattern neste uke, selv om jeg tviler litt på at det kommer til å hjelpe noe særlig... Kort dag på jobben idag også- digg- så kanskje det blir en tur på Skeidar for å se på seng. Har en grell furukoloss av en seng fra før, så der trengs det absolutt noe nytt. Merker at jeg er i shoppingmodus om dagen, og det er digg- har jo knapt brukt penger iløpet av permisjonen så har nok å ta av. Hvis dere ikke får barnevakt imorgen før UL, kan du bare sette av prompen her hos meg husmus, jeg slapper jo bare av på jobben uansett hehe;)
LilleBjella Skrevet 29. oktober 2009 #59 Skrevet 29. oktober 2009 Her blir det nok vaksine på oss alle tre. Enkelt og greit. Tjukken har noen enorme blåmerker på legga for tiden, han ser ut som om jeg har slått han med balltre. Store kuler. Dakar. Så han veksler mellom å krabbe vanlig og på fotbladene. Vi bytter på å sende han mellom oss, og han går et par skritt uten støtte, men han sier nei nei og syns vel strengt tatt det er litt for skummelt. Men det bryr vi oss ikke om. Fuglen må ut av redet. Nå skal jeg snart en tur og kikke på litt kunst. Kall det lunsjpause.
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #60 Skrevet 29. oktober 2009 Ja, jeg tror nok vi kommer til å ende på ja her og. Hva sier faren din til dette vaksinekaoset da Lykkers, eller er han fortsatt på Bali? Har Skeidar ok senger da? Jeg synes faktisk Ikea er bedre enn de fleste møbelkjedene her og kvaliteten er ikke noe særlig bedre synes jeg på verken Bohus eller Skeidar. Men ROOM og Hilmers Hus er jo bra, men koster skjorta og er vel ikke helt verdt det. Hva med en tur til Sverige? Der er møbler mye billigere. Det blir litt rart å ta med Prompen på UL, men men. Da får jo gynekologen sett hvordan resultatet ble om ikke annet. Nå kommer bestefar hit snart så da kan jeg gå på jobb. Hvorfor kan han ikke alltid komme hit, så mye enklere. For meg. Og nå har akkurat mannen hentet kobberkjelen, så da er jeg 2000 kroner rikere. HM!
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #61 Skrevet 29. oktober 2009 Forøvrig Lykkers, hvis du har lyst på besøk i helgen er det bare å si fra. Trenger å luftes litt. Jeg tror en tur til Drammen står på plakaten også men det er mulig den blir ditcha.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #62 Skrevet 29. oktober 2009 Besøk er alltid kos, spes siden jeg nå har uberdårlig samvittighet siden flisa ikke har fått lekt med noen andre barn på en hel evighet føles det som. Lørdagen er litt full, med både baby-bursdagskaffe og halloweenfeiring i gata, men søndagen er en mulighet. Bare å pliiinge på det vettu, og ta høyde for litt rot i hjørnene. Har som sagt ikke fått snakka noe særlig med fattern om dette, men det han pleier å si er "det går sikkert bra" (om det meste egentlig- leger er ofte relativt optimistiske og avslappede på ting har jeg fått inntrykk av), og hør på helsemyndighetenes råd. Så det. Men skal spørre han litt mer ut når de kommer hjem i neste uke, så får vi se om han har noe nytt og revolusjonerende å komme med (tviler sterkt). Men kan prompen få vaksine allerede altså? Er han prioritert? For du er vel det, som gravid i snart 2.tri?
Frøken Freken Skrevet 29. oktober 2009 #63 Skrevet 29. oktober 2009 Rasende snuppelure gauler fra senga si. Jeg har tatt opp kampen om legging på nytt, og det er IKKE poppis. Barnefaren har gått i dekning nede, for han er så myk i pappahjertet sitt og tåler ikke denne slags drama. Det gjør jeg. Jeg er hard. Ohhhhyeah. Ellers går det visst veldig bra i barnehagen for tida. Hun pusler med sitt, sover to timer og eter som en liten hest. Så da så. Hun har begynt å spise litt av det jeg lager også, bank i bordet. Vurderer å levere henne til barnevakt neste helg, men usikker. Og - skal i tilfelle jeg bli der og legge henne - eller lager det bare krøll? Det er jo besteforeldrene det er snakk om, så hun kjenner dem godt. Og i barnehagen er det jo andre som legger. Hva anbefaler dere? Facebook er forresten drit. En av klientene mine dukket opp på veggen til en kollega i går. Begrenset hva man kan skrive, da, liksom. Vurderer å slette profilen.
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #64 Skrevet 29. oktober 2009 Åh, det er hat når feil folk finner deg på facebook. Eller via via. Jeg har INGEN deltakere på min, det blir helt helt feil, samtidig som jeg har masse kollegaer der og det blir ofte feil det og, men men. Nå har jeg sovet ettermiddagshvil i to timer, det er ingenting som er bedre enn søvn. Søvn er min beste venn. Jeg lå i sengen og spiste sjokolade og leste foreldre og barn først. Utrolig digg. Nå må jeg ha eget soverom. Prompen er ikke helt hundre prosent, vet ikke helt hva det er, men han er bare ikke i form Han er varm men har ikke feber, tror jeg... Kanskje en tann? Jeg tror det lurer en stor en bak i der. Får de feber av sånt elle er det bare fjas?
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #65 Skrevet 29. oktober 2009 Forøvrig har jeg null peiling på overnatting borte, selv er jeg for feig til å prøve det enda. Men de burde vel klare å legge henne? Eller?
LilleBjella Skrevet 29. oktober 2009 #66 Skrevet 29. oktober 2009 La de legge henne. Det greier de sannsynligvis ypperlig. Tjukken var litt gira da farmor skulle legge han på lørdag, det var jo desto gøyere å være våken. Men hun lot han rolse litt i senga i et par minutter og så sov han. I dag har jeg sett tjukken i en time. Trist. Barnefaren setter nå sammen kommode. Tenkt det. Jeg brukte fire timer i diverse møbelbutikker i dag. Trodde jeg hadde bestemt meg. Så dro jeg på IKEA og fant finere alternativer på alt. Seriøst. Bortsett fra stoler til spisebordet, de tror jeg jeg må kjøpe en annen plass. Fant et supert spisebord i mørkbeiset heltre til 3000 kroner, en tredjedel av bordet jeg trodde jeg skulle ha. Men vitrineskap, sjenk, tv-benk, spisebord, salongbord og stoler til underkant av 15 000 kan jo ikke sies å være avskrekkende. Jesus. Jeg trodde jeg skulle bruke fem ganger så mye. Men gidder jo ikke betale det dobbelte av ting som er crap. Living hadde en del fint, men altfor massivt for mitt lille hus. Har så korte vegger atte. Jaja. Nå skal barnerommet endelig komme i orden med lyseblått lack-bord og vegghyller, og mammas (les: meg) oppussingsobjekt: pinnestoler som skal pusses, grunnes og males. I morgen skal jeg på strategimøte med jobben på byrkjedalstunet, med påfølgende julelunsj og lys-shopping.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #67 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, nei, du må jo ikke forsvinne fra FB når du såvidt har begynt Frekken! Hvis klienten har skrevet på din kollegas vegg må jo det bety at de er venner da, for hvem som helst kan jo ikke snoke på profilen din (såfremt du ikke velger åpen profil da) Vært en bra dag idag, var som sagt på Skeidar for å kikke på seng, og fant en ganske søt hvit en på tilbud. Tenkte å kjøpe rammemadrass til, men litt usikker på om vi skal kline til med en rådyr Jensen-madrass eller bare gå for noe litt billigere. Hmmm- what to do? Hva har dere? Kjøper vi en Jensen-madrass nå kan vi jo sikkert ha den i en evighet fremover, kanskje helt til døden skiller oss ad, en investering for fremtiden med andre ord. Fikk også kjøpt et fint lite skap til stua, og sannelig fikk vi det ikke til halv pris gitt, fordi kassadama var ny og slo inn feil, altfor stor rabatt. Kjekt for oss ja;) Sykdommen i forrige uke tok forresten knekken på gåinga kan det virke som, for denne uka har hun bare gått et par skritt her og der, ikke de lange strekkene som hun gikk før. Jaja, det kommer vel tilbake igjen snart, når hun har fått samlet litt mer krefter etter den fæle forrige uka. Jeg tror det er feberen som fører til tenner, og ikke omvendt, men derom strides de lærde. Virker som at flertallet av "ekspertene" mener at tenner ofte dukker opp når barnet har en (av mange) små virusinfeksjoner i de første par leveåra- at feberen fører til at tannkjøttet blir varmere og mykere, og at tanna derfor kommer lettere opp. Men who knows og who cares, sånn egentlig. Itte je.
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #68 Skrevet 29. oktober 2009 Hm, vi har Ikea madrass og er superfornøyd med den. Rammemadrass. Jeg er skeptisk til å ha en madrass resten av livet. Æsj liksom. Så om det er vits i å betale for det synes ikke jeg. Ikea har lang garanti og er faktisk veldig veldig bra. Jeg vil og shoppe møbler, men akkurat nå shopper jeg tilbud til renovering. Så får vi se om vi ikke kan starte dette allerede i januar. Kan man ha hvit sofa når man har barn? Hvis de er fryktelig velopdragne?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #69 Skrevet 29. oktober 2009 Hvit sofa er et sjansespill m små barn i hus, selv veloppdragne, og jeg personlig hadde blitt sliten av å gå rundt og passe på evt flekker hele tida. Men det er nå meg da. Skal sjekke ut madrass på Ikea, for har hørt at de skal være ganske bra. Det jeg tenker med Jensen-madrassene er jo at man bare bytter overmadrassen med jevne mellomrom, men beholder selve hovedmadrassen. Også var de på tilbud på Skeidar nå, med 25 % rabatt hvis man kjøper 2 stk, og slikt hjelper jo på. Synes Ikea-møbler kan være helt OK, men får litt fnatt av alle de tynne finér-platene og folie-kommodene. Men klart, et heltre bord er et heltre bord, så hvis man liker modellen er det jo helt topp å kjøpe til kvart pris! Jeg synes imidlertid at mange av Ikea-møblene i år er veldig "firkanta" og moderne liksom, og siden jeg vil ha litt mer avrundede kanter og god gammaldags stil har jeg ikke funnet mye som passer der. Men Liatorp-serien med vitrineskap, skjenk osv er søt synes jeg. Blir det ikke litt slitsomt med full renovering av leiligheten rett før ny baby kommer? Jeg er jo definisjonen av lat, så sikkert ikke den rette personen til å synse om slikt hehe.
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #70 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, det blir jo bare digg!!! Med eget rom som kan nytes i noen måneder før det blir innvadert igjen. Kan ikke tenke meg noe bedre. Dessuten tror jeg ikke dette er verdens største jobb, men jeg kan jo ta feil. Vi reiser bort mens de jobber. Digg, digg digg. Jeg kjøper ikke møbler på Ikea lenger, men synes de har mye ok, det bare passer ikke meg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #71 Skrevet 29. oktober 2009 ahaaa- så dere reiser bort ja...men da er det jo null stress! Hvor skal dere? Til Unaiten? Nei, Canada var det vel? Du må vel være kjempespent ikveld- skal dere spørre om kjønnet allerede?
husmus &2 Skrevet 30. oktober 2009 #72 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, det kommer vel strengt tatt litt ann på hvor lang tid det vil ta, men kan ikke skjønne dette er noe som vi ta all verdens tid. Så en liten ferie er da på sin plass. Roma kanskje? Skiferie? Hvem vet. Nå skal jo Barnefaren til Afrika i fem uker så kanskje vi skal gjøre det da? Ferie med svigermor, hehe. Ellers, var på ultralyd i dag, en sprellende livlig krabat boltret seg som bare det der inne. Prompen måtte være med og han gråt hver gang han så på monitoren. Men det var nok heller det at han ikke fikk komme til meg. Men NÅ føler jeg meg endelig gravid, deilig å være ferdig med symptomene, får håpe de ikke kommer tilbake igjen. Vi tok Prompen til legen etterpå siden han har hostet i 2.5 mnd. Han hadde ikke så mye fornuftig å komme meg, nevnte kikhoste, men jeg ser ikke helt den. Vi fikk en henvisning til barnelege, var det Denstad dere var hos Lykkers? Glemte å få en time, så får ta det til uka, kanskje han har astma?
Frøken Freken Skrevet 30. oktober 2009 #73 Skrevet 30. oktober 2009 Tann høres logisk ut, særlig hvis tannpussen er strevsom. Snupp er enklere å pusse nå som tennene har brutt gjennom. Men hun blir helt krakilsk ved legging, Til og meg i dag som jeg har prøvd slemme-metoden. (Kanskje nettopp derfor?) Jeg endte opp med å bli litt snill likevel. Deilig med helg, selv om jeg alt har vært ute på politi-oppdrag der vi skulle gjennomsøke et tog på jakt etter en rømling - men tror du pinadø ikke at politiet kom for seint til toget??? Skriver 3 timer overtid likevel. Blir deilig med helg. Skal ha svigers på pinnekjøtt i morgen, og så skal jeg til stavanger på venninnekveld, med tre av mine bestiser! Gleder meg så enormt!!! Skal overnatte, så søndag morgen kan jeg sove leeeenge! I dag prøvde snupp å reise seg i gymsalen i barnehagen! Midt på gulvet! Hun driver og trener her hjemme og! Veldig kjekt. Jeg er veldig mamma-emosjonell for tida. Hun er bare så fin og god!
LilleBjella Skrevet 30. oktober 2009 #74 Skrevet 30. oktober 2009 I dag traff jeg mannen til freken på rema 1000. Sånn er det å bo i liten by. Han skulle kjøpe Halloween-godt, og da følte jeg at jeg måtte gjøre det samme (ante ikke at det var Halloween i dag, i Egersund går vi jo Lossi), men har ikke vært et menneske på døra. Så da går det vel i grisen kan jeg tenke meg. Ellers er jeg krakiiiiilsk. Sjenken jeg skal ha eksisterer muligens ikke lenger? Aaaaaargh. Når jeg har investert tusenvis av timer på å finne rette møbler, og eeeendelig finner det, blir salig og rolig og klar for det meste, så river de det bort igjen? Det ødelegger jo alt. Jeg skal ringe å kjefte på IKEA i morgen, eventuelt overtale dem til å gi meg utstillingsmodellen gratis, mens jeg venter på bedre tider. Også svidde jeg av nærmere tusen kroner på kaffekopper og eggeglass på byrkjedalstunet i dag. De var så søte der de stod i tusen forskjellige mønstre og ropte på meg. Og jeg hadde en kaffekopp fra før. Og man må jo ha seks?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #75 Skrevet 30. oktober 2009 Halloween er imorra Ella, så ikke spis opp godiset enda;) Ikea er SÆRE, og nekter å selge utstillingsmodeller....Vi prøvde oss nemlig på den her om dagen, siden skohylla vi skulle ha var utsolgt. Men neeeeeeida, så lett skulle det visst IKKE være, for "det var ikke lov det". Nehei?? De hadde jo to stk av den til og med. Jaja, forstå det den som kan! Var hos Denstad ja, husmus- flink fyr, vi fikk ihvertfall grundig og god undersøkelse der (han kjente til fattern visstnok, så KAN jo ha vært et tilfelle av ekstra-service da såklart..) Idag fikk vi endelig sofa nr 2 i hus, og merker at jeg trenger å venne meg til å ha TO svarte sofaer i stua (koksgrå er vel mer korrekt), synes de virker kanskje en smule dominerende, men det er vel kanskje bare en vanesak.. Vi klinte til og kjøpte Jensen-madrasser idag også, for i og med at de var på salg ble det ikke så mye dyrere enn Ikea-modellene. Nais. Senga var imidlertid utsolgt, og kommer ikke inn på lager igjen før etter NYTTÅR!! Er det mulig liksom- reklamerer stort for varer som er på salg, også er de utsolgt på dag 2??? Not good. Og når man snakker om solen- flisa har begynt å gå igjen, og klinka til med ny personlig rekord tvers over kjøkkengulvet ikveld- juhu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå