Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hvor lenge ammet dere? Jeg ammer barnet mitt enda som er 17 mnd. Hvor lenge er det "greit" å amme?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Førstemann ammet jeg i 17 måneder (var da et stykke på vei med nummer to), nummer to ammer jeg fortsatt (blir to i desember). Regner med å avvenne i løpet av vinteren. Hvor lenge det er greit å amme avhenger vel først og fremst av hva dere (du og barnet) syns er greit.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 jeg ammet 1 til han var 22 mnd. Hvor lenge jeg ammer nå vet jeg ikke, han er foreløpig 9 mnd. Men håper vi klarer å holde på omtrent like lenge. Vi har mye matallergi i vår familie så satser på å amme lenge kansje gir han en fordel der.
lille sprelle Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Ammer om morgnen, men ikke hver dag. 19 mnd. Amming av så store barn synes jeg ikke har noe i offentligheten å gjøre, for det skal de ikke trenge.
shari_z Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg ammet storesøster til hun var 25 mnd. Nattavvent da hun var 18 mnd. Jeg håper å amme lillesøster til hun er 2 år, kanskje litt mer hvis vi ikke skal ha flere barn. Men vi får se om hun vil ha, for selv om hun er glad i puppen, så er hun ikke på langt nær så glad som storesøster var. Jeg synes alt opp til 3 år er greit. Men hva folk gjør i sitt eget hjem er opp til dem. For min del, jeg synes det var ubehagelig da søsteren min ammet sin sønn helt til han var 6 år, og det offentlig av og til. Han er snart 15 år og helt normal ellers, så kan ikke si at det påvirket ham negativt, bare meg og andre som synes det var ubehagelig. Du får amme ditt barn så lenge som du og barnet føler for det. Ikke la deg påvirke av sammfunnet, men samtidig greit å respektere at andre ikke vil se et eldre barn amme offentlig (som min søster gjorde - og tror det er sjeldent at kvinner gjør det). Jeg ammet ikke offentlig, eller prøvde å gjemme meg litt hvis jeg måtte, etter at min var 18-20 mnd.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Synes det er helt greit å amme barn til de er rundt to år. Etter fylte fire tenker jeg at det er nok amming for de fleste. Ammer enda, hun er 17 mnd. Men jeg er begynt på jobb igjen og er i tillegg på vei med neste, så melkemengden har falt merkbart siste månedene. Vet ikke hvor mye lenger det er melk. Ellers kunne jeg tenkt meg å amme til ca 2-21/2 år dersom melka hadde holdt og ungen var intressert.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg ammet førstemann til han var 15 mnd, da synes jeg det var greit å slutte. Var rett og slett lei. Hva som er "greit" er opp til enhver.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Så lenge du og barnet syns det er greit. Jeg ammet jenta mi til 17 mnd da var hun ikke intressert lenger. Hadde fortsatt lenger hvis hun ville.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Første fikk pupp til hun var fire og et halvt. Lite amming i offentligheten, og da bare veldig diskret, etter toårsalderen. Minsten på to og et halvt får enda, og vi er ikke så nøye på hvor. Bare at det er diskret (det er vi forresten hele veien). Ammet begge samtidig i litt over to år. Jeg synes det er greit å amme så lenge barnet vil ha. Selvregulering rett og slett, også på avvenningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå