Isadoramamma Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Det var vanskelig forrige svangerskap, og nå er det nesten umulig.. Hva i all verden skal man kalle gutten i magen for? Jeg har noen klare favoritter, men mannen har en helt annen smak. Det eneste vi er enige om er at gutten ikke bør ha et veldig poppis-navn, og at han må få dobbeltnavn siden både vi og storesøster /storebror har to.(barna bruker kun det første til daglig) Navn vi begge liker godt er: Peter Sebastian August Emil Navn som også er nevnt: Georg Leo Navn jeg liker: Elia Levi Gabriel Har dere synspunkter på navnene? Evt. forslag til kombinasjoner? Jeg liker Peter som første fornavn. Synes ikke August klinger bra først, og Sebastian og Emil blir jo veldig poppis, eller hva? Dette er mildt sagt veldig vanskelig!!!
Jente+Jente+lillegutt Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Leo Sebastian Elia August (liker bedre Eliah) Jeg sliter selv med guttenavn, ikke lett Må ha dobbelt navn vi også. Så må det jo klinge fint. Det syns jeg mine to forslag til deg gjør
MissStine Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Hva med Emil Sebastian? Det hadde vi tenkt til å bruke om vi fikk en gutt:)
pyddi Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Liker Sebastian, Emil og Elia(h) Liker ikke August og Gabriel--- Emil Sebastian var en fin variant syns jeg
Hvitkløver2020 Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Emil Mathias Mats Oliver Mats Didrik -noen andre navn: Emrik Edvin Rudi
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ville ikke brukt Elia(h) til en norsk gutt i Norge. Elias er formen for oss norsktalende. Ellers blir det for likt Eli ( som også er guttenavn andre steder, men vi bruker jo det som jentenavn): Jeg liker: Peter Georg Peter August Georg August
Isadoramamma Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2009 Takk for mange gode forslag:-) Smaken er som baken... forskjellig, men morsomt å høre hva dere synes. Emil Sebastian og Peter August er forslagene som tiltaler meg mest. Men litt skeptisk til at både Emil og Sebastian er veldig populære for tiden. Leo Sebastian er også flott, men så bor det en liten gutt i nærheten her som heter Leo da, så det trekker litt ned. ( bor på et lite sted..) Oliver er flott, men mannen hater det.. Mats og Mathias er for mye brukt synes jeg. Kjenner så veeeldig mange som bærer akkurat de navna, både i nær familie og omgangskrets ellers. Skal vise svarene til mannen i kveld, så får vi se hva han sier;-) Kom gjerne med flere forslag! Lykke til med navnevalgene alle sammen forresten! Vi hadde også jentenavnet klart, men det hjelper ikke mye nå..
Isadoramamma Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2009 Glemte å kommentere Emrik og Rudi.. Blir litt rare synes jeg.. Og når det gjelder Edvin, har dere hørt siste hiten til The Blacksheeps?;-)
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Åh, jeg elsker navnet Levi. Can't help it. Men er for feig til at jeg kunne brukt det selv, men synes du bør gjøre det :-)
Miranda C Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Sebastian er så fint ! Hva med Sebastian August? Levi Sebastian og Liam Sebastian er også fint navn !
prebs Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg liker godt både Peter, August, Emil og Sebastian. Var Emil August nevnt? Det er kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå