Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Min datter liker ikke melk lenger. Noen tips som har det samme?????
Jordbæret <3 Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Kan det være at hun blir kvalm av melk? Min datter nektet å drikke melk dfra hun var 2-3 år gammel. Nå da hun er blit stor, viser det seg at hun er laktoseintolerant. Hun mangler et enzym som trengs for å fordøye melkesukker. Symptomene kan være mange, kvalme, diare, forstoppelse m.m. Men som liten kan de jo ikke si fra på annen måte enn å nekte å innta det som gjør dem kvalme. Det er ingen krise at de ikke drikker melk. Dersom du er veldig redd for at hun skal få for lite kalsium, finnes det nå fine tilskudd beregnet på små barn. Men jeg har aldri brukt tilskudd på mine barn. Jeg knuser sesamfrø og strør på grøten. Og jeg har sesamfrø i brødene og oppå brødene. Jeg gir også daglig grønne grønnsaker. Dersom din datter har problemer med å fordøye melk, vil hun kanskje ikke klare å ta opp kalsiumet i melka likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå