Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Noen som har både positive og negative erfaringer med denne? Jeg har lest endel på nett, og kikket masse, funnet tester av den, og der kommer den godt ut. Sett demo videoer av den på youtube, også har jeg sett på diverse forum. Den kommer supert ut overalt! -Men ingenting er som å teste vognen med baby over en lengre periode!! Jeg har snubla over et sted der noen slet med at den begnte å knirke etter en tids bruk. Har noen her inne vært borti dette? -Tar imot alle tips og triks ang. disse vognene med stor takk... Har lissom forelsket meg litt i designet jeg da.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har bebe confort mura, som er så og si identisk med maxi cosi mura. Største forskjellen er vel bagdelen, at de er forskjellige. Jeg har kun erfaring med den som sportsvogn, men min mann og jeg er enige om at blir det flere barn, blir det samme vogna bare at vi kjøper en bag til den. Min har enda ikke begynt å knirke. den er fantastisk å trille i all slags terreng samt inni butikker. Jentungen storkoser seg i vogna og hun hadde "vognskrekk" før vi kjøpte denne. Minus med vogna: Liten plass i varekurv(men det kan kjøpes kroker til å feste på styret, syns det kompenserer), kan være vrien å slå sammen helt til du får gangen i det, da er det lett som en lek. Min vogn, som er bebe confort, har ikke stormtrekk, det trekker også ned. Og ikke minst mangelen på fotbrett.... Det går greit foreløpig, jenta bruker den også til å sove i barnehagen enda, men om hun vokser raskt kommer beina til å henge ned. Tross i disse minusene er vi ganske så fornøyde med vogna, men vil anbefale å sjekke ut både bebe confort og maxi cosi sin utgave. Kanskje en av dem oppfyller den andres mangler.. Lykke til!!
Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2009 OK, tusen takk. Godt å høre litt. Sett den demoen på youtube, og der fikk jeg inntrykk av at det var -grei- handlekurv på den, men det er klart, de vil jo selge et produkt.... Venter spent på flere svar, og om noen sliter med knirking!
Jajun Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Hei Jeg har maxi cosi mura 3. Vi hadde også simo kombi vedsiden av, så vi har bare sportsvogn delen samt bilstol adapter. Jeg elsker vognen! men jeg syns kanskje at sportsvogn delen er litt for åpen om vinteren. simo vognen er mye lunere. Vi har brukt vår på kjøpesenter også brukte vi den en del i sommer. Men nå på vinteren er det frem igjen med den gode lune simo vognen(som vi ikke har brukt i sommer). Gutten vår på 9 mnd liker godt å sitte i maxi cosien, for han får ganske god utsikt. Pluss med at du kan ha barnet vendt begge veier. men som sagt, litt for åpen for en norsk vinter. Men dette kommer jo litt ann på hvor mye du går turer ogsånn. ellers så vil jeg bare si at 3 hjul vogner er kjempe gode helt til ungene blir 2-3 år, og begynner å bli litt "tunge" da velter vognene veldig lett. nå vet jeg ikke hvordan dette er med maxi cosien da sønnen min er under 1 år enda, men jeg reiner ikke med at den er noe bedre enn de andre. ( dette sier jeg av egen erfaring fra min tid på småbarns avd. i bhg. da vi mått støtte mange av 3 hjulsvognene opp etter veggen for at de ikke skulle velte, da ungene sov i de). Jeg tror at jeg hadde valt maxi cosi mura 4 om det skulle være den eneste vognen min. Alt i alt en god vogn! veldig praktisk med at man kan feste bilsetet på, den funksjonen har vi brukt mye, og det var vel hovedgrunnen til at vi kjøpte vognen og. jeg er forresten 167 høy og mannen min er over 190, og hådtaket passer til begge da det er teleskophåndtak på den.
Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2009 Takk takk! Hvor lenge har dere brukt vognen nå? Må innrømme at jeg er spent på om de kan komme til å knirke etterhvert... :S Takk for tilbakemeldinger på at den kan virke litt åpen om vinteren, nå hadde vi tenkt å kjøpe båe dyp- og sportsvogn delen, så da blir det nok lunere for en baby oppi den dype delen om vintern. Vi har jo en Simo fra før til førstemann, men tenkte på den som en bhg vogn da, og denne her til hjemme vogn. Skal titte på denne litt grundigere i butikk, også tenke på det dere har sagt. Men jeg er fortsatt intressert i å høre om NOEN har opplevd knirking.... De som var plaget av knirkelyder fikk lissom ikke fjærnet det med smøring eller noe.
Jajun Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 hei igjen Vi kjøpte vognen for ca. 1 år siden, Lillegullet kom til verden i begynnelsen av januar, da ble vognen tatt i burk den dagen vi kom ut fra sykehuset, så har brukt den i ca 9,5 mnd, ingen tein til knirking..
Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2009 OK, tusen takk! Liker sånne tilbakemeldinger.
Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2009 Kom gjerne med negative tilbakemeldinger også!!
noraei6 Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Hei, Har Maxi Cosi Mura 4. En helt fantastisk vogn å trille. Store hjul som gjør den stødig og lettkjørt. Svingbare forhjul gjør at den svinger som en drøm. Stemmer det at den er litt lite lun som vintervogn, men den er nå forbedret. Fikk kjøpt ny kalesj for 299,- Og den er mye lunere. Knirker litt når jeg har trillet på kjøpesenter, men det er så lite at jeg ikke bryr meg. Kan absolutt anbefales. Vi har i tillegg kjøpt en brukt lun sportsvogn som kun brukes som sovevogn.
Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2009 Supert!! Vi skal nå ha denne fra nyfødt vi da, gså utover, selve bagdelen er vel lun og grei? De ekstra kalesjene som du nevnte på, er de å få tak i ''overalt'', og finnes de i alle farger?
noraei6 Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Den nye kalesjen er på de nye vognene, men bare på den i sort. Vi fikk tulla vår i juni, og har bare brukt hardbaggen. Den er stor, og har god plass. Enkel å koble til og fra understellet. Og du kan løfte baggen etter både kalesjen og håndtakene på siden. Eneste negative meg vognen er regntrekket. Det er litt stivt, og tar dermed mye plass. Men en får kjøpt universaltrekk for en billig penge.
Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2009 Ålreit, vi får se da, vi vil helst ikke ha sort vogn, den kan lett bli for sort.. He he! Vi har sett på brun vi da... Jeg får ta meg en tur til de forskjellige som selger vognene her, å se hva de sier! Takk for svar.
Mamma til gutt 2år og en til Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. oktober 2009 Har dere ikke brukt den lengre enn fra Juni også knirker den allerede? Nei da spørs det. Jeg orker ikke knirking, hadde klikka!! De koster jo tross alt halve lønna lissom!! Vi har en vogn til eldstemann, og den er jo brukt i over 2,5 år, og ikke antydning til sliten eller knirkete...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Vi har maxi cosi mura 4, og var kjempefornøyd så lenge vi brukte hardbagen. Kjempegod å trille, tar liten plass i bilen (var en av fire vogner som fikk plass over hodet), og ser fin ut! Minusene er at hjulene kan være litt vrange, liten handlekurv, og VELDIG åpen/dårlig som vintervogn (sportsdelen altså). Vi har kjøpt simovogn nå som vi kan bruke i vinter. Men som sommer (eller inne)vogn er den super Også upraktisk med den stanga i midten i forhold til poser og sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå