Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Las namnet i ei namnebok i går og fann ut at eg eigentleg liker det veldig godt.. ^^

Er det nokon som har tankar/meiningar om Claudia?

Dersom du såg det i ei avis e.l., ville du sagt Claudia som i Claus eller med engelsk uttale (Clådia)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vel sagt Klaudia ja - rett frem... Synes egentlig ikke noe om navnet, hverken med norsk eller engelsk utale.

Skrevet

Jeg kjenner en Claudia, men hun er portugisisk. Hun sier Klådia. Ville aldri kalt en helnorsk jente for Claudia...det blir liksom harry. Syns navnet passer på de som har tilknytning til land hvor dette navnet er vanlig.

Skrevet

Lite pent på både norsk og engelsk er nå min mening :-)

Skrevet

Merkelig at du skrev det innlegget igår, hadde tenkt til å gjøre det selv, da jeg nettopp møtte ei jente som het Claudia. Hun var helnorsk, og syns hun passet navnet kjempebra! :) Så liker det navnet bedre og bedre.. Jeg uttaler det Claudia som i Claus.

Skrevet

Uttaler det som "Klådia" og er ellers enig med Kapabel...

Skrevet

Hørtes litt ut som en nynorsk film fra 1914....

Litt sært???

Skrevet

Jeg synes alltid det er kronglete med navn der man ikke umiddelbart vet hvordan man skal uttale dem. Claudia uttalt som Klaudia høres merkelig ut, synes jeg. Uttalen Klådia blir samtidig veldig unorsk. Ville nok valgt noe annet, ja.

Skrevet

Jeg er for å uttale navn på norske barn så nær skriftbildet som mulig, så da blir det Klaudia.

Liker ikke dette navnet på et norsk barn.

Kjenner en italiener som heter Claudio, uttalt Klaudio, syns det passer til han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...