Gå til innhold

Korsryggsmerter?

Anbefalte innlegg

Har slitt en del med korsryggen et par uker nå... blir sliten av å stå, blir sliten av å sitte lenge stille, sliter med smerter i korsryggen om natten... Men jeg er "bare" i uke 7.

Jeg har tidligere pga bekkenplager fått beskjed av fysioterapeut at jeg er i faresonen for bekkenløsning pga de tidligere plagene med bekken og rygg. Også har jeg hørt at korsryggsmerter tidlig i svangerskapet ofte utvikler seg til bekkeløsning senere i svangerskapet... Stemmer dette, og kan smertene forklares med det? Jeg har ikke lyst til å løpe til legen og sutre for alt mulig allerede nå heller..... Så hadde vært fint med noen erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140817573-korsryggsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare legge til et par ting til.... Jeg er klar over at det er for tidlig å ha bekkenløsning, så det er ikke slik at jeg tror jeg har det. Jeg er bare litt på alerten siden jeg har fått beskjed om at det kunne skje......

I tillegg glemte jeg å skrive at jeg ofte har vondt i hofte og nedover i beinet, ofte i forbindelse med korsryggsmertene. Det er riktignok vanskelig å vite for meg hva dette kommer av da jeg har hatt problemer med dette før, men var lenge bra før jeg ble gravid.

For det første er det ikke for tidlig å få bekkenløsning! Bekkenløsning er hormonelt betinget og kan oppstå fra omtrent dag 1 i svangerskapet. Ja, det kan absolutt være begynnende bekkenløsning du har. Hos meg begynte det likedan og jeg endte opp som hundre % sykemeldt fra ca 4 mnd av med forrige mann. Få henvisning av legen din til behandling snarest mulig.

Tusen takk for svar :) Tror jeg da skal ta en prat med legen om det.... Er jo litt skummelt å vente med tanke på at jeg ble advart lenge før jeg ble gravid.

Visste ikke at det hang sammen med hormoner.... Betyr det kanskje at hvis man har veldig mye symptomer og høyt hcg så har man nødvendigvis mye hormoner og kan kjenne begynnende bekkeløsning tidligere?

Hei alle sammen, noen som opplever at legen ikke tror på deg ang bekkenlösning? Skal uansett ha legetime neste uke så venter med å "klage" til da, er frem til neste uke 50% sykemeldt pga kvalme, nå begynner dette å slippe taket, men jeg har sinnsykt vondt uansett om jeg sitter ligger eller går og står, derimot hjelper det å variere hva jeg gjör i löpet av en dag. Blir mye sitting siden det er kontorjobb det går i. er ikke i tvil om at det er bekkenlösning, men er det kanskje ulike grader? er i best form om morgenen, og det er jo da jeg skal til legen. minner om korsryggsmerter som jeg hadde för mensen, bare mye sterkere, slik at man knapt kan gå uten å stoppe opp for å si au... hva tror dere?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...