Gå til innhold

Forsamtale og spm? Er ny her inne..Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Var hos gyn i går, og mannen min sin sædprøve viste 6,5 millioner pr milliliter. I somemr hadde han 4 mill,så det er positivt:) Men aaaltfor lite til å gjøre noen gravide sa gyn.

Jeg har PCOS, Men har hatt så og si regelmessig mens de siste 7 mnd. Så han var mer intressert i min samboer.

Han skrev søknad til haukeland med en gang, og nå får jeg bare vente i spenning i 3 mnd.

Hvis/når de kaller inn til forsamtale hva/hvilken spørsmål kan jeg forvente meg da?

Har lest en haug med kriterier bl.a BMI under 35, den er ok.

Stabil økonomi, der er jeg i stuss.

Samboere i 2 år på papiret eller gift, så vi har tenkt å gifte oss nå snarest mulig, for vi har bare vært samboere på papiret i 1 år, men prøvd i 2 år.

jeg er 20 og samboer 24, men der kan jeg alltid komme med gode argumenter. som feks hvorfor skal vi vente når vi uansett ikke kan få barn på den vanlige måten?

Min samboer er uten jobb, men har utdannelse. Han søker på jobb, men det ser vanskelig ut. Han får 12.000 i arb.ledighetstr. nå.

Jeg har søkt om rehabiliteringspenger, pga jeg har slitt veldig med noen aborter for 3 år siden. Har enda ikke fått penger, men har fått det innvilget. Siden jeg ikke har jobbet meg opp noe penger får jeg minste ytelse, og det vet de ikke hva er. det kan være alt fra 6.000- 12.000.

Vi bor i en 2 mannsbolig med hans foreldre, og har stor stue,bad,toalett,kjøkken, 2 soverom osv. Vi betaler ikke husleie så har ingen utgifter der. Har stor plass og vel så det, bil har vi også.

Men vet ikke hvor nøye de er på at man må ha jobb, eller den ene må ha eller om det bare er at man har faste inntekter, som vi da har:)

Er så utrolig redd for at de avslår søknaden. :-/ Men håper på det beste:)

Fortsetter under...

Nå ble jeg svett! Vi ble utredet på Medicus, som jo er privat. Der stilte de ingen av disse spørsmålene! Nå er det sendt henvisning offentlig. Vi har kun vært samboere siden juli og skal gifte oss i juli 2010. Så vi faller fort gjennom hvis samboerskap i 2 år er et krav! Vi er for gamle til å være samboere i 2år før forsøk.

Tusen takk for svar.

Det er kanskje ikke så nøye med dere, i og med at dere blir for gamle da.Men skulle jo tro at reglene var tydelig og klar på det. Håper det klaffer for dere:) så må du holde meg oppdatert når dere har vært der:_D er kjempe spennende, og en tung og beinhard prosess vi skal igjennom:-O

Håper noen som allerede har vært igjennom denne prosessen også hadde svart:) Hadde blitt veldig glad:)

Vi får offentlig støtte, og har aldri fått de spørsmålene der. Vi var riktignok gift når vi søkte da, men de spurte ikke om inntekt eller bodsted eller. Vi leide verdens minste leilighet midt i Oslo når vi søkte, og det er kanskje ikke optimalt om man vil ha barn? :)

Vi har ingen mulighet til å klare det på egen håndpga sambos sædkvalitet, så Medicus har gitt oss klarsignal til å starte når vi vil. Men siden vi må ha ICIS (injisering av sædcelle i egget) vil det koste oss 52000 for tre forsøk. Hos det offentlige vil det koste kun 1500 per forsøk. Derfor forsøker vi det før vi setter i gang med noe annet. 52000 er myepenger og vi fatter ikke hvor vi skal få det fra. Men hvis offentlige ikke vil støtte oss må vi nok finne grunkene likevel. Vi vil ha baby :-)

Lever i spenning hver dag nå :-)

Lykke til hos deg også. Vi må få oppdatering etterhvert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...