Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa runder straks 9 mnd, og ja hun nekter som oftest å sitte på gulvet. Som oftest skyter hun rygg bakover hvis jeg setter henne ned, ellers så kan hun sitte stødig alene hvis hun VIL! Det vet jeg.. Ikke har hun lært seg å sette seg opp selv heller, men regner med det kommer.. Hun er aktiv ellers. Er det noe jeg kan gjøre med det egentlig? Det er vel igrunn vanlig at unger på hennes alder kan sette seg opp selv og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smart unge :-) Babyer skal ikke sitte uten støtte før de setter seg opp selv, det kan i verste fall gi skader på ryggen og hoftene senere i livet, så hun gjør helt rett i å ikke ville sitte før hun klarer å sette seg opp selv.

Gjennomsnittet for å sette seg opp selv er 8,5-9 mnd, normalen strekker seg fra 6 mnd - 11 mnd, så hun har god tid på seg enda. Legg henne på magen du, det er derifra de lærer seg å sette seg opp, så en dag sitter hun helt plutselig skal du se :-) Min eldste var vel nærmere 9,5 mnd før han satte seg opp selv, og det kom helt ut av det blå. Såp ut som om han ikke var i nærheten en gang før han plutselig bare satt der en dag.

Skrevet

Min første jente, som nå er litt over to år, satte seg opp selv den mnd hun fylte ett.. før det lå hun på mage eller rygg. Ikke noe å stresse med! Hun er helt vanlig motorisk utviklet den dag i dag, men noen "våghals" har hun aldri vært :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...