Gå til innhold

noen Rhesus Negative kvinner her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har abortert uten å få andti D sprøyte? Hadde en prov.abort i 2008 i uke 7. Fikk ingen slik sprøyte? Prøver nå igjen å bli gravid og hadde nettopp en Exu.. da var det ikke behov for denne sprøyten fikk jeg beskjed om.. Men kan det ha noe med dette å gjøre?

Takk for svar..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rh.Neg her, ja.. har sp. abortert for noen år tilbake...men tror ikke jeg fikk slik en sprøyte.

Skrevet

er det jeg oxo..mener å huske at jeg fikk sprøyte etter ungen var født, fordi ingen av mine gutter er RH neg. slik at ikke dkroppen danner anti stoff mot neste barn...eller no=)

Skrevet

åh:) godt å høre at jeg ikke er alene.. snakket netopp med en lege som sier at denne sprøyten får man etter uke 8 ved en evt SA/Prov abort..Håper du var før uke 8 da!

Skrevet

jeg er også negativ...opplever at sykehus praktiserer forskjellig...har mistet mange ganger tidligere men har aldri fått sprøyte før siste gang jeg mistet..var da 5-6 uker...! Men de har til gjengjeld ikke funnet noen antistoff i blodet mitt...er nå snart 11 uker og dette ser ut til å gå bra:) men jeg tror jeg har vært heldig da...

Skrevet

Det er vel først senere og ved fødsel at det er krise hvis en ikke har fått den sprøyten ved neste svangerskap.

Jeg er også RHneg, og fikk sprøyte i rumpa forrige gang. Mener jeg og huske. Jeg har tenkt og dobbeltsjekke det for det er litt uklart.

Skrevet

Jeg er Rh Neg og hadde SA i uke 7. Etter en stund fikk jeg med meg at jeg burde ha tatt den sprøyten og stresset opp fastlegen min, som aldri hadde tatt stilling til dette før. Fikk snakke med gynekolog på sykehuset, og han beroliget meg med at det ikke var nødvendig hvis man mistet så tidlig som meg. Heldigvis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...