Førstegangsmamma!! :) Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Babyen min er blitt 10 mnd, og hun har fått nan hele veien. Er det slik at man skal gå over til nan 3 når de er 10 mnd ?? Står på pakken at den er fra ca 10 mnd men står også at det er en tilskuddsblanding.... Hva menes med det? Skal jeg kun bruke nan 3 pluss annen mat? Eller bruker jeg nan 2 også?? Nå får hun jo ca 4 måltider med nan2 for dagen, pluss mllommåltider, middag , frokost og kvelds (gir ofte nan 2 i tillegg til maten). På nan 3 står det jo 2 måltider for dagen, pluss annen mat.....synes det blir lite melk jeg??? Eller skel det være slik?? Usikker førstegangsmamma....
Emblaa Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg googla litt for deg, og fant dette svaret fra Nestlé: "Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende: NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost. Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet. Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost. Med vennlig hilsen Liv Sjølie Forbrukerkontakt A/S Nestlé Norge"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå