Gå til innhold

Dere som har flyttet mini til eget rom.. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å flytte minsten da både mannen og jeg våkner konstant og føler oss mer eller mindre utslitt.

Mini er 4 mnd nå, så om en mnd. tid skal vi prøve om det funker.

MEN, hvordan har dere gjort det - har dere babyalarmen på eller bare dørene åpne?

Og hva gjør dere med smokken, er jo som oftest fordi den har fallt ut at han våkner og grynter.

Blir vel enda mer stressende hvis man skal fly inn og ut hele tiden?

Mini her får innimellom mat om natta, kommer litt anpå hvor mye han har spist i løpet av dagen. Står gjerne opp for å gi ham mat, men gidder ikke fly inn for smokken liksom???

Ble litt rotete dette her, men håper noen kan svare.. : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ikke babycallen. Han har rommet tvers over gangen vår, og dørene står litt på gløtt. Vi hører at han våkner, men med babycallen ville vi hørt masse smålyder også og det er kjempeforstyrrende når den slår seg på for hva som helst. Smokk har han ikke brukt så det har jeg ingen gode råd for.

Skrevet

Disse spørsmålene hadde jeg og!!

Vi flyttet jenta vår inn på eget rom da hun var 5 mnd, da jeg våknet av henne hele tiden. Følte hun våknet av oss og. Stress og skulle være stille når vi la oss, koselig å kunne prate litt da, men kunne ikke det i frykt av å vekke henne. Så når hun kom på eget rom, kun bad mellom rommene våre, så lurte jeg på hvordan det skulle gå. Men det gikk supert!

Hun våknet kanskje 2 ganger og fikk mat, og da hun ble 6 mnd gikk det av seg selv med nattavvenning, og da trengte hun tutten kanskje en gang eller to i løpet av natta. Fra hun var 7 mnd har hun mer eller mindre sovet rundt!!! Hadde ikke sett dette for meg i det hele tatt, for de første 4 mnd var det mye styr på natta.

Så tydeligvis hjalp det godt at hun fikk eget rom, og det er ikke vanskelig å høre henne dersom hun våkner. Bruker ikke babycallen, da den slår seg på av hver minste bevegelse hun har.

Så flytting går sikkert kjempebra, vi skulle nok bare gjort det tidligere.

Ps har en god stol på rommet hennes som jeg ammet i, det var kun stress i begynnelsen- ble fort vant med endringen!

Skrevet

Vi flyttet Trollet på eget rom når han var 1 mnd, jeg holdt på å bli gal av snorkingen hans.

Vi har ikke babycall på, men han ligger rett over gangen. Døren er åpen. Jeg hører hvis han våkner og trenger noe, men hans vanlig sovelyder vekker meg ikke lenger.

Smokk har han når han sovner, men han mister den når han sover dypt. De få gangene han våkner pga det er det min mann som står opp, han sovner igjen mye raskere enn meg.

Amming om natten hadde vi på det meste bare 1 gang. Ofte var det min mann som hentet gutten og la han i sengen vår. Jeg ammet (småsovnet som regel), og derretter la jeg gutten tilbake i sengen hans. Vi bruker Grobag sovepose, veldig enkelt ved forflytninger.

Det er klart at det blir slitsomt til tiders, for eks. hvis han er syk eller tenner er på vei. Men generelt kan jeg si at vi sover mye bedre, og det gjør han også. Når vi var på ferie og måtte dele rom, våknet han mye mer enn hjemme.

Skrevet

Glemte å si... samtidig som hun flyttet på eget rom, begynte vi med pose med sele. Det har funket supert!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...