tuppa prøvd lenge Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg får vel bare bite i det sure eplet å innse at jeg hører til dette forumet... jeg er litt nysgjerrig på hvor lenge dere har prøvd? selv har jeg prøvd i 19 måneder nå og har en følelse ar det aldri kommer til å bli min tur. jeg har tatt trippel kur denne måneden men til ingen nytte. sambo er syk og jobber ræva av seg så han orker jo ikke sex....grrr... er på dag 19 idag og forventet eggløsning er 18 oktober. kjenner jeg har litt vondt i magen så eggløsningen er nok rett rundt hjørnet hvis den ikke allerede er her. jaja...det var litt om meg og en smule pessimistisk innlegg:-)hehe
Spinella Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Oj, nå måtte jeg sette meg ned å telle på fingrene her. Vi har prøvd i et år og ti månder. Shit, trodde ikke det var sååååå lenge. Vi har fått vite at mannen min har bra sædkvalitet men at jeg muligens ikke har eggløsing, så da blir det nok pergo på meg også
titinn Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 12 måneder mer eller mindre....jeg har sjelden eggløsning derfor er pergo nå løsningen en periode. Har tatt en enkel kur men etter kuren prøvde vi ikke pga litt vanskeligheter i forholdet, men tror det ordner seg. >Skal ta neste kur i november slik at oktober blir pausemåned uten pergo. Har slitt veldig egentlig hele året psykisk pga skuffelse på skuffelse...... så skjedde det noe med meg ved første pergokur.... tenkte plutselig ikke på det lengre og ønsket var ikke der.. jeg ble spontant forelska i en annen gutt og trente masse og var egentlig veldig glad og fornøyd...... men forelskelsen ble jo borte og skal prøve med samboeren igjen. Så vi blir vel fortsetten med prøvinga nå...
MK73 Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 5,5 år... Inkludert mengder med utredning, 6 prøverørsforsøk og tre påfølgende aborter.
tuppa prøvd lenge Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2009 uff da MK73...ønsker deg alt vel og håper spiren sitter hos deg snart. Det fortjener du etter alle disse årene.
Ella78 m/ A&M Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Nå har vi prøvd i et drøyt år, siden førstemann ble født. "Bestillingstiden" på han var ca 2,5 år, så jeg var forberedt på at det kunne ta tid, men hadde jo et lite håp om at det skulle gå raskere da... Gikk på Pergo forrige gang jeg ble gravid, og etter røntgen av egglederne (som kanskje skyllet ut noe grums?) ble vi gravid... Snart må jeg vel i gang med Pergo igjen... Lykke til alle sammen! Snart SKAL vi bli gravid, alle mann!! Basta!
Lykkemamma Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har prøvd i 2år og 4 mnd nå. Uten å lykkes en eneste gang. Det er kjempedeprimerende, spesiellt med tanke på at alle rundt meg blir gravide for tiden.
MK73 Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Tusen takk, tuppa, det varmer! ..og takk det samme :-) Store mager og babyer 2010!!
KimbosBaby Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Vi er vel i vår 34 pp nå eller noe sånn, vi har værtfall prøvd leeeenge uten klaff, har tatt en omgang på dobbel pergo og det hjalp ikke, er på pausemnd nå, så jeg har ikke akkurat store forventninger denne mnd heller... Men ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..!
Jentebarn i februar Skrevet 26. oktober 2009 #10 Skrevet 26. oktober 2009 Vi sluttet med prevensjon i november/desember 2006, så nærmer oss tre år nå. Går på dobbel-pergo nå. Andre kur. Satser på at det hjelper!!!!
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 vi har prøvd rett over ett år.. første gang på pergokur, og synes selv at jeg merker noe til hormonene jeg ble advart mot skulle komme :S Tror det kan ta litt tid, min mann har litt nedsatt kvalitet og jeg er overvektig og i en litt stressende jobbsituasjon. Driver egen butikk, og har vel skjønt at det aldri passer med barn, så her er det bare å hoppe i det.. og håpe at vi ikke skal prøve så altfor lenge da Lykke til til alle oss slitere, og som skrevet før her vi heier på store mager og babyer i 2010
Cim Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Hei har prøvd i 1 år. Er på første dobble pergokur.. og håper på EL i disse dager. Positiv EL-test i går og i dag
Musemor med tre søte små Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Har prøvd siden august -08, med en MA i januar
*Ønskergjerne* Skrevet 4. november 2009 #14 Skrevet 4. november 2009 Hei jenter Jeg og samboer har vært prøvere siden august 2007 ca. altså over 2 år som prøvere... :/ Det er trist å se at andre også sliter , heldigvis er vi ikke sååå mange .. det er mange tanker rundt dette å slite med å bli gravid... ingen i vår omgangskrets eller familie vet vi prøver , så er kjempegla for at jeg fant denne sida , og blitt kjent med flere kjempekoselige damer håper vi alle opplever voksende mager snart , og tar 2010 med storm klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. november 2009 #15 Skrevet 4. november 2009 16 pp. Gikk på pergo fra starten av pga manglende EL, del livmor, deformert livmorhals og litt pco. Ble gravid i mars, endte i exu, gravid i mai, endte i MA og gravid i okt, endte i SA. På føsrtemann brukte vi 18 pp, 2 runder pergo og vips så var jeg gravid. Har ikke prøvd like lenge denne gangen, men det føles likevel lengre, kanskje fordi vi har mistet så mange ganger på kort tid....
Gjest Skrevet 4. november 2009 #16 Skrevet 4. november 2009 hei, vi har vært prøvere nå i 2 år og 10 mnd faktisk. v har en gutt på 4 1/2 år fra før. vi begynte på pergo, men uten noe nytte, så ble jeg videre ført til riksen, der har jeg gått både på pergo, menopur og til sist otrivell for og få eggløsning. vi klarte og bli gravid på første forsøk, men måte ta senabort i uke 21, da mistet vi jenta våres juni i år, vi prøvde på ett forsøk til nå i august september mnd, men lykkes ikke. tatt pause til nå, og skal begynen igjen men provere, så jeg får mensen.. jeg sliter med at eggene blir modne og store nok til og få eggløsning. dette er om oss da.
drgod Skrevet 4. november 2009 #17 Skrevet 4. november 2009 Vi har vært prøvere siden nov 07...1 Ma i feb08 og en SA nå i mai.Er ferdig med dobbel pergo så hååååååper:) Lykke til allesammen klem
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 4. november 2009 #18 Skrevet 4. november 2009 Siden mai 08. Føles nesten lenger.. Ble gravid helt på begynnelsen av året, men det gikk dessverre galt. Antagelig var det bare flaks og, for det ser ut til at oddsene våre er heller dårlige. Nå venter vi bare på neste time hos gyn, så vi kan henvises videre til IVF/ICSI eller hva det nå blir..
SuperKlar86Gravid Skrevet 9. november 2009 #19 Skrevet 9. november 2009 vi startet prøvinga august 2007. Ble faktisk gravid alt i oktober 07, og var kjempeglad! Men så kom SA i januar 08, med utskrapning og påfølgende livmorsinfeksjon. Da tok vi 6 mnd pause. Har etter den pausen prøvd til nå, godt over et år med sammenhengende prøving m.a.o Var hos 1 time til utredning hos gyn i dag. Alt såg fint ut på UL av eggstokker og livmor. Så nå er neste sted å ta blodprøver i neste syklus på dag 3. og 21. (hormonprøver) og samboer skal ta sædprøve den 18. november. Spennende, og skummelt. Men er glad for at vi nå skal sjekkes, for jeg er lei av og ikke vite hvorfor dette ser ut til å være så vanskelig plutselig. Føler med dere alle, dette er jammen meg ikke lett. Og rundt meg blir selvsagt en etter en gravide, som kanskje bare har prøvd i 3 mnd. Men jeg unner dem det.- virkelig, for denne vanvittige ventinga og måneder med skuffelser, unner jeg ingen. MEN; over til det positive; jeg har trua på 2010 !!! Man må jo bare ha det!
blid frøken :) Skrevet 3. desember 2009 #20 Skrevet 3. desember 2009 Vi har prøvd siden okt. 2005 så det begynner å bli en stund. Er nå igang med 1.ivf siden det tok en evighet for gynekologen min gikk med på å sende meg videre. Vi får alle krysse fingeren, men ikke beina , for at det snart er vår tur.
mammaspuppergo 14pp Skrevet 4. desember 2009 #21 Skrevet 4. desember 2009 Jeg føler vel at vi egentlig ikke tilhører her siden vi "bare" er inne i vår 10 pp. Jeg har gjennomgått ultralyd, blodprøver og lap. Har endometriose. MEN gubben har levert inn 2 sædanalyser, det er der våres probl ligger. Han har lik 0 levende sædceller. Venter på utredning på det.Håper det er håp for oss. Ble visst enten ICSI eller 0 mulighet.... Så vi "prøver" vel ikke lenger..... Bare koser oss vi, eggløsning eller ikke Jeg bøyer meg i støvet for alle dere som har prøvd i lange tider og ikke får til. Vi få satse på 2010 mager alle sammen Lykke til!
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #22 Skrevet 4. desember 2009 Vi har prøvd i ca seks år. Har ikke tatt noen tester for å finne ut hvorfor jeg ikke blir gravid, ikke prøvd Pergo eller noe slikt... Har heller ikke mistet i SA. Egentlig sluttet vi vel å prøve for godt over et år siden. Siden da har vi bare kost oss i senga og gitt blaffen i eggløsning og slikt. Veldig deilig å la det fare :-) Nå kan det hende jeg er gravid. Veldig, veldig overraskende kan du si! Skal ta en test i morgen. Må ha det blått på hvitt før vi kan la jubelen slippe løs! Lykke til alle dere andre slitere! Det er et slit, men jeg håper dere har det gøy samtidig :-) Sex kan ikke bare handle om unnfangelse. Det skal jo være artig også!
Cat&Gullungene Skrevet 5. desember 2009 #23 Skrevet 5. desember 2009 Ca et år. Skal begynne med utredning nå
Elsker jenta mi<3 Skrevet 5. desember 2009 #24 Skrevet 5. desember 2009 Hei hei... Jeg og mannen min har prøvd i 4år, har hadd 1 prøverørsforsøk for 1-2år siden. Men nå satt den endeli, og dette var på naturlig måte:-) Så plutseli skjer det:-)
Cat&Gullungene Skrevet 5. desember 2009 #25 Skrevet 5. desember 2009 Wow, anihek, det var helt fantastisk å høre!!! Gratulerer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå