Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prinsesse på snart seks uker lager masse forskjellige lyder når hun sover. En av disse lydene er en høy pipelyd som kommer nå og da. Hun har hatt den siden hun ble født, og jeg er ikke nødvendigvis så veldig bekymret, men litt nysgjerrig på hva det er.. Er det noen som har opplevd dette og som vet hva det kommer av? Evt, er det noe å være bekymret for..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer den fra pusten eller stemmen? Jeg vet ikke hva det kan være, desverre, bare nysgjerrig :)

Skrevet

Virker hun tungpustet på noe vis?

Du kan jo bare nevne det til helsesøsteren, og høre om det er vanlig?

Skrevet

Lyden virker som den kommer fra stemmen. Men det kommer også lyder fra pusten, da spesielt nesen, som hun har vært litt tett i siden fødselen. Hun er ikke forkjøla-tett liksom, bare litt snørrete..:) Drypper litt morsmelk i nesen nå og da. Det funker fint. Hun kan høres tungpustet ut noen kvelder.

Skal til seksukerskontr neste uke, skal spørre da..:)

Skrevet

Min lille gutt laget utrolig mye lyder den første tida! Hadde en luftveisinfeksjon da han var 3 uker gammel som nok "forverret" det, men hadde nok laget mye lyder uansett :-).

Babyene er ofte myke inne i nesen slik at det kan bli litt trangt, noe som kan gi pipelyder, kan jo være det du hører.

Jeg syntes det var utrolig vanskelig å høre hvor lydene hans kom fra :-). Babyer har jo ofte litt "rar" og ujevn pust i begynnelsen, ikke helt kontroll på det å puste her ute i lufta ennå :-).

Skrevet

Har ei som lager en del pipelyder også, hun er 5uker.

Hun har laget disse lydene fra hun ble født.

Hun har vært litt tett i nesen, men ellers virker det

som hun er i finfin form=)

Sikkert ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

Takk for svar! Har tenkt det samme. Har jo surfet litt rundt på internett for å se om jeg fant litt om dette, men det står ingenting spesielt. Finner bare dette med at noen spebarn har mykere strupehoder/luftrør som kan forårsake slike lyder. Har ikke bekymret meg så veldig, siden hun virker som en lykkelig og fornøyd liten prinsesse ellers.:) Dette er vel kanskje et tilfelle der det er mer ubehagelig for mamma og pappa å høre på, enn det er plagsomt for barnet.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...