Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Da ser det ut til at det blir bil på oss gitt- skoda octavia 2003 modell! Juhuu, og på tide vil mange si hehehe. Ellers er det et massivt oktober-jentebabyboom på Facebook nå- hun som ventet tvillinger fikk sine to jenter igår, pluss at to andre venninner fikk sine jenter igår og for en uke siden. Den femte og siste oktoberjenta venter vi fortsatt på, med termin rett rundt hjørnet. Merker jeg blir litt misunnelig, men så tenker jeg litt nøyere etter og så er jeg ikke så misunnelig likevel hehe;) Flisa er frisk som en fisk igjen- med to vanlige bæsjebleier idag, så håper at natten blir litt roligere enn igår. Saft og litt tørt brød gjorde visst susen, og apropos brød så er det det som er den store slageren for tida- grøt er UT, mens hun kan fint trøkke i seg en hel skive på null komma niks. Ganske greit egentlig, for skive er jo veldig enkelt og mindre kliss klass.
husmus &2 Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Lar du henne spise selv nå? Jeg synes liksom det er på tide. Han tar endel store biter, men han finner vel ut av det liksom. Bil ja, grøss, ordentig hat å måtte begynne på den jakten. Jeg vet ikke om jeg orker rett og slett. Og jeg som vanligvis elsker shopping. Prompen har hostet siden forrige forkjølelse, og siden han var litt syk igjen, så åker han til legen i morgen. Kan de få hostesaft så tidlig? Han virker jo frisk som en fisk, men jeg innbiller meg at det er noe som irriterer han allikevel. Jeg er litt lei av at folk tror jeg er gravid fordi jeg er så feit, men men, det er jo min egen skyld så. Da fikk jeg sutret over det. Har dere skattelette? Jeg betaler det jeg alltid har betalt i skatt jeg, men jeg klarer ikke helt å regne ut hvor mye jeg da vil få igjen på skatten, siden vi nå er huseiere. Noen som vet?
LilleBjella Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Det er lett. Du får tilbake 28% av det du har betalt i renter på lån. Så om du betaler 10 000 kroner på lånet i måneden og 8000 av disse er renter (dette står jo sikkert på nettbanken din, nedbetalingsplan hver gang renten endres), så har du betalt 96 000 kroner i renter det året. 28 % av det er ca 27 000. Det er det du får igjen på skatten. Alt annet likt selvsagt. Jeg endret ikke skattekortet mitt da vi tok opp lån, og siden det på et vis er to års lag, så fikk jeg igjen henholdsvis 50 og 60 tusen i år og i fjor. Da var jo renta høyere enn i år, i tillegg til at vi hadde mer i lån enn dere. Men uansett. Fin måte å spare på! Så dere hun i Australia som mistet barnevognen i togsporet rett før toget kom? Trodde jeg skulle spy. Det gikk jo utrolig nok bra. Tror jeg hadde sluttet å fungere akkurat der og da om det hadde sjedd meg, og jeg hadde aldri kommet over sjokket. Ja, jeg mener det var mini-freken. Men kanskje jeg så feil. Tenker at det er ikke så mange skalla unger i ettårsalderen uten tenner i overkjeven? Kanskje det ikke var henne. Hun hadde dongri-kjole på seg forresten og lå på magen. Er du gira på en playdate i helgen? Det er jeg. Hos dere. Barnefaren skal prøve å få i gang noe tapetsering her i helgen og jeg føler jeg må rømme huset. Enten lørdag ettermiddag (etter lur) eller når som helst på søndag. I morgen må vi gå å kjøpe kommode på seglem og lysekrone til spisestuen. Kjipt at butikkene stenger såpass tidlig på lørdager i denne byen. Uhørt.
husmus &2 Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Sikkert bare jeg som er så hysterisk at jeg aldri slipper vognen på en perrong eller lignende. Lykkeli, har du tenkt deg på den Babymessen? Jeg hadde egentlig tenkt å droppe det, men nå lurer jeg litt på om det er verdt å ta seg en tur. Problemet er bare at det er supertiltak å komme seg dit.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2009 Ahhh- alltid en ære å bli spurt om leg på polet, og det morsomme er at det slår aldri feil heller. Tar det som et kompliment, og lurer på hvor lenge de har tenkt å spørre. Til jeg passerer 30 kanskje, og er travel tobarnsmor? Skattefritak- hæ?? babymesse- hæ?? føler vi lever litt i flytte-rydde-kjøpe-bil-vaskemaskin- bobla nå, så har myye stæsj som må ordnes i helga, og rekker nok ikke bebimesse gitt! Men dere må gjerne kommer ut hit på besøk en dag og se hvor fint vi har fått det, og sånn at prompen og flisa endelig kan playe litt i lag=) Apropos korte arbeidsdager, så har jeg hatt så korte dager i det siste at jeg faktisk ikke har hatt TID til å dibbe noe særlig på jobb denne uka, litt sånn "inn av døra og fort ut igjen"- følelse. Samme neste uke. DIGG digg!! Flisa spiser brødskiva selv, eller så deler jeg den opp i biter og så plukker hun fritt (ofte to tre biter i munnen samtidig, smatt smatt og svelg). Går som regel bra, men hender at hun må hoste litt opp fra vranga. Skorper glir også ned. Er forresten så morsomt å se henne spankulere bortover stuegulvet- ser litt ut som en 70-åring med leddgikt der hun stabber avgårde med stive bein og konsentrert blikk hehe.
Frøken Freken Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Ella - da var det nok frøken jr. ja! Må gå og se hvordan bildet ser ut forstørret, er ikke overvettes fornøyd med prøvebildene. Og hva mener du med skalla? Hun HAR hår! Men alt er på bakhodet, så det vises ikke så veldig godt! Og nå snakker vi faktisk 6 tenner! Skulle gjerne hatt playdate - men skal bort både lørdag og søndag. Vi har planer hver helg nesten, men utrolig ofte blir ting avlyst - tekster deg i så fall:) På onsdag skal jeg på nytt foreldremøte i bhg, denne gangen uten de ansatte til stede. Jeg er veldig spent på hva de andre foreldrene kommer til å si, men selv er jeg faktisk veldig fornøyd! Hadde nok vært mer kritisk om snupp var eldre, for det er jo ikke optimale forhold der. Hun er forøvrig den eneste som ikke går. Tror aldri hun kommer til å lære å gå. Men trodde jo ikke hun kom til å krabbe heller, så alt kan vel i teorien skje. Grattis med bil lykkelig! Skoda er gubbebil, men skitt au.
husmus &2 Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Lykkers, kanskje en tur, men da må jeg få lov å ta det litt på sparket. Skal litt rundt omkring både lør og søn, men er lite ønsket hjemme siden HAN har mye å lese. Så vi får se Jeg må finne ut hva vi betaler i renter, nå ble jeg stressa.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2009 ja, vi får bare snakkes, jeg slutter som sagt tidlig på jobb hele neste uke, så det kan jo bli en mulighet da eventuelt.. Får besøk søndag ettermiddag, ellers ledig denne helga- bare å plinge på! Freken; hvordan går det i barnehagen forresten? Hvordan reagerer snupp på det hele? Jeg er fortsatt i TVIL om dette bhg-dilemmaet mitt.. Veldig for og imot liksom, får ikke helt bestemt meg.
husmus &2 Skrevet 17. oktober 2009 #9 Skrevet 17. oktober 2009 Er det bare jeg som blir handlingslammet på lørdager? Jeg har så mye å gjøre at jeg får ikke gjort en eneste ting. Jeg merker at jeg skulle ønske vi hadde bil nå, det er altfor mye trikking og bussing rundt, ikke rart jeg aldri får gjort noe. Jeg vurderer seriøst å dra og kjøpe maling til stuen i dag, nå begynner jeg å bli litt vel lei av å bo som om vi flyttet inn for to dager siden. Jeg har aldri vært så lat interiørmessig. Noe må være galt. Fortsatt ingen gåing her, men nå er han er mer interessert i gåvognen sin så kanskje det er håp. Jeg slutter jo egentlig aldri tidlig, men om en drøy uke tipper jeg så har jeg noen jobbe hjemme dager igjen, og da kunne jeg ha kommet kanskje?
LilleBjella Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 Boooooooring Freken. Hvorfor gjør du livet så vanskelig for meg? Trodde du var Viggo Venneløs her i byen og bare satt å ventet på at noe spennede skulle skje. For eksempel at tjukken og tjukkemamma kom på besøk. Men da vet jeg det. Skal ikke spørre igjen. I dag sov tjukken til ni. Greit å være småbarnsmamma da ja. På en lørdag og det hele. Så nå er det snart frokost sammen. Skjønner ikke helt hvordan male og tapetseringsprosjektet skal gå når jeg har så travle venner, men men. Tjukken får leve på avgasser og malingsgifter, er vel ingen som tar skade av det vel?
Frøken Freken Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 Lykkeli: Barnehage-start har egentlig gått enklere enn jeg hadde trodd. Hun gråter av og til ved levering, men gråten stilner når jeg er ute av døra - blir tilsvarende lykkelig når jeg henter henne. Er fornøyd med barnehagen så langt, de virker oppmerksomme og genuint interesserte i jenta mi, hun blir alltid tatt godt i mot og hun er aldri alene når jeg henter henne. Hun spiser godt i barnehagen - 4 brødskiver og en yoghurt, og sover opp mot to timer i vogna ute. Da hun startet i barnehage ble det mye tull med legginga samtidig:( Vi er "snille" og yter god service nå den første tida - det betyr stryker og trøster og klapper og er sammen med henne.) I samme periode har hun vært konstant forkjøla og fått fire tenner. Så - mye som skjer. HUn sover litt lenger på morgenen, til halv åtte i dag - noe som er fantastisk til henne å være. I ukene blir jeg nødt til å vekke henne fordi hun sover halve natta i vår seng (våkner av hosting og får mme for å smøre halsen), og jeg kan ikke gå på badet med henne sovende i dobbelsenga da hun mest sannsynlig ville krabbet rett i gulvet. HUn er forøvrig den eneste i bhg som ikke går. I morgen tipper jeg hun kommer til å være hjemme med meg, for formen er IKKE bra i dag. Jeg og barnefaren krangler en hel del for tida. Usj. Slitsomt. Håper det går over snart, liker best å være venner. Lille ELla - jeg ER viggo venneløs, derfor avtaler jeg så mye jeg kan i helgene. Ikke ignorer meg da, pliiiis. Kan vi ikke slutte litt tildlig på jobb begge to en dag, og heller møtes tidlig på ettermiddagen??? (Ellers skal jeg altså gi dere audiens en helgedag). Hvordan gikk intervjuet på c-map???
husmus &2 Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 I dag har jeg sittet og dillet på United Bakeries i to timer med en venninne. Helt utrolig hva den lille Prompen har tålmodighet til. På to dager har han lært å vise hvor stor han er og klappe. Så det er helt tydelig at det er VI som hindrer fremgangen hans og ikke han. Jeg har begynt å leke med tanken på overnatting borte. Har deres vært på overnatting allerede? Jeg vil tippe Tjukken har det, Ella er så tøff.
Frøken Freken Skrevet 18. oktober 2009 #13 Skrevet 18. oktober 2009 Snupp har ikke vært på overnatting, men svigers driver og flytter i leilighet rett nedi streeten, og de har visst nok alt reid opp snuppelures seng... så når hun bare blir frisk kan det bli aktuelt fortere enn svint. Det aner meg at frøken skal være hjemme med sykt barn i morgen. Så har jeg altså blitt en slik kollega.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 18. oktober 2009 Overnatting borte er dessverre ikke aktuelt her enda- da må flisa først venne seg til at andre mennesker enn mamma duger på natten også. Har ikke helt behovet enda heller, hønemor som jeg tross alt er;) Freken- så bra med bhg! Har hørt at det er naturlig med litt ekstra søvnkluss etter bhg-start, ikke så rart når man tenker på hvilken stor omveltning det er i livet deres! Beste er vel å gi henne all den kos og "service" hun måtte ønske ja- til hun har kommet over "kneika". Flisa fant månedskortet mitt her om dagen (mnd-kort med bilde)- og ble SÅ strålende fornøyd; gikk rundt med det hele morgenen og sa "mama-mama" (jeg sov da hehe). Litt imponerende at hun kjente meg igjen på det lille bildet må jeg si- men er sikker på at det var bevisst, siden det samme har skjedd flere ganger. Sukk smeeelt hehe. Ellers har jeg funnet en fin-fin gammeldags type krystall-lysekrone i hvitt til å ha over spisestuen, men lurer litt på hva jeg da skal ha over sofagruppen. Samme stil eller noe mer moderne kanskje? Slettes ikke sikker der gitt. Så mye en må ta stilling til altså, og for en vinglepetter som meg er det sannelig ikke bare enkelt. Var forresten glade tilbudsdager på senteret her ute igår- med 3 for 2 tilbud på Bogerud tekstil, så da ble det masse fint ulltøy til flisa gitt! (Janus ullbodyer og Sefa ullstrømpiser og ullsokker). Nais!
LilleBjella Skrevet 19. oktober 2009 #15 Skrevet 19. oktober 2009 Bogerud? Det hadde de på strømmen også, men gikk aldri inn for så ut som farmor-butikk. Visste ikke de hadde barnetøy. Jeg har brukt helgen til: MALING! Satan så lei jeg er. Var oppe til klokka tre natt til søndag, men fikk beskjed av barnefaren at jeg måtte ta et strøk til. Så da ble det tre strøk. Fint ble det til slutt. Og all tapet i spisestuen er revet, så nå må vi bare få bestilt tapet. Har også brukt helgen til å spise dritt. Ingen middager. Eneste skikkelige måltid ble frokost, så gikk jeg og småspiste på smågodt og chips fra dagen før, og da kvelden kom var jeg ikke sulten, og det ble is til middag. Så jeg føler meg litt i bakrus egentlig. Joda, vi kan fint ta en ettermiddag. Jeg kan jobbe hjemme også, og da er det jo lettere å slutte tidlig. Jeg har ikke hatt tjukken på overnatting faktisk. Sånn ordentlig faktisk. Mamma har passet på han et par netter, men da har vi vært i samme hus. Og jo forresten, mamma var alene med han ei helg da vi flyttet. Da var både jeg og mannen borte. I helgen skal svigermor passe, men også da kommer vi hjem og skal sove i samme hus. Håper hun har vett til å skjønne at hun skal stå opp med han. Tjukken sutrer fælt for tiden, og er seriøst rød i kinna. Enten tenker jeg det kommer sykdom, eller så er det tenner.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 19. oktober 2009 Bogerud er en skikkelig bestemor-sjappe ja, men de har endel babytøy der også- mye Janus ull blant annet. Flisa sover urolig for tida, så ett eller annet er det. Tenker kanskje nye tenner, eller søvnregresjon i forbindelse med all gåinga (er visst vanlig å få en dose søvnregr. rundt 1-årsalder). Men hun sover bedre nå enn forrige uke, så det ser jo bra ut. Natta er fra 20-tida til 8.30- 9.30, så kan ikke klage, men det er jo ikke JEG som får nyte godt av de sene morgenene lenger, dessverre!!! Idag hadde de visst sovet helt til 10, de slabbedaskene.. Jaja, om ikke lenge er det min tur igjen hehe. Husmus- hvordan blir det med barnehage? Jeg er faktisk fristet til å bli hjemme et halvår til, eller aller helst jobbe bare 40 %. Håper vi kan få en deltidsplass i en av familie-bhg her ute, for da kan jeg få litt kontantstøtte og slikt i tillegg. Kjipt å måtte betale full pris når vi ikke skal bruke plassen 100 %. Flisa har forresten blitt veldig opptatt av sin egen nese i det siste, og det nye party-trikset nå er å stikke fingern i det ene neseboret og lage deilige snorkelyder. Gjerne midtveis i måltidet. Veloppdragen liten frøken ja.
LilleBjella Skrevet 20. oktober 2009 #17 Skrevet 20. oktober 2009 Fiske etter skatter i nesen har vi da gjort lenge. Hender faktisk det kommer ut både en og to premier. Bordskikk får vi ta ved en senere anledning. Gutta var i åpen barnehage igjen i går, og det er visst stor stas. Tjukken freste rundt med gåvogna i to timer, og laget kylling og poteter på lekekomfyren. Oppførte seg pent med bordet og spiste litt skive, før han laget show mot slutten. Måtte rase hjem før stengetid og hive han i seng, han var helt utslitt. Tror åpen barnehage er en helt gull løsning. Han blir vant med mange barn og voksne, kommer seg ut og får mer å bryne seg på. Hvorfor skal den mest uerfarne politikeren i regjeringen automatisk bli barne- og likestillingsminister? Og trenger vi en likestillingsminister? Burde det ikke bare hete barne- og familiedepartementet? Hvorfor kan ikke Anniken Huitfeldt, som jeg mener gjorde en bra jobb og som faktisk ikke satt så veldig lenge, fortsette? Er det viktigere at de ulike personene får et nytt departement slik at de avanserer oppover i systemet, enn at landet skal få den beste statsråden egnet til den jobben? Jammen tror jeg ikke jeg kunne vært statsminister. Vel så bra som Jens.
husmus &2 Skrevet 20. oktober 2009 #18 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er litt sur over de nye jeg og, men det jeg er mest opptatt av fettsuging om dagen, men kanskje ikke samme tema? Her i huset blir han ikke tatt med til åpen barnehage, dette irriterer meg grenseløst. Jeg kommer meg heller aldri på jobb før nærmere 12, hvilket i utgangspunktet er ok, men jeg synes det er helt grusomt å måtte være der da 8 timer. Så det er jeg jo ikke. Men det går seg vel kanskje til? Barnehage ja, jeg har veldig lyst å cashe inn litt kontantstøtte, men også at jeg ikke ønsker å ha han 100% noe sted enda. MEN, de fam. barnehagene her i området som er interessante har kun 100% plass, så da får jeg jo ikke noe kontantstøtte selv om han bare er der 2 dager i uken. Ellers så kan vi vise hvor store vi er nå og vi klarte å klappe i hendene en dag, men det ble med den ene dagen foreløbig. Ellers er klatring på sofaen gøy og ri på gyngehesten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #19 Skrevet 20. oktober 2009 Åpen barnehage står på planen her også, men først må flisa bli frisk igjen. 39 i feber ikveld og slapp/ sutrete, men ingen andre symptomer. hmmmmm?? Fikk ihvertfall svar på hvorfor hun var så fryktelig urolig i natt, og det er da noe. Heldigvis begynner jeg sent i morgen, for i natt ble det vel bare 2-3 timer søvn på meg. Dundrende hodepine nå for å si det sånn. Pes!! Trenger sympati. Apropos åpen bhg så er jo hele boligfeltet her en utvidet barnehage, med masse barn i alle aldre. Så regner med at det blir mye felles-lek med de andre barna på lekeplassen i årene som kommer. praktisk!
Frøken Freken Skrevet 20. oktober 2009 #20 Skrevet 20. oktober 2009 Lykkeli - sympati kan du dra et annet sted etter. Snupp har kun sovet en natt uten hosteanfall de siste 2-3 ukene, det var natt til lørdag. Vi har henne i vår seng og sover minimalt hele gjengen. Som den dårlige mamman jeg er prioriterer jeg andre barns omsorgssituasjon framfor eget, og sender henne i barnehagen i morgen. Hvis jeg trør innpå en stikkpille fra morran av skjønner de kanskje ikke at hun er sjuk før etter soving, og da kan tanten hente henne. Ella - hvis du blir statsminister vil jeg bli barne- og familieminister! Jegheiet på Anniken jeg også. Syns forøvrig de "nye" suger rævv. Kan man si "suger rævv" når man er barne- og familieminister? På Unge Mødre så jeg en mamma som syntes føding minnet om å få en brusflaske kjørt opp i analen. Slikt ler jeg av. Lille snupp peller seg ikke i nesa, det trenger hun ikke for snåtten finner veien til munnen av seg selv. I går nøys hun ved kjøkkenbordet slik at de to lange snørrtrådene hang helt fra nesa og ned i bordplata.
husmus &2 Skrevet 20. oktober 2009 #21 Skrevet 20. oktober 2009 Det er tydeligvis bare mitt barn som alltid er rent og pent i ansiktet. Aldri snørr i sikte. Praktisk å ha perfekte barn, jeg vet nesten ikke hvordan dere andre gjør det.
LilleBjella Skrevet 21. oktober 2009 #22 Skrevet 21. oktober 2009 Tjukken har alltid størknet snørr, buser og matrester i trynet. Og i bankhodet, bare for å være sikker. Jeg har aldri likt skitne barn, men jeg orker ikke at det blir tredje verdenskrig hver gang jeg kommer med kluten. Hvem hadde trodd at jeg skulle bli den ettergivne og "snille" og barnefaren den strenge? Ingen. Han står på krava, mens jeg lar han gjøre det han vil. Så får han heller ødelegge den nye altiboxen da, han er jo i hvert fall happy. Nei, jeg må skjerpe meg. Blir ikke mye barneoppdragelse av sånt. Jeg må forresten være tidenes verste mamma, siden jeg ikke savner tjukken noen nevneverdig når jeg er på jobb. Jeg syns fire timer til dagen er akkurat passe, spesielt når han har stått opp med feil fot. I går da jeg kom hjem fra jobb drev jeg og bar på ham mens jeg forberedte middag, og plutselig strakk han armer mot pappa og begynte å grine. Nice. Neste uke er den sansehus og saueklipping i åpen barnehage. Jeg vet ikke hvem som gleder seg mest, far eller sønn (gjett). Jeg syns det er helt ok at Faremo og Johnsen kommer inn i bildet. Men jeg blir irritert av denne innbyrdes byttinga. Jeg hadde tre statsråder i min karriere som byråkrat, og det tar utrolig mye ressurser å "lære opp" en politisk ledelse. Syns det er merkelig når folk som føder, og folk som aldri har født, fokuserer så voldsomt på at babyen presses ut. Kunne presset ut hundre babyer om jeg slapp de evinnelige timene med rier først. Fysj. Jeg orker ikke se unge mødre. Ikke jakten på kjærligheten heller. Jeg blir fort ille berørt av fjernsynet. One of theese days kommer jeg opp etter at barna har lagt seg og stjeler en kopp med et eller annet. Må riktignok bli ferdig med tapetsering først, type neste uke. Trenger å komme meg ut.
Frøken Freken Skrevet 21. oktober 2009 #23 Skrevet 21. oktober 2009 Lille - kan vi ikke avtale en dag neste uke da? Men blir stressa av at du skal komme hit, for du er sånn dame som alltid har alt på g, mens jeg er litt white trash, men skitne vinduer og brukte bleier liggende utover badegulvet. I dag har jeg påtatt meg å være foreldrekontakt i barnehagen. Underholdningsverdien på det foreldremøtet var ubetalelig, mange morsomme pappaer og kjedelige mammaer. Hadde lyst til å foreslå å gå på "byen" (okka by okka problem) og ta en pils, men, men. Finner stadig nye avvik hos barnet mitt. Riktig nok var hun i godt lune i bhg i dag, men hun sultestreiker. Gidder rett og slett ikke å spise. I dag har hun fått i seg ca en brødskive pluss en yoghurt i løpet av 8 timer. Hun har også helt tydelig fått tvangshandlinger, som å måtte kikke i postkassen når vi kommer hjem, ringe på dørklokka og skru lysbryterne av og på. Satser på medisinering, med trøtthet som bivirkning. Husmus - ja vel så er Prompen perfekt - men gudene vet hvilket monster som skjuler seg i magen din nå. I min regjernig sitter følgende: Greven - kirke og kulturminister Ailo Gaup - samferdselminister (bra med same på tinget!) Vibeke Sæther - barne- og familieminister Trond Viggo Torgersen - helseminister Anna Anka - likestillingsminister Fredric Hauge - miljøvernminister Trond Espen Seim - landbruksminister Aksel Lund Svindal (eller hva han heter) - fiskeriminster Nils Arne Eggen - forsvarsminister For å nevne noen.
LilleBjella Skrevet 22. oktober 2009 #24 Skrevet 22. oktober 2009 Hallo. Jeg har min del av skitne truser på badegulvet ja. Alt på g? Det tror jeg er en misforståelse. Ja, jeg liker å ha alt på g, men har det meget sjeldent. Som regel når det er middagsselskap og sånne ting på gang. Og kanskje en time eller to etter helgevasken. Så, ikke rydd. Jeg syns det er deilig befriende å være i et rotete hjem. Så dere puls på mandag? Om de to stavangerdamene som hadde hjemmelaget aioli og pesto i kjøleskapet til enhver tid? Som laget det opp et par ganger i uken så det alltid skulle være ferskt? Som likte at barna matchet og var velstelte og pene på håret? Som hadde SJOKOLADE (type punsjeboller) i glasslokk på salongbordet som PYNT? Og som barna selvfølgelig visste de ikke måtte røre, for de brukte kun ferske råvarer i matlaging og spiste ikke sukker. Fysjom. Jeg blir stressa når ting er perfekt. Nok en pusse-opp-dag i går. Slitsomt å gå rett fra jobb, til barnepass, til oppussing. Blir ikke mye sofaslenging. Hadde vel et kvarters tid mens drømmehagen fortsatt var moro. Det taper seg visst utover i programmet. I dag kommer tapetet, tjoho. Håper håper håper mamma og pappa er så snille at de greier å legge inn et par timer med hjelp før de drar av gårde på fylletur til kanariøyene med vennene sine natt til lørdag. Men når det er gjort er det bare å begynne å male lister. Og så har jeg to små barne-pinnestoler jeg har arvet som må pusses opp. Når det er gjort tenker jeg vi tar en pause. Min Regjering: Statsminister: meg selv Kultur- og TV-minister: Husmus Miljø- og bistandsminister: Mannen til Husmus, med UMB-master Finansminister: Prompen (ren og pen og preppy som han er, blir han nok en glitrende handelshøgskolen-økonom). Barne- og familie: Makka Pakka (sorry Freken, du ble ansett som passende i annen stilling) Utkant-Norge-minister (Frøken Freken) Mat- og landbruksminister: Snuppelure (hun har jo ikke matvett, og om flere var sånn, kunne vi alle levd på norsk mat=fattigdomsproblemet løst) Undervisningsminister: Løkki Justisminister: Dalai Lama Helseminister: Pappaen til Løkki
LilleBjella Skrevet 22. oktober 2009 #25 Skrevet 22. oktober 2009 Strømmen på kjøkkenet gikk forresten i går. Men alle sikringer inntakt. Føkk liksom. Men i dag morges kom elektriker, og jammen tror du ikke han fikset det på "servicen". Skrudde på noen skruer og dro igjen. Gratis. Hurra for koselige elektrikere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå