Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min sønn på 14 mnd har fått øyekatarr og begynt med Fucitalmic øyesalve. Problemet er å få dryppet dette ned i øynene hans!

Han NEKTER å bli dryppet. Vrir og skriker hvis jeg prøver.. Noen som har noen lure tips..? Igår måtte vi være 2 stk på han, en til å holde han fast og en til å dryppe. Huff, ikke noe artig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vite et bra tips da sønnen min fikk øyekatarr. Merket bedring allerede samme kveld.

Kamillete! Kok teen, og dypp en klut nedi for så å tørke over øynene hans. Avkjøl kluten før du tar den på øynene da;)

Gjør dette gjerne hver gang du ser at han får puss i øyekroken(e), så gjerne flere ganger om dagen.

Har hørt dette av flere som synes det kan funke bedre enn øyedråpene.

Og man slipper å ta turen til legen, hvis man ikke absolutt må:-)

Skrevet

ha samme problemet som deg for tiden og benytter samme salve. fikk beskjed om at det skulle være lettere med salve enn dråper men tror faktisk det hadde vært lettere med dråper. får i hvertfasll ikke lagt den salven i nedre øyelokk som den skal gjøres. eri grunn fornøyd bare med å treffe øye. vi må være to en til å holde og en til å dryppe. hun er 15 mnd og har øyekatarr på begge øyne.ser helt forferdelig ubehagelig ut. de vesker gult konstant og når hun har sovet går det nesten ikke an å åpne øynene stakkar.har igrunn ingen lure tips. syns det er helt forferdelig å måtte hoilde henne fast mens hun hyler og vrir seg. men får det unnagjort så fort som mulig og får sutten og kosen så fort vi er ferdig og koser på fanget. jeg klarer ikke å få dryppet når jeg er alene med henne det er klin umulig

Skrevet

Vi har også hatt nå en runde med Fucitalmic øyesalve, det er et helvete! Vi må også være to, èn må holde armene hans og hodet rett, og en må dryppe den seige driten inn! hadde vært mye lettere med dråper, visste ikke at det fantas, neste gang vil jeg ha det. Huff, her er det dessverre bare tvang som hjelper, og kos etterpå, OG IDAG ER HAN FRISKMELDT!!! (",)

lykke til alle sammen, sykdom er noe herk uansett....

Skrevet

Tror nok desverre det bare er å være bestemt og la én holde og den andre legge på salven. Måtte det her også, men hun var litt mindre og ikke så sterk da. Problemet med dråper (i stedet for Fucithalmic) er at de helst skal dryppes 6 ganger daglig, og siden man nok desverre må holde på barnet da også, blir det mange flere kamper enn om man må legge på Fucithalmic morgen og kveld. Hvis det er virus og ikke bakterier vil det hjelpe med noen dagers vasking med rent vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...