Gå til innhold

Ville du dratt på cruise i Karibien gravid i 5./6./7. mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått mulighet til å være med på et cruise i Karibien, men vil da være 5/6/7 mnd. på vei (litt usikkert når det blir).

Bør jeg droppe å være med? Jeg tenker på sjøsyke eller andre helseproblemer eller verst av alt for tidlig fødsel osv..

Evt. hvor sent i svangerskapet ville du reist/ ikke reist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Men jeg tåler veldig lite sjø i gravid tilstand da, blir aldri sjøsyk ellers, men en tur med danskebåten som gravid er et mareritt...

Jeg har også opplevd å bli innlagt på sykehuset i svangerskapet pga dårlig fosterlyd, så jeg hadde holdt meg hjemme i svangerskapet og heller reist en annen gang.

Skrevet

cruise hadde jeg uten tvil blitt med på, men den lange flyturen til usa hvor båtene går fra ville jeg ikke utsatt meg for.

Skrevet

JA JA JA JA !!!!!! ;))

Hadde ikke tenkt på d engang, MEN diverse cruiselines + flyselskaper har restriksjoner, så d bør du sjekke..

Er rimelig sikker på at du ikke vil merke noe "sjøgang" ;))

GOD TUR !!

Skrevet

Dersom formen hadde vært fin hadde jeg reist, men kanskje ikke etter 3.trimester har starta.

Skal mye til å bli sjøsyk i karibien på den tida av året cruisene er, været er veldig stabil, det er jevn vind og på en så stor bår merker du nok lite til småbølger. (er generelt ikke mye bølger på den tida heller, har seilt gjennom mestedeln av karibien i seilbåt i 6 måneder, var aldri noe problem)

Når et gjelder for tidlig fødsel kan man jo aldri vite, skal man ta forhåndsregler for det må man bare holde seg hjemme, men skal jo godt gjøres at det skjer så altfor tidlig, og akkurat den eller de ukene du skal på cruise. Men sjekk flyselskapet, de har visse restriksjoner mtp hvor langt du an være på vei for å få fly.

Hvor i Karibien skal dere, forresten?

Skrevet

Hvorfor synes du flyturen er verst? jeg tenker at den er jo kort, mens bruiset varer en uke eller 10 dager...

Skrevet

Vi skal til Dubai når jeg er 5 mnd. GLEEEEDER meg !!!

I fly er det bare å bruke støttestrømper og være flink til å bevege seg. Trenger ikke nødvendigvis gå, det holder med å være flink å rulle/strekke på beina. Drikke bra og slappe av + en liten tur i midtgangen inni mellom.

GOD TUR !!

Skrevet

Som hun over her sier, flyturen kan bli lang.

Det kan hende det er greit å ta turen så turen så tidlig som mulig kanskje?

Ellers hadde jeg ikke tenkt så mye på sjøsyke. Tviler på at du får så mye sjø at du blir dårlig, mm du faktisk har tendenser til å bli kvalm nå da. Uansett så er du nok helt trygg om bord, de har jo medisinsk personell der også, så om noe mot formodning skulle skje, så får du hjelp.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort, men dette fordi at jeg i begge mine svangerskap må ha vært i nærheten av sykehuset grunnet diverse komplikasjoner.

Hadde jeg vært helt frisk under graviditeten så kanskje, men mest sannsynlig ikke, hehe, er ganske forsiktig av meg så hadde nok tenkt at det hadde vært best for min del å holdt meg hjemme.

Skrevet

fordi farfor blodpropp er stor når man tar en så lang flytur. jeg ble sterkt frarådet av legen min til å ta flytur over 5 timer.

å være på en båt ser jeg ikke noe gæli i.

Skrevet

Jeg var på Mauritius når jeg var 5 mnd på vei. Flyturen var ikke noe problem i det hele tatt. Eneste jeg syntes var kjedelig var at jeg var på do HELE tida, måtte ha do i nærheten så fikk ikke vært med på så mye som jeg ønsket. Babyen lå med beina ned og sparka og klemte på blæra hele tida. Men i dette svangerskapet har jeg ikke hatt det problemet enda, så alle avangerskap er forskjellig. Jeg passet bare veldig på hva jeg spiste,drakk mye vann og var flink til å bade sånn at ikke jeg blei for varm.

Så hvis formen er bra ser ikke jeg noe grunn til at ikke du skal reise. :)

Skrevet

Takk for mange svar.

Sliter litt med å bestemme meg her. Synes det blir litt feil å legge livet på vent også. Livet er kort nok, om man ikke skal melde seg ut når man er gravid, også..

Er det noen som har vært på cruise mens de var gravide?

HI

Skrevet

Nei jeg ville ikke ha reist, og det er ikke sikkert du får får reise heller. RCCL har veldig strenge regler på dette og mener å huske at 25 uker (+/-) er maxgrense for å reise på cruise.

Skrevet

Jeg ville helt klart reist! Men jeg synes det er litt greit å reise så tidlig i svangerskapet at det faktisk ikke er noe å gjøre hvis barnet blir født for tidlig... Jeg kom hjem fra ferie i Kroatia i uke 24-25, og var glad jeg ikke ble lenger. Bare sånn i tilfelle. Når man når grensa for overlevelse utenfor magen, er det mye man kan gjøre - hvis man er i nærheten av et godt utstyrt sykehus, vel og merke.

Skrevet

Her er reglene:

"Oppsøk din fastlege å be om råd og informasjon om de nyeste helsekravene for alle reisemål som er

oppført i denne katalogen. Du er selv ansvarlig for at alle vaksinasjonspapirer er i orden. Er du gravid kan

du reise på cruise frem til du er i uke 23 av svangerskapet. Har du kommet inn i uke 24 i svangerskapet,

kan du dessverre ikke reise på cruise. Gravide må uansett ha med seg legeerklæring hvor legen opplyser

om hvor langt i svangerskapet man er, samt at man er i bra form og det ikke er noe høy risiko ved

svangerskapet."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...