Mamma`75 Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Er 10 uker på vei og var på ultralyd fordi jeg mistet en tvilling 2 uker siden. Nå var det armer og ben. Hjertet slo fint, men det tok 2-3 min før h*n rørte på seg. Legen måtte dytte litt og til slutt våknet h*n. Legen sa at det var normalt at de sov. men ble usikker jeg... Kanskje noe er galt? Så helt dø ut i starten. Legen var så usympatisk at jeg spurte ikke noe mer. Andre som har opplevd lignende?
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 De er ikke mye våkne på denne tiden. Hun som tok UL på meg i uke 12 var helt sjokkert over at vesla her var så aktiv! Hun turnet rundt i 20 minutter! Det var visst ikke helt vanlig. "den sovner nok snart" sa hun hele tide. Men hun sovnet aldri =P Var vutrolig aktiv hele svangerskapet. Var blå på magen noen morgener, sparket så hardt og på samme plass.. Så tror nok dette er helt normalt!
SophieH Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er like langt som deg og var på UL i dag. Den lille herjet rundt, snudde seg, og fektet med armer og ben. Men jordmoren sa at denne aktiviteten gjerne kom i perioder, og at når de sov var de ofte helt i ro. (Kjipt at du har en usympatisk lege, det kan fort gjøre hele opplevelsen dårlig...) Så jeg tror ikke du skal bekymre deg, alt er helt sikkert i sin skjønneste orden!
har4barn Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 HEi! Jeg hører ikke til her inne lenger, men er innom og sniktitter. Tenkte bare jeg måtte berolige deg litt. Opplevde det samme selv. Etter en senabort fikk jeg ul i uke 6 og nesten 12 uker neste gang. Ved 12 uker så vi hjertet slå, men babyen lå helt stille. Jeg fikk en "flashback" fra det forrige sv.skapet hvor vi så en død baby på ul i uke 18, men jordmor var helt rolig og sa at alt så fint ut. Babyene er veldig rolige på den tiden. Hun prøvde å vekke ham, men til ingen nytte. Selv om hun var rolig, så gikk jeg med en liten uro i kroppen til jeg hørte hjerteslag hos legen ved en senere kontroll. Alt gikk bra!!! KOs deg!!
Mamma`75 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2009 Tusen takk for svar!!!!! Rart dette,- er mitt 4 barn og var absolutt ikke planlagt. Var ikke sikker om jeg skulle beholde det engang. Men, for 2 uker siden bestemte jeg meg og begynte og glede meg litt til tross for ekstrem kvalme siden uke 5+2. Så ble veldig paff og redd når h*n ikke rørte seg i dag. Vel, til slutt rørte hun seg da. Kan like godt si hun fordi jeg føler på meg at det blir ei jente til. Har 1 gutt på 13 og to døtre på 6 og 3. For et flott syn da!!! Bare 7 cm men så fin. Armer, ben og hode. fantastisk. Ble glad i den lille med en gang:) Sender mange gode tanker til dere alle der ute:)
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg var på ultralyd i uke 10+3 og da sprellet babyen. Da sa legen at dette var svært uvanlig så tidlig. Så jeg ville tatt det med knusende ro. Et bankende hjerte og forventet størrelse så "seint" i svangerskapet gir svært gode odds for et normalt svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå