Sophieann Skrevet 15. oktober 2009 #1 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er i gang med 5.icsi forsøk.Er 31 år. Får alltid ut mange, fine egg, og nesten alle blir befruktet, men de deler seg ikke riktig! F.eks første gang fikk jeg ut 19 egg, 16 var modne og 12 ble befruktet. Var kjempeglad, men på innsettingsdag var det bare 2 todelte egg med fragmenter som kunne settes inn. Resten kunne bare kastes. Sånn har det vært på alle forsøkene siden, (men med litt mere moderat eggantall for å unngå overstimulering.) Mannen har dårlig sædkvalitet, og det er muligvis årsaken. Legene vet ikke hvorfor, sier det kan være både eggkvalitet og sædkvalitet som gjør det. Er dårlig sædkvalitet ofte forbundet med dårlig deling? Det er jo ikke problemer med befruktningen. Vurderer donorsæd for å se om befruktningen blir bedre. Er det noen som har lignende problem? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140817631-mange-egg-bra-befruktning-elendig-deling-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 15. oktober 2009 #2 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei Sophieann! Jeg kjente meg igjen i innlegget ditt. Er 32 år. Jeg har alltid fått ut mange egg, bortsett fra "kun" 6 på 6. forsøk. Ellers 12-21... Ca halvparten har blitt befruktet (både med vanlig ivf og icsi). Det har variert om det har vært ivf-egg eller icsi-egg som har sett best ut. Tromsømannen har nedsatt antall svømmere som i tillegg er litt late, men vi har alltid fått høre at sædkvaliteten ikke har vært så dårlig at det skulle ha noe å si, i alle fall ikke med icsi. På innsettingsdagen har det aldri vært mer enn 1-2 egg som kunne brukes. Det har variert hvor bra de har sett ut. Vi har nå hatt vårt 7. forsøk. Denne gangen var vi på Nordica i København (1. forsøk der). For første gang har jeg prøvd kort regime. Jeg fikk ut 17 egg. Vi ønsket å prøve sæddonor for å se om de eggene med donorsæd utviklet seg bedre. 8 egg ble lagt til donorsæd (vanlig ivf). De 9 andre ble det gjort icsi på med Tromsømannens sæd. Som vanlig ble ca halvparten befruktet, i begge "leirer". På innsettingsdagen var det to av icsi-eggene som så best ut og ble satt inn. Disse hadde vært todelte på morgenen, men jeg vet ikke om de hadde delt seg mer før innsettinga. Det var ett ivf-egg som kunne brukes, men det ble kastet fordi de mente det var for lite å fryse kun ett egg. På de to icsi-eggene ble det også gjort hatching og jeg fikk akupunktur på klinikken like etter innsetting. Det beste av alt: Jeg er GRAVID!!! Med andre ord, det finnes håp. Vi var like ved å gi opp. Jeg syntes i alle fall at det var greit å få testet ut om donorsæden funket bedre. Siden vi ikke har fått noen forklaring på hva som er "galt" med oss, tenkte vi at vi kanskje ikke matchet... Jeg vil ønske deg masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140817631-mange-egg-bra-befruktning-elendig-deling-erfaringer/#findComment-140819032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose69 Skrevet 15. oktober 2009 #3 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei! Forrige runde (da var jeg 37 aar) fikk jeg ut 12 egg alle 3 gangene.1 gang IVF og 2 ganger ICSI. Men kun 1 og 2 egg delte seg. (1 ble en baby,griseflaks) Saa hos oss er det enten daarlig match m mannen eller daarlig egg-kvalitet.Ingen kunne svare oss paa det.Og det frustrerer meg. Mannen har bra sperm sa de. Har legen deres sagt noe om daarlig match? Dvs. at de befruktede eggene ikke klarer aa dele seg videre. Jeg synes det er saa altfor lite informasjon om dette i Norge. Men det er vel fordi d ikke forskes paa det omraadet. Jeg kan ikke gi saa mange raad eller erfaringer, men vil oenske dere masse lykke til. Veien til oenskebarnet er lang, men det gaar paa en eller annen maate til slutt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140817631-mange-egg-bra-befruktning-elendig-deling-erfaringer/#findComment-140819090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IVFlykke?? Skrevet 15. oktober 2009 #4 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei Jeg er 36 år å har prøvd IVF men har 3 fersk forsøk og 2 frys bak meg. Har hatt ut 12 de første to uttakene med deling på 10 og 9.. Frys på tilsammen 4 egg... Negative tester.. Delingens vellykkethet har vært fallende. Nå siste gang var det 13 egg men kun 7 som var befruktet. På innsettningsdag var det kun 1 som kunne brukes... Men husk du trenger bare 1 godt egg. Hilsen Ivflykke gravid med bitteliten i uke 10+4 hurra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140817631-mange-egg-bra-befruktning-elendig-deling-erfaringer/#findComment-140819192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophieann Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 15. oktober 2009 Takk for fine svar! Har spurt alle legene vi har vært innom, og ingen kan gi et svar. Dårlig match er det vel egentlig ingen som har nevnt. Det er så utrolig frustrerende at man ikke vet hvorfor eggene deler seg så dårlig! Kanskje man kunne gjort noe med det da. Huff, at dette skal være så vanskelig.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140817631-mange-egg-bra-befruktning-elendig-deling-erfaringer/#findComment-140820361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå