Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Har akkurat funnet ut at jeg har klart å bli gravid på egen hånd! Uten noe form for medisiner, jeg har akktid vært aktiv og aldri overvektig. Fikk PCO diagnosen pga manglende mens og cyster på eggstokkene. Men HURRA tenkte jeg! Jeg kan få barn av meg selv! Selv om det er tidlig, jeg er jo "bare" 22 år. Så leser jeg litt inne på forum her på barnimagen at vi med PCO bare mister jo? At det kanskje ikke er noe å glede seg over... Metformin og Pergo og jeg vet ikke hva?! Prøver jo å være positiv men det er neimen ikke lett når enhver kvinne med PCO mister både 3 og 4 ganger før de lykkes ;(( Jeg begynner å føle at denne graviditeten er heller en belastning på psyken min en glede... Gynekologen min fortalte meg at det bare var tull at kvinner med PCO mistet flere ganger en kvinner uten. Han sa derimot at overvekt og sukkerinntak var det vesentlige.. veit ikke helt hva jeg skal tro når jeg leser her innne ;//
lindynatt Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Hei kvinner med pcos har større sjanse for å miste, men det betyr slettes ikke at alle mister! Det er individuelt, noen har hormoner som løper ekstra løpsk, andre klarer å bli gravid helt uten videre. Nyt graviditeten og tenk positivt!
pcos Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Gratulerer med positiv test! Det er kjempefint å ha dette forumet der man kan lufte ting med andre i samme situasjon, men det gir oss også en del bekymringer. Jeg prøver å slappe litt mer av nå. Er kjemperedd for å miste, men det er jo ikke noe jeg kan få gjort noe med uansett. tror det viktigste er å sørge for å leve rimelig sundt, og tenke positivt. da har vi gjort det vi kan for at d skal gå bra. Selvfølgelig mister ikke alle med pco!
Blinkimom Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Gratulerer så masse!! Jeg ble også gravid helt på egenhånd, og har nå en aktiv treåring ) Så alle med pco mister ikke, nei! Tenk positivt! Det går nok bra Og det at du er ung og ikke overvektig er jo en stor fordel. Masse lykke til!
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Tusen takk for det! Synes bare det var veldig trist å lese om alle de som mistet gang på gang på¨gang.. må være ufattelig vannskelig. Det var litt av et hysteri tenkte jeg.. jeg har jo aldri vært gravid før, og aner jo ikke hva jeg har i vente..derfor jeg tenkte å lese litt, men må si jeg fikk meg litt av en overraskelse ja! Nå er jeg inne i 9ende uke og tenker for meg selv at dette går den rette veien.. og har klart å slå fra meg tanken om en "missed abortion" i og med at det er veldig sjeldent. Gleder meg faktisk til ultralyd om 1 mnd )
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Gratulere så masse:):) Tror ikke du skal tenke for mye på det jeg.. Jeg har pcos, er overvektig.. Ble gravid ved hjelp av metformin jeg da.. men dette var første gang jeg var gravid, og har nå en datter på 16 mnd.. så jeg tror nok ikke du har større sjangse for og miste fordi om du har pco.. De sier også at de som er overvektig har større sjangse for og miste.. så om man skal høre på slikt.. så var det nå egentlig stort under at jeg klarte og bære fram min datter da.. siden det var større sjangse for og miste både med pco OG overvektig.. så jeg tenker heller at du skal bare stresse ned og nyte graviditeten din så får du ha masse lykke til!!
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Ikke tenk på det! Jeg har også hørt det og tok det opp med min gynekolog. Hun mente at det ikke var noen sammenheng der. Og at vi med PCOS ikke mister lettere enn andre. Jeg har en nydelig prinsesse på 2 år og er 26 uker på vei med nr 2!! Her håper vi på det beste! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå