Gå til innhold

Herregud, for en kvalme... 9 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø! Jeg spyr jo hver eneste dag, opptil 10 ganger om dagen. Jeg trodde jeg var kvalm i uke 5, men i uke 6 kom det enda verre, og nå i uke 9 er det virkelig satt inn for fullt. Har kjøpt Sea Band og fått resept på gode piller (Polaramin), men spyr likevel. De fjerner selvsagt det meste av kvalmen, men spyingen forblir! Hei og hopp.. Noen flere som har det sånn? Jeg er så lei av å spise mat jeg ikke har lyst på, det eneste som går ned er wienerpølser, hehe :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Høres forferdelig ut! Har du prøvd akupunktur? Jeg har gått til akupunktur ca. en gang per uke siden uke 6 og har ikke vært mye kvalm siden det! (er 9+1 nå). I dag har jeg vært en del kvalm da, men i dag har det meste vært heelt jævlig! Gråt nettopp en skvett til mannen på telefon. Alt er bare fææælt!

Godt at du får i deg noe næring da : ) Wienerpølser er mye bedre enn ingentig. Det blir nok straks bedre. De fleste blir mye mindre kvalm mot slutten av 1. trimester.

Skrevet

Jeg er i uke 5/6 og har kun hatt et par episoder m kvalme... enn så lenge. Håper du får det bedre snart! Det er jo godt for noe tydeligvis..!

Skrevet

Ja, heldigvis hjelper det å tenke på det positive utfallet:) Puh!

Skrevet

høres ut som om jeg kunne skrevet dette, bortsett fra at jeg ikke får ned noenting, brekker meg bare av tanken... har hyperemesis jeg da, hadde det sist og så var forberedt på at det ville komme men... høres ut som om det er det du har også. Greit og være i tett kontakt med legen ifht vektnedgang og lignende,,, sist svangerskap hadde jeg ikke det, og jeg fikk to infarkter i morkaka pga det, så tulla veide 2980 når hu kom en dag over termin... fikk nesten ikke næring, så tør ikke tenke på hva som ville skjedd hvis jeg hadde godt på overtid.. dette er ikke for og skremme deg eller noe slikt altså, men for og informoere om at god oppfølging er viktig, skal mye til før det går utover barnet, men det skjer ..... lykke mase til, nå må jeg gå og kaste opp =P

Skrevet

uff ja.....Jeg begynte med kvalmen i uke 7, men det satt virkelig igang i uke 9. Endte med sykehusopphold og dehydrering.. Bra du får i deg noe mat! Husk at du må drikke masse!!!! Veldig viktig. Heldigvis begynner kvalmen og gi seg. er 11 + 3 eller noe i dag....vet at jeg skal over til 2 trimeseter neste uke=) Så det blir nok bra skal du se=)

Skrevet

Ja, jeg er positiv! Jeg blåser i om det er sunn og næringsrik mat som går ned døgnet rundt, så lenge det er mat! Jeg drikker også masse vann og melk, og det holder seg nede :-) Håper det roer seg ned snart. Har ikke prøvd akupunktur nei, ønsker ikke å prøve det før det virkelig er krise. Tenker jeg prøver det hvis kvalmen ikke blir borte etter 12 uker:)

Skrevet

jeg er oxo veldig kvalm hele dagen.. det er ikke bare morgenkvalme her for å si det sånn..! men heldigvis spyr jeg ikke (enda)

jeg har kjøpt meg ingefær te i dag. det hjalp faktisk..! utrolig nok.. tok en kopp med det og det hjalp så og si det med engang.. selvfølgelig kom det tilbake igjen etter en stund.. da tok jeg bare en ny kopp..

ellers har jeg begynt å spise regelmessig og lar det ikke gå mer enn 3 timer mellom måltider.. ellers er jeg ille ute =p lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...