Gå til innhold

Nathaniel eller Trym?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi klarer ikke bestemme oss. nå er guttungen over en uke gammel, og vi klarer ikke velge.

Nathaniel Valentin

Trym Christian

Valentin er et slektsnavn på min side, som betyr veldig mye for meg, men Christian blir oppkalling etter to av min mann og meg sine beste venner. Fornavnene er utrolig forskjellige. Synes Nathaniel er penest, men Trym tøffest. hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns Nathaniel er feminint, ikke min stil.

Valentin er tøft.

Trym er sterkt..

Christian, spesielt skrevet sånn, er jeg veldig lei av.

Skal du bruke det sammen med norrøne Trym, bør det ihvertfall skrives med K.

Mitt forslag er

Trym Valentin :-)

Skrevet

Trym Christian eller gjerne Trym Kristian.

Nathaniel oppfatter jeg som pinglete og femi, og Valentin er bare snålt.

Skrevet

Vanskelig...

Liker vel best Nathaniel

Trym er ikke helt min gate, men sant at det er litt "tøft"

Christian er jo ganske vanlig samtidig ikke noe motenavn akkurat nå-

Valentin...Liker bedre Valentina på jenter.. hmm

Skrevet

Trym Kristian (Trym er veldig norsk og da bør kanskje Kristian staves på norsk måte også??) - eller helst bare Trym. Synes det er et tøft og barskt navn.

Nathaniel er faktisk det navnet jeg liker minst i verden- synes det er faminint og veldig white trash (unnskyld).

Skrevet

Jeg hadde valgt bare Trym. Det er et søtt navn.

Natahaniel er svært lite pent...

Skrevet

Nathaniel er nydelig etter min mening, men syns det er penest som 2.fornavn. Syns det blir litt for søtt til å være tiltalsnavn.

Christian er kjempefint! Trym liker jeg ikke, og Valentin er absolutt ikke pent!

Christian Nathaniel går min stemme til! :)

Skrevet

Jeg ville definitivt valgt bare Trym.

Evt. +Kristian (med k)

Nathaniel er litt ekkelt (for å bruke et kreativt adjektiv)

Skrevet

Trym er veldig tøft, det har du heilt rett i...

Liker ikkje at folk bruker den engelske versjonen av Nathaniel, den norske, Natanael er mykje, mykje finare!! Dessuten trur eg Nathaniel er eit av dei nye poppis namna som berre blir meir og meir vanleg...

Liker ikkje Christian, men ELSKER Valentin! Derfor går mi stemme til Trym Valentin, eller Natanael Trym... Natanael Valentin er litt heftig! Har du vurdert Augustin for å unngå 'Valentins Dagen' kommentarane? Valentin kan bli mykje å bera for ein gut...

Skrevet

tusen takk for masse bra innlegg!

jeg er veldig enig i mye av det. det er no en grunn til at vi tviler på nataniel navnet, det at det er for femenint. veldig pent, men ikke et navn som passer på alle. + at jeg også tror populariteten kan stige på den. er jo mange som heter Trym da forsåvidt, men synes det er så tøft navn, at det får heller bare være.

selv har jeg mest lyst på Trym Valentin. vet valentin navnet er veldig spesielt, men det er som sakt et slektsnavn som mange i familien har og som betyr mye for meg.

Skrevet

Eg hadde vore i skyene viss Valentin var eit slektsnamn for meg! Bruk det!!! Ikkje tvil, berre gjer det!!!

Trym Valentin er genialt, spesielt når Valentin betyr mykje for deg som slektsnamn!

Skrevet

Trym Christian er vel det beste alternativet, begge navnene er fine, Christian er absolutt finest. Ville nok skrevet det med K siden det står bak et norrønt navn. Klangen er så som så, men dere skal kanskje bruke det ene til daglig?

Nathaniel Valentin har jo bedre klang enn det andre, men syns begge navna er grusomme, særlig Nathaniel. Det blir dessuten veldig mye navn hvis du skjønner, litt vokalhelvete...

Skrevet

Å herregud... for all del, velg Trym Valentin.... Christian er oppbrukt og Nathaniel er Kjempetungt å si, kommer til å bli vanskelig for han selv å si, kommer til å bli vanskelig for evt andre barn å uttale, han kommer til å bruke mye lenger tid på å lære å skrive navnet sitt enn mange andre. Det er fremdeles veldig veldig tungt å uttale, spesielt i bhg sammenheng... (har noen som heter det i bhg). Trym er kanskje mer vanlig, men ikke på langt nær så vanlig som Isac/Isak, Lukas/Lucas, Leah/Lea, Leon o.l....

Skrevet

jepp, blir mer og mer sikker på trym Valentin.. gjelder bare å overtale min mann.. ikke at han nødvendigvis er uenig, men det er det å definnitivt bestemme seg ;)

Skrevet

Trym Valentin var en spenstig kombinasjon. Jeg har veldig sans for oppkalling. Jeg personlig ville nok ikke valgt Valentin, men som sagt, så liker jeg oppkalling. Og det er fint å bruke navn som betyr noe spesielt for dere.

Trym er uansett mye, mye, mye finere enn Nathaniel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...