Gå til innhold

henvisning til gyn etter ma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sist jeg var hos legen snakket vi litt om å bli gravid igjen (har akkurat hatt en ma) og om at jeg gruer meg, er redd for at det skal skje igjen osv.. han ga meg derfor en henvisning til gynekolog, slik at jeg kunne få tidlig ul og oppfølging når jeg blir gravid igjen..

Jeg nevnte også at jeg er litt usikker på om vi skal begynne å prøve igjen med en gang, eller om vi skal vente en syklus eller to.. legen innrømmet at han ikke var helt sikker fordi han ikke er noe ekspert på graviditet etc.. og han nevnte da at jeg kunne snakke med gyn om dette med prøving igjen også..

det jeg lurer litt på nå er om den henvisningen jeg har fått er til kun en time.. sånn at hvis jeg bestiller time til samtale om prøving etc så har jeg liksom brukt opp henvisningen og må be fastlegen om en ny henvisning når jeg blir gravid??

på henvisningen står bare at det er til oppfølging i neste svangerskap, pga engstelse etter ma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg få si at det er trist at du mistet, vet hvordan det er. Føler det på mange måter som deg, vil bli gravid igjen, men gruer meg til de første 12 ukene.

Så flott at du har fått henvisning til gyn. Når du først har kommet inn til gyn er jeg ganske sikker på at du fortsetter der. Da er du inne i dems system og kan da fortsette oppfølgning der.

Bestill deg en time så får du helt sikkert svar på mange av dine spørsmål og får en tettere oppfølgning ved neste svangerskap.

Masse lykke til!

Skrevet

Hei! Veldig trist at du nettopp har mistet, vet veldig godt hvordan det er, mistet for 2 uker siden selv! Jeg har litt erfaring fra privat gyn-senter. Ble tett fulgt opp gjennom 1. trimester forrige svangerskap, og det endte med en perfekt liten gutt:)

Denne gangen fikk jeg henvisning av legen min til samme gyn, og hadde et par-tre konsultasjoner før ex.u.en.

Og når det gjelder svangerskap så er alle legebesøk dekt av staten. Om det foreligger henvisning til gyn så er dette også gratis. Og når du først har fått en henvisning, så tror jeg ikke du trenger flere. Det er i alle fall min erfaring. (Jeg kan ikke reglene 100%, snakker bare av egen erfaring:)

Tviler på du har "brukt" opp henvisningen din i den første timen. Sånn jeg forstår deg ønsker du å snakke om en evt. ny graviditet fordi du er engstelig. Da er det jo også naturlig at du blir fulgt opp gjennom 1. trimester ved en ny graviditet, inntil du føler deg trygg og at dette går bra! Uansett så er det neppe noe problem å få ny henvisning av legen din mtp din prøvehistorie!

Lykke til videre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...