Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Hvordan gjør dere det når dere begynner med grøt? Kan jo ikke kutte mme med en gang, trapper dere ned? Småen her spiste ca 0,6 dl (vann) i går, men tømte hele flasken etterpå (dvs. 240 ml oppkokt vann).
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Eg følger sønnen min på dette. Grøten som skal blandes med bare vann har jo mme i seg. Og så gir eg han litt mme på flaske etterpå om han vil det, de blir jo tørste disse småtrollene også. Så eg lager opp noen flasker med minste mengde vann, sånn at han får litt drikke også. Nå lager eg grøt av 1 dl vann eller mme da. Holder på å prøve ut litt forskjellige grøter for å se ka han liker best osv. Gi småen mat til han er mett er mitt råd :-) Om du nettop han begynt å gi grøt kan det være han er litt forvirret i forhold til å spise seg mett på flasken, men det vil gå seg til av seg selv tror eg. Så lenge du ikkje overstiger 1 liter mme i døgnet så ville eg gitt det han vil ha og krever. Og etterhvert vil du jo øke grøtmengde også, så da vil han iallfall få mindre behov for mme.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Er det en "regel" at de små ikke skal ha mer enn en liten mme i døgnet? For småen her drikker 4 * 210 ml og 1 * 240 (kvelds) + at han nå får litt grøt. Men han får grøt fra helsekostbutikk pga melkeallergi, og den er ikke mme i. Tror han er ett skikkelig matvrak... Kanskje på tide og korte ned til 4 måltider og heller gi litt frukt etc til mellommåltid... Men det kan jo vere som du sier, at han er litt forvirret, siden han pleier spise seg mett på melken! Har jo gjort dette en gang før, med eldstemann, men fy søren så fort en glemmer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå