Gå til innhold

Hvordan har vi det nå modne mammaèr?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er snart i uke 15 og kvalmen er borte for godt virker det som..

Jobber fortsatt 75%(det er min faste stilling)og igår var jeg på møte med sjefen for å tilrettelegge fremover:-)Jeg er virkelig heldig som har en slik sjef....aldri opplevd det før...

Hverdagen er jo hektisk for de fleste som har barn fra før så det blir litt kaos innimellom,kjenner at jeg er mer sliten og ikke orker så mye som før,tar litt tid å hente seg inn igjen..Men jeg har en fantastisk mann så jeg føler meg priviligert:-)

Har ikke kjent noe liv enda men føler en slags sommerfuglfølelse i magen av og til,tror dette er nurket;-)Magen kom fort og det er ikke sjangs å skjule at jeg venter barn:-)Ingen andre plager annet enn litt ryggvondt av og til og evig sult da!! hehe,det gir seg vist ikke....

Gleder meg til å høre hvordan dere andre har det nå:-))

Fortsetter under...

Hei 09Linnea. Jeg er nå i uke 22 og formen er igrunnen helt topp. Jeg jobber mine 100% og tror nok at det skal gå bra en god stund til. Det eneste jeg merker på jobb er at jeg blir sliten i ryggen når jeg blir sittende lenge i samme stilling forran PC'n. Opp å gå litt så er jeg fin igjen. Jeg kjenner nå masse liv i magen, selv om det varierer litt fra dag til dag. Utrolig koselig :-)

Kvalme har jeg ikke vært plaget med i det hele tatt, men sultfølelsen var konstant i hele første trimester. Syntes at jeg spiste absolutt hele tiden. Kroppen trengte det sikkert for jeg har kun gått opp 3 kilo til nå.

Jeg går til og fra jobben hver dag, en time tilsammen. Håper på å greie det en stund til, det er stort sett det som blir trimmen for tiden. Har blitt veldig glad i sofaen....

Hva med alle dere andre modne damene?

Her er det snart bare en måned igjen til termin 20. november, og formen er bra. Har egentlig vært i bra form gjennom hele svangerskapet. Og det var vært utrolig deilig.

Har vært forkjølet et par ukers tid nå, men det er også på retur.

Hadde vondt i bekkenet litt tidlig i svangerskapet, men har gått 2 dager i uken på vanntrening - noe som ga veldig god effekt hos meg. Plagene ble etterhvert helt borte!!

Masse liv i magen, som forøvrig har blitt stor og flott.

Min kjære mann begynner å kjenner stresset på kroppen, da vi fortsatt har noen prosjekter som helst skal være ferdig før gutten i magen kommer ut til oss. Fortalte han i går at jeg synes magen hadde sunket litt, og da løp han rett ned i underetasjen og fortsatte på å ferdigsstille badet:-)

Ellers er det meste i hus - noe som var litt av et prosjekt, da alt vi hadde fra de 2 første forlengst var gitt bort til søsken og venner. Det viktigste som gjenstår er vel egentlig stellebord. Og kanskje en kurv til å ha i stua. Men noe må jo være ugjort også...

Synes det har vært en flott opplevelse å gå gravid i moden alder. Har kost meg mye mer i svangerskapet denne gangen enn hva jeg gjorde med de 2 første. tror og håper at det samme vil gjelde i permisjonstiden. Blir utrolig spennende å hilse på vårt nye familiemedlem.

Akkurat nå har jeg det kjempebra!!! Jeg har hatt to utrolig tøffe svangerskap to år på rad som har endt med dødfødsel/senabbort. Er gravid igjen - ca uke 18. Har ikke kjent liv på ei uke pg dro til sykehuset for å sjekke og klumpen lever i beste velgående. Stortuta gjennom hele venterommet av lettelse. Burde vel egentlig gått tilbake og sagt at jeg sippet av lettelse..... Puster lettet ut enda en dag....

Så gøy å høre hvordan dere har det!

Og til deg prøverigjenogigjen......vet hvordan du har det! Vi mista første i uke 7,men ble gravid med en gang.Når vi skulle på ul i uke 12-13 grudde jeg meg bare:-( Tårene rant da alt så bra ut med den lille....ble sååå glad.

Kjenner nå bevegelse fra den lille nesten hver dag og skal på ny ul den 10.11,gleder meg masse!!!

Lykke til videre dere andre her også,vi har mye glede i vente:-)))Og håper vi kan få følge hverandre underveis...

Klem til alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...