ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 14. oktober 2009 #1 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg vil først bare si at jeg håper jeg slipper usakelige tilbakemeldinger om silikon og ufine kommentarer som det ser ut til alltid å bli når noen spør om dette. Spør ikke om meningen deres =) * Noen som har operert seg ved Colosseum Klinikken i Oslo? SOm kan fortelle om deres erfaringer med menneskene og forløpet der. * Jeg skal legge inn ca 320 tror jeg. Har ammet bort mine bryster desverre, og går fra en liten B til en full C hvertfall (liten D?). Noen som har lagt inn ca det samme? Er dette veldig vondt med tanke på å "gjøre plass" til implantene? Det sies jo hvor større man tar, jo vondere blir det. Trøster meg litt med tanken at jeg har ammet så det er jo litt ekstra plass selv om jeg skjønner det vil være vondt. * Ellers noen tips om sportsbh? Stram str høres vondt ut etter en operasjon ikke vet jeg hvilken str jeg blir enda... Ellers vil jeg få si at ALT av tips til før operasjonen og dagene hjemme etterpå, virkelig ALT av tips tar jeg i mot med stor takk! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 15. oktober 2009 *dytte* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madam-mim Skrevet 15. oktober 2009 #3 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har operert på Coluseum klinikken to ganger. Første gangen tok jeg et brystløft og la inn 250 gram silikon. Andre gang tok jeg ut implantatene og erstattet de med 375 gram silikon. Var til Dr. Roald begge gangene, han er en utrolig vittig person:) Veldig flink, er av de flinkeste i Norge på slike operasjoner. Ellers oppfattet jeg det øvrige personalet som seriøse og hyggelige. Det er jo litt "rullebånd" over det, fort inn og fort ut, men det var ikke noe problem for meg. Vil anbefale denne klinikken på det varmeste. Husk å kjøp inn 1 eller 2 sportsbh-er med knapping forran. Ta en stor en, vanskelig å vite akkurat str på forhånd, men du ser det litt ann. Et par str opp må du jo. Ellers av tips til etter operasjon: -skaff en person som kan kjøre og hente deg på operasjonsdagen -ikke røyk på noen uker om du vanligvis røyker -ikke løft tungt, ikke engang tunge bæreposer -ikke trening på 6 uker (det vet du sikkert) -spis de Ibux Fortene du får..hehe -legg deg til i seng eller på soffaen de første dagene, ikke gjør for mye -ta ut litt ferie den første uken. Jeg gikk ut i jobb etter 5 dager, det var ikke så lurt. Men det var etter brystløftet, og det er en lengere rekonvalisenstid. Så du må nesten se det ann. Noen dager hjemme er i allefall lurt. -få hjelp i hjemmet og til personlig hygiene:) -sov med sportsbh Lykke til, håper det blir bra:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene- Skrevet 15. oktober 2009 #4 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei. Jeg har operert meg der, gikk fra en vanlig B til DD. Ble lagt inn 320 g. i hver. Jeg ønsket meg naturlige litt større pupper. Synes kanskje de ble litt i meste laget, men de ser ikke falske ut og etter amming ser de enda mer "ekte" ut. Men ville ventet til etter barn om jeg hadde valgt igjen. Puppene vokste veldig i svangerskapet og jeg sitter nå med E på ene puppen og F på andre. Lite pent, men det har jo ikke noe med silikonet å gjøre. Operasjonsdagen gikk veldig bra. Våknet opp, lå å kjedet meg i en time før jeg fikk dra hjem. Gjorde ikke vondt før all bedøvelsen var gått ut (var full av sprøytestikk rundt puppene). Da gjorde det skikkelig vondt og. Smerten var verst når jeg skulle opp av god stolen og opp av senga om morgenen. Det gjorde ikke vondt når jeg lå helt i ro. Det ble endel blåmerker på puppene de første dagene, men dette gikk fort bort. Etter ca. 3 uker var det ikke vondt lengre, sårene grodde helt fint. Drøyde vel en uke med å dusje. Vasket meg bare. Sluttresultatet er jeg veldig fornøyd med. De eneste minusene jeg kan komme med er at jeg noen gang kjenner stikking i puppene og at det er noen luftbobler som man kan kjenne om man leter. Det eneste jeg er redd for er kapsel. Mine tips er: Allier deg med en du kjenner som kan hjelpe deg til daglige ting. Du tenker ikke over alle gangene du reiser armene over hodet og det skal du ikke gjøre etterpå. Ta det med ro og slapp av. Ikke bær tungt og for all del ikke kjør bil uten servo (det gjorde jeg...AUAUAUAU) Jeg kjøpte BH på Reimers. Valget falt på en triumph bh med lukning foran. Prøv med risposer i bhen på butikken,så ser du sånn noenlunde an størrelsen. Masse lykke til fra meg:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madam-mim Skrevet 15. oktober 2009 #5 Del Skrevet 15. oktober 2009 Glemte å si litt om forløpet. Var til en forsamtale først. Snakket om hva jeg ønsket, og så sa han hva han anbefalte. Så tegnet han opp hvordan han ville skjære. Deretter prøvde jeg ulike protese størrelser, og så fortalte han om positive og negative ting rundt alt. Så satt vi opp time til operasjon et par uker etter. På selve operasjonsdagen måtte jeg dusje med Hibiscrub. Da jeg kom dit fikk jeg noen medikamenter av en beroligende type. Så måtte jeg fylle ut et skjema, deretter var det inn å ta "før-bilde" av brystene. Så ble jeg tegnet opp, og så var det inn på operasjonsbordet hvor jeg ble vasket og fikk narkose. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
månestråle32 Skrevet 15. oktober 2009 #6 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei! jeg har ikke lagt inn silikon, men redusert størrelsen og løftet på skinnet.... Blir ikke det samme som å legge inn, men jeg har en del innspill på noe av det andre du spør om. For det første så har jeg gjort det på Colusseumklinikken på majorstua, og har bare godord å si om dem. fantastisk service og behandling, og Dr. Roald har gjort en fantastisk jobb på meg!! Anbefaler han på det varmeste! Inngrepet gjøres i narkose og det er effektivt på klinikken med at du må hentes ca 1 time etter at du har våknet og du MÅ bli hentet og kjørt eller fulgt hjem. Og du bør ikke være mer enn 1-2t unna klinikken første døgnet. Du får nummer til kirurgen som du kan ringe om du lurer på noe Utrolig god BH(sports bh) får du på klinikken og evt kan du kjøpe en ekstra med deg hjem. de har kontroll på størrelsen så det trenger du ikke tenke på. Det er knepping foran, brede bånd over skuldrene og virkelig god(og stram!) Min erfaring med Dr. Roald er at han har kvalifiserte meninger om hva slags størrelse og type inngrep du bør ta. Jeg ville absolutt hørt på han! Ang størrelse så bør du tenke på belastningen det er å ha store bryster(jeg vet ikke hvor stor du er, men vet selv at D cup betyr en del vekt på skuldre/nakke). Kommer an på hvor aktiv du er feks, og hvor stor du er ellers I tillegg så ville jeg tenkt litt på varigheten av bra resultat ved å ha veldig tunge pupper- tyngdekraften fortsetter å virke framover selv om en har silikon..... ) lettere pupper vil følgelig ikke sige så mye ned som tunge pupper.... Kanskje han anbefaler et brystløft med silikon eller bare løft, kanskje? Ellers så har jeg hatt svært lite og overraskende lite smerter etter inngrepet, men jeg vil tro at det å "sprenge" ut puppene vil gjøre mer ondt enn reduksjon(jeg vet ikke, bare tenker det jmf brystspreng). Du skal være obs på at du skal være veldig forsiktig med løft og belastning i 4-6 uker etter på. Da er det veldig greit å ha et lite nettverk av hjelp rundt seg spes de første to ukene. Du får smertestillende på resept etter inngrepet som det er lurt å ta ca hver 3./4. time før smertene kommer. i alle fall de to første døgnene, så får du heller bli positivt overrasket over hvor lite ondt du har! Ville lagt opp til at du ikke skal ha noe å gjøre med barna eller huset å gjøre i alle fall første døgnet, i tilfelle at du blir dårlig etter narkosen eller smerter. Jeg merket lite til narkosen, men mulig jeg var heldig men jeg hadde altså barnevakt de to døgnene etterpå og det var veldig greit, for en er jo litt engstelig for å gjøre noe galt også tenk på det i forhold til dag for operasjon, feks fredag om du bare kan ha avlastning i helgene. Jeg er bare SÅ superhappyfornøyd med å har gjennomført reduksjon- gleder meg såååå til å kjøpe bh og bikini!!!! lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 15. oktober 2009 Tusen hjertelig takk for fin tilbakemelding! Jeg har notert med Dr. Roald sitt navn. Er han en som har gjort dette lenge eller? Anbefalte han deg ang størrelse osv. slik at du ble fornøyd? Skjønner hva du mener med "rullebånd" over det hele. De er vel som andre sånn sett, tjene mest mulig på kortest mulig tid. Tok du full narkose eller lokalbedøvelse med sovemedisin? Håper på det siste jeg da siden jeg ble dårlig og kastet opp av narkose da jeg sist fikk det. Var du lenge på klinikket etter operasjonen? Jeg røyker vanligvis.. men det er ikke mye da vel og merke. Blir noen i løpet av en dag.. Andre bare et par. Ikke røyke på et par uker før eller etter operasjon mente du? Får du god informasjon om hvor mye det ble osv. samtale med legen etter operasjonen eller er det veldig "stress" der? Hørt om disse som såvindt får svar så er det ut og hjem.. Gruer meg litt for operasjonen og smertene etterpå. Hvordan de er osv. En siste ting..... Våner du med bh etter operasjonen der? Lest om enkelte klinikker der de tar den på med en gang for støtten sin del.. Hvilken dag tok du ev den på? Den dagen man fjerner bandasjen.. Dag 4? Ble maaaaange spørsmål dette her... Takk for at du tok deg til til å svare meg første gangen og om du har tid til noen til så hadde det vært helt supert =) (trenger ikke alle.. hehe bare tankene mine) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 15. oktober 2009 Tusen takk for det Helene- =) Jeg grugleder meg veldig til prosessen er i gang. Skal bestille time i desember. Kan jeg da samtidig komme med ønske om hvilken lege man vil ha? Hvordan foregår betaling ved denne klinikken? Kjekt å vite =) Tok dere alle narkose? Tenkte å få sovemedisin og lokalbedøvelse men virker som de fleste tar narkose.. Grunn til dette? Tusen takk for mange gode tips! Dere er så snille =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma&Adrian Skrevet 15. oktober 2009 #9 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg skal og få meg silikon nå! Snart hehe. Ammer enda. Men når jeg er ferdig med det,så skal det bli nye pupper på meg og! Endelig! Lei va de små ertene mine. Hvor lenge må man vente etter ammeslutt til å legge inn egentlig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madam-mim Skrevet 15. oktober 2009 #10 Del Skrevet 15. oktober 2009 Overlege Dr. med. Helge Einar Roald Spesialist i plastisk kirurgi og generell kirurgi. En av Colosseumklinikkens gründere med svært bred kirurgisk og plastikkirurgisk erfaring. Tidligere blant annet arbeidet som overlege ved både Rikshospitalet, plastikkirurgisk avdeling og ved Det Norske Radiumhospital. Utfører de fleste typer plastikkirurgiske og estetiske / kosmetiske inngrep. Spesiell interesse for og kompetanse innen rekonstruktiv bryst- og ansiktskirurgi. Helge Einar Roald har doktorgrad fra Universitetet i Oslo. Fortsatt aktiv forsker med stor produksjon av vitenskapelige artikler. Tidligere leder av Norsk Plastikkirurgisk forening. Medlem av Den norske lægeforening. Medlem av Norsk og Nordisk Plastikkirurgisk Forening, samt Norsk Forening for Estetisk Plastisk kirurgi. Dette er hentet ut fra deres hjemmeside. Jeg er meget fornøyd med han ja. Han anbefalte meg både størrelse og utførelse. Vi kom til en grei enighet. Ang om du sover eller er delvis våken under operasjonen velger du selv. Koster det samme uansett. Anbefaler deg å gå inn på hjemmesiden deres, der står det mer utfyllende:) Fikk i etterkant vite at jeg ikke burde røyk hvertfall de to ukene etter operasjon pga av at det tok lenger tid for sårene å gro da mener jeg. Du burde spørre, er ikke sikker på om det gjelder i perioden før operasjon også. Fikk ikke snakket så mye etter operasjon, men var veldig omtåken. Så det var mest å spørre om alt gikk greit osv. Jeg våknet med sportsbh over bandasjene første operasjonen når du sier det. Andre gangen gjorde jeg ikke det, men tok den på så fort jeg kom hjem. Syns det er tryggest. Da vet jeg at det ikke leer på seg unødvendig. Hadde den på i mange uker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 15. oktober 2009 Takk for utfyllende svar månestråle32 Takker for alle svar selv om det ikke er silikon du har =) Jeg kommer til å spørre om hva legen anbefaler meg. Håper han virkelig sier det som er riktig. Noen leger er jo det er opp til deg opplegg. Ikke det man spør etter hver gang. Et annet syn på saken =) Er det en grunn for at jeg må være max 1-2 timer unna klinikken første døgnet? Bor 3 timer unna og mannen kjører så tenkte å reise hjem. Sørge for barnefri et par dager og ligge rett ut på sofaen med smertestillende. MÅ vi være i Oslo til dagen etterpå? og MÅ man hentes innen en time etter oppvåkning. Rekker man å snakke med lege osv først da? Ang hvordan operasjonen gikk og slike ting. Så bra de selger og du får med sportsbh!!! Da slapp jeg å tenke noe mer på det hvertfall! =) Tror jeg skal høre om å få denne Dr. Roald siden dere snakker så varmt om han.. Er selvsagt litt nervøs så vil gjerne ha en som virkelig kan jobben sin og gjør det så ofte som mulig... Skjønner hva du mener med å glede deg til bikinikjøp og BH! Jeg gleder meg til den dagen jeg kan gjøre det samme.. Det er et hat uten like.. og mest gel og innlegg så det kjennes ikke bra engang.. off! Lei ja.. Blir glad av å høre hvor fornøyd du har blitt =) Det er nettopp derfor jeg også skal gjøre dette. For å oppnå en følelse av at nå er det bra. Endelig =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
månestråle32 Skrevet 15. oktober 2009 #12 Del Skrevet 15. oktober 2009 Drister meg meg til å kommentere selv om det ikke var meg du spurte....hadde nå tida jeg følte jeg fikk god tid til konsultasjonen med Roald. han er er vittig fyr med et lite snev av ADHD, tror jeg :) skravler i ett sett om masse, men jeg likte det. Vær forberedt til konsultasjonen slik at du har spørsmålene klart(og nedskrevet) for å ikke glemme. Roald er en av dem som startet klinikken og har gjort det lenge- gå inn på linken om Teres group sykehusene i Norge og se på kirurgene der. han har bla jobbet på Radiumhospitalet og andre steder- skrevet bok og litt forskjellig Narkosen de bruker er det Mikkel Jakkson tok litt mye av, et nokså elegant og lett middel, men dette har de sikkert en formening om når du har blitt dårlig tidligere! Du skal ta sterke antibiotika kvelden før og morgenen før operasjonen, samt Diclofenac(du får resept på forhånd). jeg fikk også to pinex forte før jeg ble lagt i narkose etter jeg kom på klinikken og hadde betalt. Du skal være fastene før operasjonen- best å gjøre det på morgenen, tenker jeg Du bør absolutt IKKE røyke noe i det hele tatt på i alle fall 2 uker etter operasjone. pga sårtilheling og blodsirkulasjon. jeg røyker ikke, men ville ikke tatt sjansen på å ødelegge noe som helst når jeg først hadde gjort dette!! Jeg snakket ikke med kirurgen etter opereasjonen da han hadde fullt opp da jeg var våken, og hadde snakket til meg tidligere(da jeg ikke husket det...zzzzz) men jeg ringte han på kvelden og snakket med han om det jeg lurte på og han fortalte om operasjonen- helt supert! Ellers så er det noen helt fantasiske sykepleiere som tar vare på deg når du våkner og gir deg kjeks og vann Jeg ble satt på BH etter at jeg hadde våknet. Hun fortalte at de hadde bare A og B cup, for jeg fikk sjokk da jeg skulle få på meg A cup(hadde jo DD fra før..) og det er STRAMT, men det er jo for å holde alt på plass og at ikke arrene skal strekkes og bli store. ja ja tenkte jeg, men det har gått fint altså. og jeg fikk den utenpå bandasjen. Stramt, men det føles samtidig litt trygt og beskyttende også bandasjen jeg hadde på etter inngrepet tok jeg av selv etter 4 dager og dusjet etterpå. Det er tape på selve sårene som skal sitte på i 14 dager og de ikke løsner før. Og så skal de skiftes hver uke, og bør brukes i 3 mnd. etter 3 mnd så anbefalte Roald Coto gel å smøre på arrene for å minske de mest mulig, en silikongele. vet ikke hvordan det er ennå da jeg ikke har kommet så langt i forløpet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140820939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja jeg har lest mye på deres sider og rundt om på nett. =) Han virker jo veldig flink! Jeg leste noe om dette med å ikke røyke i to uker etter operasjonen ja.. med tanke på sårene som skal gro osv. men får vel høre om det gjelder noe før operasjonen også. Har skjønt at sportsbh er viktig rett etter for maksimal støtte av brystene, men gjør det ikke ubeskrivelig vondt å begynne å presse de inn i litt småtrange sportsbh'r? Skal jo være litt små for god støtte også. Tok du den da på utenpåbandasjen?? Tusen takk igjen =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140821065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
månestråle32 Skrevet 15. oktober 2009 #14 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg fikk i alle fall en god følelse på at han hadde helt klare tanker om hva som ville gi et godt resultat, og sier det. forklarer og tegner og viser deg i speilet hva han tenker. tipper 3 timer unna går helt fint- det er vel ifht om det skulle bli noen komplikasjoner el. Du får nummeret til Roald som du ringer om det skulle være noe, så det bør vel gå greit. ta barnefri! min opplevelse er at de er nokså strikte på det med å bli henta ca 1 timer etter oppvåkning(om alt er som normalt), da de har mange operasjoner og mange som skal gjennom oppvåkning Jeg fikk veldig god hjelp og svar fra sykepleieren der, og infoskriv med opplysninger om inngrepet og tida etterpå og så ringte jeg Roald på kvelden og da fortalte han om operasjonen og hvordan han så på det. Du får også med deg epikrisa som han har skrevet Men jeg hørte andre som våknet opp der og snakket med kirurgen før de dro, men jeg gjorde altså ikke det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140821111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 15. oktober 2009 Spør dere alle som kan svare meg jeg månestråle32 så takk for at du tar deg tid =) "..Han er en vittig fyr med et snev at ADHD..." Hehehehe høres ut som en folkelig kar som man kan snakke med. Ikke slik "lege LEGE" som ikke har tiden og sier lite. Høres bra ut. Jeg har skrevet ned masse spørsmål, prikete spørsmål som jeg håper de har tid til å svare meg på. Ingen spørsmål er dumme, bare dumme svar har jeg hørt. Håper jeg får operasjonen tidlig på dagen siden man skal faste.. Som du sier er det lettere da Vi bor 3 timer unna er dette for langt å reise hjem? Vil gjerne hjem jeg da.. og man har jo vondt dag 1 og dag 2 alikevel så da tenkte jeg å bare reise hjem og blir ferdig med det. Kommer ikke til å røyke jeg heller. Vil ikke risikere noe. Gjelder dette også passiv røyking? Mannen røyker skjønner du. Så må kanskje jage han ut da? hehe Det er greit å ringe legen på kvelden og høre hvordan det gikk om han er opptatt da man reiser? Vil gjerne snakke med han for å vite hvordan alt gikk for seg.. Det høres så vondt ut å sette på bh etter operasjonen! som du sier enda mindre str for god støtte. Er ikke dette fryktelig vondt rett etterpå? Er det vondt å ta av bandasjen hjemme? bh? Noen tips for at det skal gå pent for seg? Hvordan var den første dusjen? Turte du vaske forsiktig eller holdt du de mest mulig unna vann kanskje... Litt engstelig for tiden hjemme etterpå for å gjøre noe feil om du skjønner.. Vil så gjerne at det skal bli bra.. Takk for gode svar! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140821127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja jeg håper det går greit å reise hjem da mannen kjører alikevel og jeg kan sitte/ligge som jeg vil... Er noe med å komme seg hjem... Syntes det er veldig bra man kan ringe han på kvelden og at han alltid er tilgjengelig om det skulle være noe. Følte du deg grei da du dro derfra eller føler du deg helt ille? Vondt å gå og i det hele tatt puste? Får man smertestillende der når du våkner etter operasjonen så man har noe å "gå på" for hjemturen? Når er det han tegner på deg i speilet? Konsultasjonen eller operasjonsdagen? Begge? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140821152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBoob Skrevet 15. oktober 2009 #17 Del Skrevet 15. oktober 2009 jeg opererte der i 2002 la inn 275 g. gikk fra 70A til 80B, veldig fornøyd med oppfølging etter operasjonen. De ringte meg dagen etter for å høre hvordan det sto til med meg osv. Ta smertestillende du får resept på er mitt beste tips, de trengte jeg i 1 uke. Det var vondt i 2 uker, så helt fint! Veldig fornøyd, aldri angret. De forsvant heller ikke etter amming i 2006. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140821211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 15. oktober 2009 Så hyggelig å høre at du er fornøyd =) Hjelper litt i denne prosessen... Hvor lang tid får man resept på smertestillende på resept da? Virker som dette er veldig individuelt noen tar en dag eller to og andre litt lenger. Håper jeg slipper å farte rundt på noen dager (ukes tid) for å få ro.. men da er det greit å vite at man har nok så man ikke risikerer smerter :/ Hvis jeg kan spørre MortilSeb06 og ? 1pp ; Forandret brystene seg mye under graviditeten? Lest om de som bare sier positivt at de ble mer naturlig osv. Fikk du nok melk? Må man amme hyppigere.. Håper på å få amme om jeg skulle bli gravid igjen.. men samtidig er det riktig for meg å ta denne operasjonen nå. Ikke vente. Har levd slik lenge nok om du skjønner.. Ble de veldig forandret / datt de litt ned etter endt amming? Takk for alle svarene jeg har fått av dere =) Hjelper masse og alle tips har jeg notert meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140821433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
månestråle32 Skrevet 16. oktober 2009 #19 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei igjen måtte legge meg i går JEg følte meg helt ok når vi dro derifra og vi gikk rett ned å kjøpte smertestillende som var på resept, samt plaster/tape. Jeg syntes ikke det var noe problem, bare at det ikke var særlig godt med sikkerheltsbeltet på vanlig vis, måtte ha det under armen/på magen Du får antagelig 20 Pinex forte som du tar ca 4. time etter operasjoenen(det kjenner du selv- ta FØR du får ordentlig vondt) Ta gjerne 2 og 2 om du tåler dem Bedre å ta en ordentlig dose og få det til å virke, enn å "pusle" med en og en som du ikke komme helt i mål med. Dette må du se an litt selv også, selvfølgelig! Jeg fikk med meg 4 pinex forte fra klinikken som jeg kunne ta om jeg ikke fikk tak i mine egne med en gang. men narkosen satt nok i en del timer. tror jeg var ferdig operert kl 10, tok mine første 2 piller kl 14 og så 18 og så 22 da jeg la meg. Så tok jeg bare kl 10 og 22 neste dag. og sp ikke mere Men er sikkert annerledes når du skal "sprenge" ut huden...., eller ? Han tegnet og forklarte hva som skulle skje både på konsultasjon og operasjonsdagen. Før operasjon veldig mye mer nøye, med måling med linjal og greier. For å finne ut hvor brystvorte skal være og høyde og ifht linjen på midten osv Lykke til!!1 det kommer til å bli sykt bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140825777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GreitÅVæreAnonym Skrevet 16. oktober 2009 #20 Del Skrevet 16. oktober 2009 Vet ikke om du vil høre historien min egentlig, he, he. Men jeg har fått operert inn silikonimplantater ved ovennevnte klinikk og doktor (Dr.Roald). Kirurgen kan muligens karakteriseres som en overivrig mann med munndiare. Han skravler bokstaveligtalt så fråden står i munnvikene (husker jeg tenkte at jeg håpte han husket munnbind under operasjonen). Men ikke noe vondt om han altså, men jeg tror kanskje operasjonen på meg gikk litt vel fort. Ca. 30 min (er det vanlig??). Hadde vanvittig vondt etter at jeg våknet, men ble sendt hjem selvsagt. (Bodde ganske langt unna - nesten 2 timer). Kvelden etter operasjonen ble jeg skikkelig dårlig av narkosen og kastet opp masse, samtidig var smertene uutholdelige. Den ene puppen fikk mye større hevelse enn den andre, slik at det bar i hui og hast tilbake til klinikken dagen etter. Jeg hadde en kraftig blødning og mistet endel blod. Skremmende. Ny operasjon, satt tilbake samme implantat, men denne gangen fikk jeg satt inn et dren til dagen etter (og ja, jeg overnattet på et hotell i Oslo). Et par mnd gikk, og jeg fikk skikkelig trøbbel med såkalt hard kapsel. Etter et år ble smertene uutholdelige og jeg måtte opereres på nytt (kun det ene "problembrystet" ) og det ble satt inn nytt implantat. Jeg har altså hatt 3 operasjoner på det ene brystet, og jeg har så og si ingen følelser i dette brystet og en veldig smertefull brystvorte. Samtidig er det fortsatt litt hardere enn det andre. Nå har nok jeg hatt maksimal uflaks, men det kan faktisk oppstå komplikasjoner med et slikt inngrep. Resultatet av operasjonen ble imidlertid helt ok i forhold til utgangspunkt;-) ( Jeg hadde krøllete hudfiller som var helt tomme. Var ikke en eneste bh som passet meg) I dag er det 7 år siden operasjonen, og dagen nærmer seg hvor jeg er nødt til en korrigere, eventuelt fjerne implantatene eller legge inn nye... Hvilket jeg GRUER meg noe usannsynlig til.. Jeg er veldig usikker på om jeg velger Colosseum på nytt.. Men orker ikke tenke så mye på dette enda, skyver det foran meg og håper det kan gå noen år til før jeg blir nødt til å ta en ny operajson. Jeg fikk forøvrig 350g i hvert bryst (hadde enda bittelitt overflødig hud igjen). Hvis du lurer på om jeg angrer, så vil jeg si ja og nei. Jeg har hatt mye trøbbel og ikke minst smerter med silikoninleggene mine, jeg kan ikke sove på magen lenger og jeg gruer meg noe vannvittig til at jeg må ta en ny operasjon. Men det var veldig deilig å kunne ta av bh foran sambo etter 3 år sammen. Jeg orket ikke se meg selv i speilet engang før den tid.. Det var faktisk såååå ille. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140826150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei igjen månestråle32. Du skriver ang pinex forte at jeg skal ta to og to, om jeg tåler dem.. Er det bivirkninger med disse også? Noen som blir dårlig? Håper å slippe det jeg da derfor jeg unngår narkose siden jeg kastet opp som en gris av den sist jeg tok det. Du skriver også at jeg skal ta før jeg får vondt.. Når jeg begynner å kjenne smertene da eller? Veldig fint du sier sånt. Håper på minst mulig smerte jeg også som alle andre sikkert =) Gruegleder meg.. Fikk du sove natten igjennom når du tok pillene kl.22? eller våknet du med store smerter på morningen? Egner sofa seg best på dette tidspunktet eller seng? Tenker vanskelig å kanskje komme opp på egenhånd. Min mann jobber jo så regner med å måtte klare meg litt selv de timene. Sørger for barnefri så jeg kan ta alt i mitt tempo da vel og merke. Tusen takk for lykkeønskningene =) Det gjør godt =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140835320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 18. oktober 2009 Leit å høre om dine erfaringer... Håper det går mye bedre med deg denne gangen og at alt blir bra og du fornøyd! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140835333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. oktober 2009 #23 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg var på konsultasjon der for 1 uke siden. Synes det er veldig greit at du har spurt om alt jeg lurer på her...hehe.Takk;-) Jeg var hos en annen lege og skal be om han til operasjonen. Knut Chr. Skolleborg Var så nervøs da jeg gikk inn der,men han var så flink og naturlig så glemte helt at det var litt skummelt... Han vil at jeg skal legge inn 400g i hver.Jeg synes det var fryktelig mye,men pga at det bare er hud igjen etter amming må jeg ha såpass for å fylle ut.Kan evt ta løft i tillegg,men det anbefalte han ikke. Fikk litt noia av den histe historien over her jeg...er typisk at noe sånt skjer meg...(bank i bordet..!). Gruer meg veldig!Han sa det kommer til å bli et helvete i 2-3 dager.Skal legge det under muskel og det er vist ikke godt. Ei jeg kjenner tok det i sommer og hun hadde dritvondt i 5 dager...væææ.... Jeg skal inn enten rett før eller etter jul. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140835519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NormaJean Skrevet 19. oktober 2009 #24 Del Skrevet 19. oktober 2009 Dr. Skolleborg og flere av de andre kirurgene har jobbet på plastik kirurgisk avdeling på Rikshospitalet tidligere og er utrolig dyktige. Jeg har ikke operert sillikon, men fulgte en venninne hele prosessen på Collosseum. Hun er kjempe fornøyd:-) Nå tror jeg enda en av overlegene fra Riksen har begynt der, en danske som heter Thyge, han er også veldig flink. Jeg skal nok opererer magen min (splittede magemuskler) når jeg er ferdig med neste svangerskap, Collosseum klinikken er det eneste stedet jeg kan tenke meg å gjøre det på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140835951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. oktober 2009 #25 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er nok flinke alle sammen,hvertfall der.Ellers hadde de vel ikke hatt så godt rykte på seg. men han de snakker om over her virker litt merkelig,spør du meg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140816384-dere-med-silikon-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-jeg-som-jeg-h%C3%A5per-dere-vil-svare-p%C3%A5/#findComment-140839425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå